Teraz jest 27 kwi 2024, o 20:57

Mechanizm zmiany biegów

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
Avatar użytkownika
 
Posty: 841
Dołączył(a): 26 lut 2016, o 11:53
Galeria: Przesłane zdjęcia

Mechanizm zmiany biegów

Post przez Henryk Kwinto » 3 kwi 2016, o 00:29

Witam, zauważyłem że podczas jazdy występuje problem ze zmianą biegów. Z 1,2 nie ma żadnego problemu, z luzem również. Niekiedy jest problem z wbiciem biegów od 3-ki w górę. Podczas wymiany łańcuszka nie ruszałem mechanizmu zmiany biegów. Może wina leży po stronie regulacji linki od sprzęgła? Muszę sprawdzić czy dźwignia nie blokuje o osłoną rury wydechowej :| Nie chcę wykonywać drastycznych ruchów w postaci ponownego wyciągania silnika i demontażu. Jakieś sugestie?

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Mechanizm zmiany biegów

Post przez Piterrrrr » 3 kwi 2016, o 08:36

Możliwe że masz za duży luz na klamce sprzęgła i nie wysprzęgla dobrze. Zaczął bym od tego.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Mechanizm zmiany biegów

Post przez szopen » 3 kwi 2016, o 08:54

Jak tam się nie da nic źle poskładać, a w przeciwieństwie do całej reszty skrzynie biegów w tym motocyklu są pancerne więc albo naciąg linki, albo masz pecha i masz tarczki krzywe na koszu sprzęgłowym. Jak otworzysz silnik to nic tam nie znajdziesz, no chyba ze Ci blokuje coś dźwignie zmiany biegów jak mówisz.

Avatar użytkownika
 
Posty: 841
Dołączył(a): 26 lut 2016, o 11:53
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Mechanizm zmiany biegów

Post przez Henryk Kwinto » 3 kwi 2016, o 09:22

Dzięki Panowie prawdopodobnie to zły naciąg linki od klamki sprzęgła (nakrętka kontrująca przy klamce pod osłoną gumową była poluźniona). Podciągnąłem trochę - zobaczymy po południu. Objaw był taki, że na początku wszystko pięknie śmigało, a w miarę nakręcania kilometrów problem z wyższymi biegami. Cx'em nie jeżdżę długo, wrażenia ogólne pozytywne, trochę krótka 1-ka, ale motor przyjemny w prowadzeniu. Zostały mi do zmiany opony (pomimo że wyglądają jak nowe - mają już 6 lat - guma napewno straciła już swoje właściwości, ale myślę, że ten sezon delikatnie przejeżdżę. Styl jazdy emeryta - zdecydowanie nie agresywny. Pozdrawiam

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Mechanizm zmiany biegów

Post przez szopen » 3 kwi 2016, o 09:37

Jak będziesz zmieniał opony 6 letnie ze względu na utratę właściwości to wyślij mi je, ja je sobie spokojnie dojeżdżę - punkt dla mnie za przyczynianie się do ochrony środowiska, i nie słuchania bzdur, że dobre opony to złe opony.

Avatar użytkownika
 
Posty: 841
Dołączył(a): 26 lut 2016, o 11:53
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Mechanizm zmiany biegów

Post przez Henryk Kwinto » 3 kwi 2016, o 15:34

Podciągnąłem linkę i wszystko działa tak jak należy. Ogólnie motorek prowadzi się bardzo fajnie, moc jak dla mnie wystarczająca. Dzisiaj 90km, w dalsze trasy na razie się nie wypuszczam, obserwuję czy nic się nie dzieje. Pozdrawiam


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości