Teraz jest 28 mar 2024, o 15:19

Cx500 custom gaśnie na rozgrzanym silniku

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Posty: 11
Dołączył(a): 17 sie 2020, o 22:26
Lokalizacja: Lublin
Galeria: Przesłane zdjęcia

Cx500 custom gaśnie na rozgrzanym silniku

Post przez Dandaveloper999 » 31 sie 2020, o 20:31

Cześć Panowie POMOCY!!!
Na początku zaznaczam, że jestem świezakiem i na forum i w sprawach mechaniki.

Od kwietnia jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Hondy CX500 wersja Custom 1991r

Przechodzę do rzeczy:
1) Na zimnym silniku motor pali i trzyma obroty problem zaczyna się zazwyczaj po przejechaniu 20 km obroty zaczynają falować dość gwałtownie aż po kilku min silnik gaśnie całkowicie nie pomaga reagowanie manetką gazu, towarzyszy temu uczucie dławienia i strzelania z wydechów. Nie da się go odpalić ani rozrusznikiem ani z biegu, po odczekaniu kilkunastu min motor odpala z problemami ale kawałek można przejechać. Na zimnym brak takich objawów. Pierwotnie myślalem ze to problem z podawaniem paliwa wiec gaźnik zostal wyregulowany, wymienione zostały przewody paliwowe, filterek i wyczyszczone odpowietrzenie baku ale problem nadal występuje. To również nie jest brak paliwa bo bak jest pełny.
2)Kolejne objawy jakie zaobserwowałem to jezeli motor nie jest odpalany przez tydzien to brak reakcji na starter i odpala dopiero po podłączeniu prostownika (mimo że kupiłem nowy akumulator).
3) Do tego czasem zdarza mu się strzelać ale jakby tylko z prawej rury wydechowej.

Wiecej grzechów nie pamiętam, nie mam już pomysłu co może być przyczyną dla tego jesteście ostatnią deską ratunku. Jeżeli ktoś miał takie problemy i udało się to naprawić proszę o pomoc, z góry dziekuje!!!

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500 custom gaśnie na rozgrzanym silniku

Post przez szopen » 31 sie 2020, o 21:08

1. To jest padnięty moduł albo uzwojenia ładujące CDI, załatwiam zamienniki moduły firmy IGNITECH, napisz na PW.

2. Brak ładowania, albo walnięty aku, albo regulator padaka, albo alternator - usterka alternatora skazuje ciebie od razu na ignitecha.

3. sztzelanie to też może być wina zapłonu tudzież gaźnika synchronizacji.

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500 custom gaśnie na rozgrzanym silniku

Post przez jerry » 31 sie 2020, o 21:49

Ale kolega który tak naprawdę rocznik ma? Customy wszystkie były na CDI?
Brak prądu po tygodniu bardziej wygląda na ciągle zużywanie prądu pomimo wylączonego zapłonu...

 
Posty: 11
Dołączył(a): 17 sie 2020, o 22:26
Lokalizacja: Lublin
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500 custom gaśnie na rozgrzanym silniku

Post przez Dandaveloper999 » 31 sie 2020, o 21:51

Dzieki za szybką odpowiedź, przed zamawianiem nowego modułu chciałbym mieć pewność że to jego wina, wiec pytanie czy jest jakaś możliwość sprawdzenia czy uzwojenie ładujące CDI jest sprawne. Bo jezeli dobrze rozumiem to znajduje się na tyle silnika a u mnie klapka i kable w tym miejscu są usnarowane silikonem wiec bylo tam grzebane przez poprzednika.

 
Posty: 11
Dołączył(a): 17 sie 2020, o 22:26
Lokalizacja: Lublin
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500 custom gaśnie na rozgrzanym silniku

Post przez Dandaveloper999 » 31 sie 2020, o 22:45

@jerry tak jak napisałem na początku w karcie pojazdu wbity jest 1991 wlasnie tak to wygląda jak by coś go rozładowywało

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500 custom gaśnie na rozgrzanym silniku

Post przez szopen » 1 wrz 2020, o 07:58

ty masz customa więc na 99% ma CDI niestety, ten 1% to ostatnie egzemplarze ostatniego rocznika ale wtedy w przypadku customa miałbyś 2 moduły zapłonowe pod siedzeniem, a pewnie masz jeden duży? No i objawy usterek w transystorowym są inne, nie ma tam możliwości takiej żeby motocykl jechał na niskich obrotach a później na wyższych szalał - transystor albo działa albo nie, iskry raczej nie bedzie od początku.. W twoim przypadku tak jest bo budowa tego układu zapłonowego jest oparta na dwóch napięciach, niskim i niskie zasila niskie obroty, a wysokie to wysokie dlatego odpalasz, jedziesz, jak motocykl wchodzi na obroty zaczynają się czary - no i tu pomiary są zbędne bo masz sprawne niskie napięcia, ale walnięte wysokie, ale jak chcesz to możesz mierzyć - pomiarowanie znajdziesz w serwisówce i tutaj w tym dziale w temacie o ignitechach na drugiej albo trzeciej stronie tematu jest zdjęcie z rozpiską. Twoja zaś usterka to też typowa usterka zwarcia masy cewki indukcyjnej wraz ze wzrostem temperatury - modul nawet moze być cały czas dobry - to dobrze bo go sprzedaż i odzyskasz kase za niego ale jedynym sposobem teraz na sprawdzenie go to wrzucenie do motocykla ze sprawnym altkiem. POmiar musisz powtórzyć, na zimnym i na ciepłym oczywiście. Uprzedzę Cie, miałem wiele sytuacji że pomiarowanie wychodziło ok, a cewki dalej były niesprawne, możesz też mierzyć indukowane napięcie. Zdarzają się odstępstwa no ale musisz sobie ogarniać, moim zdaniem najszybciej to zabranie modułu od kogość do siebie lub na odwrót. MIałem niedawno dwie ciekawe sytuacje, w jednym zamiast pojedynczej iskry leciała salwa, a w drugim nie łapał lewy cylinder choć iskra była i pomiary też dobre i weź ogarnij - dlatego te pomiary czasami to strata czasu lepiej podmienić, załozyć ignitecha i jeździć.

W motocyklu tego typu, na gaźnikach raczej nie ma sposobu żebyś miał "złodzieja prądu", chyba że zwarta cela, sprawdź czy ci ładuje akumulator i jakie jest napięcie na klemach na jałowym. Tu jeśli nawet obwód ładujący akumulatora jest walnięty to czeka ciebie wymiana na ignitech - w tym moto wszystko to naczynia połączone że tak powiem, a ładowanie i moduł jest przekombinowane.

Dandaveloper999 napisał(a):Bo jezeli dobrze rozumiem to znajduje się na tyle silnika a u mnie klapka i kable w tym miejscu są usnarowane silikonem wiec bylo tam grzebane przez poprzednika.


nie, tam nic nie sprawdzisz, to jest uzwojenie zmiany kata zapłonu, jego uszkodzenie powoduje że motocykl muli i nie wchodzi na obroty, ale nie odcina iskry.

PS. I moja dobra rada, jeśli nigdy nie zaglądałeś do silnika, otwórz go i sprawdź wymień łańcuch rozrządu żebyś nie narobił se biedy..

 
Posty: 11
Dołączył(a): 17 sie 2020, o 22:26
Lokalizacja: Lublin
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500 custom gaśnie na rozgrzanym silniku

Post przez Dandaveloper999 » 1 wrz 2020, o 09:27

@szopen dzięki wielkie za cenne rady, dokładnie tak jak napisałeś u mnie pod siedzeniem jest jeden duży moduł mam znajomego który ma CX wiec na początku zrobię tak jak napisałeś i sprawdzę czy zmiana modułu zakończy moje problemy. Chwile to potrwa bo mamy do siebie kawalek i musze jeszcze sprawdzić czy jego z 1980 bedzie do mnie pasował.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500 custom gaśnie na rozgrzanym silniku

Post przez szopen » 17 wrz 2020, o 14:16

będę realizował zamówienie na ignitecha, wchodzisz?

 
Posty: 11
Dołączył(a): 17 sie 2020, o 22:26
Lokalizacja: Lublin
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500 custom gaśnie na rozgrzanym silniku

Post przez Dandaveloper999 » 31 maja 2021, o 18:12

Update. Jakoś udało mi sie go odpalić po zimie, motor strzela z lewego cylindra systematycznie co kilka sekund do tego zdejmując fajkę z prawego motor gaśnie zdejmując z lewego pracuje poprawnie.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500 custom gaśnie na rozgrzanym silniku

Post przez szopen » 31 maja 2021, o 20:44

to trzeba robić standard, gaźniki ultradźwięki - jak coś to mogę ogarnąć, później masa cewek zapłonowych, przewody, same cewki - jak nie pomoże - ignitech.

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości