Teraz jest 19 kwi 2024, o 22:51

Regulacja luzów zaworowych

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Posty: 129
Dołączył(a): 3 lis 2016, o 18:54
Lokalizacja: Chojnata
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez tajnywspółpracownik » 18 mar 2017, o 23:42

Rozumiem że zawory ustawiamy na zimnym silniku, wypadało by ustawić średnią z tych wartości: 0,09 i 0,11

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez szopen » 19 mar 2017, o 00:07

tak, tzeba ustawiać ciasne 0.10 i ciasne 0.12.. powiedzmy...

Avatar użytkownika
 
Posty: 841
Dołączył(a): 26 lut 2016, o 11:53
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez Henryk Kwinto » 1 kwi 2017, o 20:12

Luzy ustawiłem na 0,08 i 0,10. Moto po przerwie 2 m-cy zapalił od pierwszego strzała, po regulacji jakby trochę równiej pracuje, ale może to złudzenie. Zobaczymy jak będzie z Ignitechem.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez szopen » 1 kwi 2017, o 20:50

złudzenie, ja ustawiam teraz średnie 0.09 i średnie 0.11..

Avatar użytkownika
 
Posty: 107
Dołączył(a): 25 maja 2020, o 23:49
Lokalizacja: Łańcut
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez Bartosz_T » 28 maja 2020, o 20:45

Sorry za mały odkop, ale nie chcę śmiecić forum nowymi tematami. Mianowicie mam problem z regulacją luzów zaworowych, po zakupie popychacze chodziły bardzo cicho, okazało się, że są za małe albo wogóle nie ma luzów zaworowych. Ustawiłem luzy według instrukcji, czyli w górnym martwym punkcie na sprężaniu (TL i TR) na odpowiednio 0.08 i 0.10. wszystko niby fajnie, tylko gdy zakręcę wałem do takiego stopnia, że zawory ssania są całkowicie wciśnięte to luz na zaworach wydechowy jest większy niż w GMP i wynosi 0,15. Nieco mnie to zaniepokoiło, jednak spubowałem odpalić motocykl, teraz wydaje mi się, że popychacze "grają" i nie wiem, czy to jest jakiś problem czy po prostu tak ma być. Może problem leży w tym, że wzoruje się na fatalnie nieustawionych luzach przez poprzedniego właściciela.

Jeszcze gdyby ktoś przy okazji tego postu mógł by mi powiedzieć, czy istnieje możliwość kontroli łańcucha rozrządu bez rozbierania silnika? Pytam, gdyż po kilku zdjęciach, które zobaczyłem na tym forum nie mogę spokojnie spać :D

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez szopen » 28 maja 2020, o 20:53

masz wyrobione osiowania dźwignie zaworowych dlatego luzy nie grają, może być tak że ustawiasz, obkręcisz wałem, dźwignia inaczej się ustawi na ośce i juz masz inny luz.

viewtopic.php?f=13&t=31&start=20


co do sprawdzenia rozrządu,
viewtopic.php?f=12&t=842

3mm na fasolce po zluzowaniu rozrządu = łańcuch do wymiany, nie warto przytrzymywać, łańcuch przerzyna blok i kolidują zawory, potrafią się ślizgi też połamać, później jest kłopot znaleźć. Jeśli nie otwierałeś CXa swojego to radzę zajrzeć... nie ma tu żadnych nadziei raczej, będzie wyjebane. Zapytaj się tu nowego uzytkownika docent, rozmawiałem przez telefon namawiałem "pieknie pracuje" rozebrał to się przekonał jak pięknie pracuje... niech ci potwierdzi.

Jeśli coś to regeneruje te osiowania i mam uszczelki i wytaczam dekle pod pompy wody..

Avatar użytkownika
 
Posty: 107
Dołączył(a): 25 maja 2020, o 23:49
Lokalizacja: Łańcut
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez Bartosz_T » 28 maja 2020, o 22:38

Dzięki za szybką i bardzo rzeczową odpowiedź! Rozrząd, jeżeli się nie mylę jest z tyłu silnika, zajrzę do niego i tak, bo mam wyciek oleju na długości 1cm spod uszczelki łączącej blok oraz zbiorniczek wyrównawczy do wymiany.

Zaraz wczytam się w podlinkowane strony, mam tylko nadzieję, że obejdzie się bez ściągania głowic, gdyż właśnie jestem po jeździe na nowych i w końcu maszyna (oprócz luzów) pracuje jak marzenie i co najważniejsze pali od strzała (wcześniej miała ogromne problemy z paleniem, bo i zawory były podparte i woda dostawała się do cylindrów).

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez szopen » 28 maja 2020, o 22:51

nawet gdybyś chciał sprawdzić osiowania to nie trzeba zrzucać głowic... jak coś to pisz na pw to ci wyjaśnie jak sprawdzić wałki.

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości