Teraz jest 28 mar 2024, o 22:12

Nie ma iskry na jednym cylindrze

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Nie ma iskry na jednym cylindrze

Post przez nforce » 9 kwi 2016, o 13:09

witam, mam honde cx500 i nie mam iskry na jednym cylindrze, co może być przyczyną ?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Nie ma iskry na jednym cylindrze

Post przez szopen » 9 kwi 2016, o 15:08

Witamy, w zależności od rodzaju układu zapłonowego, winą będzie albo cewka indukcyjna, uzwojenie ładujące, albo moduł zapłonowy.

Jaki to jest CX, jaki rocznik, i jaki rodzaj zapłonu ma, transysotrowy:
Obrazek

Czy CDI
Obrazek

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Nie ma iskry na jednym cylindrze

Post przez nforce » 9 kwi 2016, o 21:54

rocznik 81, a gdzie to sprawdzić ?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Nie ma iskry na jednym cylindrze

Post przez szopen » 9 kwi 2016, o 22:12

81 wskazywałoby jeszcze na CDI.... ale w motocyklach zawsze namieszane. Ten pierwszy typ modułu miałbyś pod lewym boczkiem po prawej stronie od akumulatora, ten drugi typ modułu miałbyś pod siedzeniem. Jaki to CX? Sport? Deluxe? Custom? Silverwing?

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Nie ma iskry na jednym cylindrze

Post przez nforce » 11 kwi 2016, o 12:20

to jest rocznik 80 CDI, to na tym drugim zdjęciu to mój moduł, gdzie taki kupić ?

Avatar użytkownika
 
Posty: 559
Dołączył(a): 27 lis 2015, o 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Nie ma iskry na jednym cylindrze

Post przez jaca cx » 11 kwi 2016, o 12:26

Teraz to już raczej kupno Ignitech od Czechów ale może jeszcze trzeba by sprawdzić altek jego oporności na białym i niebieskim kabelku , zobaczyć może na kable od cewek zapłonowych może świeczki zamienić miejscami nie wiem ;)
Jeśli nie żyjesz na krawędzi to zajmujesz za dużo miejsca!

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Nie ma iskry na jednym cylindrze

Post przez nforce » 11 kwi 2016, o 12:58

zamiana cewek zapołonowych nic nie daje

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Nie ma iskry na jednym cylindrze

Post przez szopen » 11 kwi 2016, o 14:05

Generalnie jak Ci nie po drodze z elektryką to nawet na forum będzie Ci ciężko pomóc, usterki możemy założyć jakiekolwiek, nawet przerwany przewód od modułu do cewki zapłonowej, a w ogóle cewka dostaje zasilanie?

Zasadniczo CDI w CXie jest skomplikowanym/przekombinowanym układem, składa się z 3 uzwojeń ładujących na alternatorze, podzielonych "na pół" dając w sumie 6 uzwojeń wyzwalających prąd AC o różnym napięciu w zależności od obrotów. Dodatkowo są dwa pulsery, czujniki magnetyczne halla, no i moduł zapłonowy CDI.

W tym wątku jak przeczytasz to masz podane wartości pomiarowe dla poszczególnych komponentów:
viewtopic.php?f=12&t=84

Musiałbyś dokonać pomiarów, żeby upewnić się czy wina braku iskry to awaria któregoś z komponentów, czy może przerwa w obwodzie, uwalony kabel np itp.

Jeśli pomiary wskażą na uszkodzenie uzwojeń bądź samego CDI, to wówczas masz pozamiatane, szczególnie jeśli chciałbyś jeździć bezawaryjnie motocyklem. Przy tylu elementach które padają losowo nawet nie ma sensu tego zaczepiać. W tym wątku co dostałeś linka jest "niby" namiar na człowieka, który gdzieś tam coś naprawił moduł CDI u innego człowieka w Warszawie, jeśli chcesz się kontaktować i działać to przecieraj szlak, ale naprawa może Ciebie kosztować pewnie i ze 250 zł, a i najpierw trzeba wiedzieć czy to moduł padł - na forum w dziale serwisowym są książki naprawcze, w odpowiednim rozdziale znajdziesz wartości pomiarowe dla samego modułu CDI.

W zależności co Tobie się popsuło to może będzie trzeba wymienić cały alternator np. - to kupisz drugi 30letni może motocykl zapali a okaże się że nie ma ładowania bo uzwojenie główne siedzi.. ;-/ Wymienisz CDI, nawet dobry używany zapłacisz 300 zł, za 2 miesiące padnie Ci cewka ładująca na alktku i od nowa polska ludowa...

Po prostu przy tym układzie, żeby to zrobić dobrze, musiałbyś przezwoić każde uzwojenie w silniku na nowe a następnie zreanimować samo CDI, skórka za wyprawkę, a gdzie kupisz używane części to chyba się domyślasz? :)

Kupno ignitecha to okolice 500 zł, wymaga on jedynie do pracy sprawnych pulserów - które na 99% w Twoim silniku są sprawne bo nie są to elementy co się psują, ale zawsze możesz je zmierzyć, żeby być pewnym. Wymieniasz moduł i wszystko działa i jeździsz nie stresujesz się, że w trasie zabraknie iskry.

Jeśli motocykl ratujesz na sprzedaż to wówczas musisz zlokalizować usterkę, naprawić element odpowiedzialny, niech pali jeździ no i cóż... niech nowy klient będzie zadowolony... przynajmniej do następnej usterki <haha>

Skąd jesteś? Jak okolice Zamościa to można dokonać tych pomiarów.

edit:
zauważyłem że kolega mlodypisar zarejestrował się na forum i wysłałem do niego PW w Twojej sprawie...

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Nie ma iskry na jednym cylindrze

Post przez mlodypisar » 11 kwi 2016, o 17:46

Mam to samo...
Po wydaniu 2000 zł i wymianie już wszystkiego,począwszy od całej instalacji,cewek itp...okazało się że dalej iskry brak ( to znaczy niby jest ale prawie nie widoczna) Ostatnie wydane 350 zł pomogły na 15 min. bo uzwojenie znowu się przepaliło. Wiec nie ma sensu tego naprawiać. Po rozmowie telefonicznej z pewnym mądrym człowiekiem namówił mnie na moduł IGNITECH Czeskiej firmy. A więc już zamówiłem i czekam na przesyłkę i mam nadzieje ze to już będzie koniec mojego straconego czasu,nerwów i pieniędzy na zlokalizowanie usterki. Pełny koszt modułu to 193 euro w zestawie adapter do podłączenia, kabel USB.
Jak tylko przyjdzie to napewno napisze jak to działa.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Nie ma iskry na jednym cylindrze

Post przez szopen » 11 kwi 2016, o 17:48

mlodypisar, dzięki Ci, że się tu odezwałeś, czyli gdyby nawet mieć w 100% uwalony tylko CDI, to ty nie pomożesz w jego naprawie u tego kolesia co robiłeś?

A jeśli chodzi o ignnitecha to mogłeś kupować "przeze mnie", bo ja już mam u nich zniżkę...

PS. kabla usb nie trzeba było brać od nich.. to zwykły kabel za 15 zł na allegro do kupienia, USB-COM, my z jacą jak braliśmy ignitecha to zakazaliśmy im wysyłać tego kabla to wyszło dużo taniej bo 157 euro, a i tak ten kabel wsadzili do paczki.. :) Teraz modułu u nich wychodzi mnie 130 euro

PS. co do widoczności iskry w CX to tu bym był ostrożny, na rozruchu jest iskra słaba nawet na zapłonach TI, ale motocykl pali i chodzi dobrze, podejrzewam, że w momencie kiedy rozrusznik nie pobiera prądu i jest już ładowanie (2v więcej na układzie) to iskra jest mocna. My testowaliśmy moduł ignitecha na motocyklu, w którym jest wciąż zdrowe CDI, nie było różnicy w pracy motocykla, ale rzeczywiście iskra na rozruszniku była mocniejsza i to znacznie.

EDIT:
kolego nforce, tutaj masz szczegóły
viewtopic.php?f=13&t=95

jak widzisz cena 250 zł, odezwij się do kolegi mlodypisar albo w wątku albo najlepiej napisz do niego PW

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości