Przecież nie rozwalisz silnika po 5 tys km czy 10tys. Oleju szukałem na podstawie zawartości zn, nie może zaszkodzić takiej konstrukcji jak CX szczególnie że polecają go ludzie co jeżdżą na szybszych, lepszych i bardziej wysilonych. To ze silnik nie kreci sie szybko to nie zapominaj ze pompa oleju zawsze daje czadu niezależnie od rodzaju silnika wiec jeśli w motocyklu ma pienić to i w dizlu też by pieniło. Spienienie też łatwo sprawdzić, ostra jazda, korek oleju out i latarka i widać czy są pęcherzyki..
Shell rotella jest bezpieczny dla motocyklowych silników, jest tego mnogo w internecie, kto zechce to skorzysta i poczyta - nawet jest wpis w wiki o tym modelu oleju, tu fajny link
http://pqiadata.org/ShellRotellaT15W40.htmlZ tymże przy cenie za penrite nie ma sensu szukać dalej..
Ten w cenie super:
http://allegro.pl/penrite-mc-4st-10w50- ... 60463.htmlale przy 20w50 z ceną kogoś nieźle przygrzało:
http://allegro.pl/penrite-mc-4st-v-twin ... 35286.htmlNo chyba żeby zapytać na boboilforum co myślą o oleju penrite vs shell rotella triple protection - tu nie będę się kłócił nie wiem na czym polega to triple protection u shella (pewnie zddp to jedno z tych 3). Wiem zaś że jest mnóstwo pozytywnych komentarzy na ścigach, singlach w ostrym oraniu, i w autach gdzie ludzie niby rozbierają sprzęty i zero zużycia.. także nie wiem.
na pewno ktoś kto zalał nie ma się co martwić o pienienie i inne, z tego wszystkiego ważniejsze jest żeby silnik nam oleju nie brał jeśli decydujemy się na drogi olej. Jeśli komuś pobiera to wartość tbn może mieć i tak gdzieś, bo prędzej wymieni niż olej się zasiarczy zakwasi czy inne.... a motocykl i tak się w nim powinno olej wymienic po 5 tys to i tak nie jest to kluczowa wartość przy wyborze oleju..
PS.
ponoć odpowiednikiem 1:1 rotelli w EU jest Rimula X triple protection.
W polskiej dokumentacji zero o dodatku cynkowym ale pisze że są dodatki zabezpieczające rozrząd:
http://www.diament-sc.pl/obrazki/file/s ... 15w-40.pdftu jest napisane że 2.4% zinc dithiophosphate - nie wiem lile to będzie w przeliczeniu na ppm:
http://www.portafuel.co.za/wp-content/u ... X-MSDS.pdfgdzie indziej znalazłęm:
Rimula R4 L
Zn content 1230 – 1430 ppn
https://www.bobistheoilguy.com/forums/u ... er=3053317Tu niby też to potwierdzają ale skąd mają te dane? nie wiem
http://advrider.com/index.php?threads/z ... ve.871700/Oooo a tutaj:
http://www.nonlintec.com/sprite/oils_and_zddp.pdfjest napisane tak:
e. Zinc content is usually used as a measure of ZDDP content, although
phosphorous is really the critical element. Phosphorous levels are typically 75% to 90% of the
zinc concentration. The zinc concentration is often given in parts per million by weight (PPM);
1000 PPM is 0.1%. Maximum zinc content today is rarely more than 0.08% (800 PPM),
compared to approximately 0.12% (1200 PPM) previously
czy to oznacza 2400ppm dla tego oleju rimula 4x???
Tu też ciekawa informacja:
Often, additives work together and are ineffective in isolation. ZDDP, for example, requires a
small amount of molybdenum disulphide to work properly. Increasing ZDDP without adequate
moly won’t help. (This point is well known, so, presumably, oils having high ZDDP levels and
ZDDP additives include sufficient molybdenum disulphide.)