Teraz jest 16 kwi 2024, o 17:38

Regulacja luzów zaworowych

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez Marcin K. » 3 kwi 2016, o 17:55

Panowie dzięki za instrukcje, luzy ustawione na 0,08 i 0,10 , były szczególnie na wydechowych większe, silnik zauważalnie ciszej pracuje i jakby obroty ma równiejsze.

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez Piterrrrr » 23 kwi 2016, o 11:44

Jako ciekawostkę dodam że jedna z serwisówek a raczej instrukcji obsługi motocykla podaje ssące 0,10 i wydechowe 0,12.

 
Posty: 271
Dołączył(a): 5 mar 2016, o 18:55
Lokalizacja: Szamotuły Wlkp
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez masa03 » 6 maja 2016, o 20:29

warto tez sprawdzic stan powierzchni srubek regulacyjnych czy nie maja wrzerów, czy wierzchołki zaworów nie sa wytarte bo wtedy mamy oszykany wymiar na szczelinomierzu...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez szopen » 19 lut 2017, o 09:09

Dowiedziałem się bardzo ciekawą rzecz jeśli chodzi o luzy zaworowe, podobno w rocznikach do 81 luz powinien być 0.10/012. Niemiec mi napisał, że jak hondy wyszły na rynek, to książki serwisowe w serwisach miały aktualizowane wartości luzu zaworowego - honda wklejała nową karteczkę zakrywające dane luzu zaworowego. Co ciekawe, jedynie w książkach, które dostawały serwisy bo te dla konsumentów dostępne do sprzedaży honda już nie aktualizowała.

Dobrym pytaniem jest jednak dlaczego po 81 roku w EURO czy GL honda nie wpisała nowych wartości serwisowych.. no może dlatego, że motorki dostały nowy rodzaj dźwigni zaworowych i już miał być ten ciaśniejszy luz - nie wiem, ale inna ciekawa rzecz to jest taka że np CX650 który ma nowy typ dźwigienkii praktycznie taki sam wałek rozrządu ma wklepany luz 0.10/0.12 w serwisówce. Luz zaworowy pewnie nie wynika bezpośrednio z typu dźwigni no ale....


W każdym bądź razie, ja zawsze regulowałem na tyle dokładnie że 0.8 włożyłem listek np ale 0.10 już nie, teraz będę robił tak że 0.8 z luzem i 0.10 ciasno, ale żeby wszedł. Dawid Twój motocykl jest do poprawki chyba...

To jest kolejna zagwozdka dla mnie dlaczego mógł przytrzeć mi się wałek...

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez jerry » 19 lut 2017, o 13:23

Hayes:
CX500-A, CX500B, CX 500 C-B, all 650 models - 0,10 / 0,12 (mm)
All other 500 models: 0,08 / 0,10 (mm)

Nie bardzo kumam te modele A, B, C-B ....

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez szopen » 19 lut 2017, o 13:27

w haynesie musi być napisane co to jest A B... w hondzie tego nie ma...

PS. CX500A - to jest standard
CX500B to jest deluxe
CB - to jest custom, ale to guzik prawda.... haynes nie wziął danych z kosmosu tylko od hondy, więc zasadniczo to co jest w manualu hondy powinno obowiązywać.

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez Piterrrrr » 23 lut 2017, o 10:16

No czyli tak jak pisałem wcześniej. Inna sprawa że blok silnika mam nie wiem z jakiej wersji :) . Sam mam na 0,10 i 0,12mm.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez szopen » 23 lut 2017, o 16:50

Tak tylko że za ciasny luz zaworowy oprócz tego że powoduje nadmierne jeżdżenie dźwigienki o wałek, to również podpiera zawór, więc jeśli 0.8/0.10 byłoby takie złe to strzelałby mi motocykl z pewnością.

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez jerry » 23 lut 2017, o 17:29

Hayes podaje numerami ram. Jak przy chwili czasu przepisze. Ale co ma numer ramy do silnika? Jakie zmiany mogli robić w silniku żeby inny luz na zaworach był? Inne wałki ? Inne popychacze (zdaje się że były odlewane w całości i - w nowszych - ze stalową wkładką. A może laski z czego innego robili?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez szopen » 23 lut 2017, o 17:48

nie no to ma sens, ale go też nie ma bo...

lita dźwigienka - stary typ jest z żeliwa...
nowy typ ma stalową wkładkę i jeśli miałbym iść w ciemno, to własnie stal ma gorszą stabilność temperaturową, i w razie temperatury potrzebowałaby większych luzów zaworowych a nie ciaśniejszych....

<uoee>

a laski nie wykonali z czego innego, bo o ile dźwigienki mają różne numery w katalogach - i to się zgadza, tak inne rzeczy od początku do końca mają te same numery, nie bierz pod uwagę wałka z EURO oraz GL bo będzie miał inny numer bo zmienili kąty otwarcia.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości