Teraz jest 28 mar 2024, o 19:58

Kompresja... Wymiana pierścieni?

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 23:34
Galeria: Przesłane zdjęcia

Kompresja... Wymiana pierścieni?

Post przez juhass » 5 paź 2020, o 21:37

Witajcie,
Dzisiaj sobie sprawdziłem kompresje i... Nie wygląda to dobrze.
Lewy 115, prawy 110 psi, co odpowiada 8 i 7 bar, o ile dobrze czytam miernik. W sieci znalazłem info że powinno być koło 170 psi. Pytanie co teraz? Planuje wymianę uszczelniaczy zaworowych i docieranie zaworów ale co z pierścieniami? Na eBay są dostępne ale co to jest warte- nie wiem. Ktoś wymieniał u siebie pierścienie?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Kompresja... Wymiana pierścieni?

Post przez szopen » 5 paź 2020, o 21:50

Nie podniesiesz kompresji, mój silnik po tulejowaniu nowe pierścienie miał tyle samo kompresji, 8.5 bara w maksie na ciepłym, wszystkie inne silniki które robie mają tyle samo. Podniesiony poziom kompresji może świadczyć o dostawaniu się płynu chłodniczego pod tłok, wtedy sprężania wychodzą duże, lub manometr do bani.

Jak będziesz robił głowice to zajrzyj do osiowań dźwigienek czy nie zatarte bo jak coś to regeneruje.

 
Posty: 24
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 23:34
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Kompresja... Wymiana pierścieni?

Post przez juhass » 5 paź 2020, o 21:57

Szopen- czyli sugerujesz nie ruszać pierścieni tylko zrobić głowice- docieranie zaworów i uszczelniacze? Widziałem właśnie na olx czy allegro i skojarzyłem że to Twoje zestawy. Jak będę robić to pewnie zamówię u Ciebie.
Ta kompresja nie jest za niska?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Kompresja... Wymiana pierścieni?

Post przez szopen » 5 paź 2020, o 22:01

a zerknij sobie na stopień sprężania dla tego silnika i zobacz ile bar uzyskasz z tego stopnia i też będzie coś koło ośmiu. Dla mnie ta kompresja jest ok i jeśli nie bierze oleju to bym tam nawet nie zaglądał. Jeśli chodzi o głowice to w CX warto zrobić bo.... często trzonki zaworowe są pozacierane (zobaczysz nawet robią się na trzonkach braki/dziurki) - zawory to chinezjum. Prowadnice to też nie wiem z czego oni tam dali ale chyba z modeliny skoro zawór chodzi jak wykałaczka w zębach po przebiegach 50-60 tys. Materiał gniazd zaworowych też "siada", przy dotarciu zamiast mieć odbicie 1mm to masz 3 mm, musisz sprawdzić sobie wszystko ale ja z doświadczenia głowice już oddaje z marszu do roboty jeśli idzie taki pełniejszy remont jak wyciągam tłoki zmieniam panewki itp itd. Warto też tam zajrzeć jeśli miałeś wyciągnięty łańcuch bo już widziałem dwa przypadki po kolizji zaworów z tłokami wtedy wymiana zaworów oczywiście na nowe, ale ta kompresja to norma a mierzyłem kompresje w przeszło 15 tych silnikach, po remontach jak i jeżdżacych. Nawet możesz zaryzykować niższą upg to sobie podbijesz tą kompresje zawory się zmieszczą, zresztą połóż plasteline na tłoku, skręć głowice i odbij zawory w plastelinie i zobacz ile możesz zejść jest tam sporo miejsca.

 
Posty: 24
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 23:34
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Kompresja... Wymiana pierścieni?

Post przez juhass » 5 paź 2020, o 22:08

Nie chcę tuningować bo w przypadku cz nie warto- to klasyk do wyjazdów raz w tygodniu, na codzien mam kilka innych motocykli. Gdzie kupujesz uszczelki i uszczelniacze zaworowe?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Kompresja... Wymiana pierścieni?

Post przez szopen » 5 paź 2020, o 22:09

uszczelki papierowe komplety robie sam - mogę zaproponować, oringi też mam komplety. Uszczelki pod głowice i zaworówki biore z klasy.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Kompresja... Wymiana pierścieni?

Post przez szopen » 6 paź 2020, o 09:00

tam troche jeszcze poczytalem i ciężko szukać relacji między stopniem sprężania a ciśnieniem, bo jeśli silnik mało wciągnie to i ciśnienie będzie niskie na wyjściu choćby kompresja była 15:1 - logiczne. Choć przy 10:1 (myślałem że CX przy tych głowicach ma 8:1) to powinno 10bar wyskakiwać - ale ciężko to uzyskać w praktyce. POzostaje chyba tylko bazować na tym co pokazują pomiary na poszczególnych silnikach, według tego co ustaliłem 8 bar to jest dobra kompresja dla tego silnika, może być nawet bar różnicy między zimny/ciepły. Wracając do tego co napisałeś:

juhass napisał(a):Nie chcę tuningować bo w przypadku cz nie warto- to klasyk do wyjazdów raz w tygodniu


zmierz ile możesz zejść z uszczelką i spróbuj zrobić sobie w zakładzie co dorabia niższe, będzie lepiej, krzywdy mu nie zrobisz i odstępstw od oryginału nie będzie, gdybyś tak uparcie chciał się trzymać oryginału to w robiąc w ten sposób to trzeba by chyba składać na uszczelkach hondy a przecież tego nie robisz...

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Kompresja... Wymiana pierścieni?

Post przez jerry » 6 paź 2020, o 17:19

Ja 3 lata temu miałem na prawym 11 na lewym 10.3 na cieplo:)
Bez dotrysku wody :D.
Ale to 650 jest :)
Jak działa OK to nie grzebać bo jak się grzebią to się zj...e

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Kompresja... Wymiana pierścieni?

Post przez szopen » 6 paź 2020, o 18:28

przeglądałem ponownie temat, i wpadam na takie oto
https://gl500.cutler.ws/2017/12/01/comp ... nspection/

juhass jak masz siłę szukać zagubionych barów to szukaj, mi się jakoś do tej pory nie udało znaleźć, robiłem silniki i mierzyłem przed - podobne wyniki do twoich, później zmiana pierścieni, remont głowic u dziaka, uszczelka z klasy - niby wysokość jak ori, i zawsze kompresja niska. Nigdy mi się nie udało wyrzeźbić z tego silnika 10 bar, do swojego silnika miałem uszczelki dorabiane, prosiłem gościa z lublina co dorabia żeby mi zrobił 2 dychy niższą tak było ustalone, ale otworzyłem przesyłke a tam grubość ori więc już załozyłem co zrobił, ale miałem dwa motocykle pewne na garażu na 100%, jeden to był Salomona 60 tys wszystko perfekt osiowania bez najmniejszej ryski, zero klekotu ze sprzęgła piękny silnik - ciśnienie na gorącym 8 bar, i kolejny to silnik optimistiq - przebieg 16 tys, mierzone jak motocykl odebrałem a następnie troche jazdy przed oddaniem motocykla w ręce właściciela to samo, 8 bar. Miałem też taki ładny egzemplarz tutaj z okolic przemyśla, to samo. Z tego co pamiętam silnik cyprysa był też w ładnym stanie i też go pomiarowałem - nie pamiętam ile wypluł ale nic co by mi utknęło że w końcu się znalazł wyjątek. W tych trzech motocyklach upg to był oryginał nikt tam nawet nie grzebał a motorki chodziły pięknie. Mój manometr jest sprawny, pokazuje dokładnie tyle ile inne manometry na warszstacie, zresztą błąd nie byłby większy niż pół bara. Jak uda Ci się podnieść kompresje o 2.5 bara od pomiarowego 7.5 które uzyskujesz to daj znać co zrobiłeś bo sam jestem ciekawy. Oczywiście u mnie pomiary robione na ciepłych silnikach, dwie świece wyrzucone oraz przepustnica podniesiona na max.

 
Posty: 24
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 23:34
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Kompresja... Wymiana pierścieni?

Post przez juhass » 6 paź 2020, o 21:30

Dzięki Szopen. Temat głowicy zostawiam na zimę- wtedy to ruszę jak się ogarnę z czasem. Dzisiaj jeszcze sprawdziłem- Moto normalnie odpala i jeździ także niema tragedii.
Z innej beczki...
Czytałem sobie tutaj porady warsztatowe i... Jak sprawdzić jaki mam napinacz rozrządu? Jak regulować ręczny?

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości