Teraz jest 18 kwi 2024, o 17:45

Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Wszystko pobieżnie o Honda CX500, motoryzacji, sprawach bieżących, narzędzia warsztatowe, zmiany w przepisach drogowych/ubezpieczenia itp.
Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez szopen » 6 sty 2017, o 12:59

na to wychodzi.... teraz tak.... ten valvoline ma 1200ppm, ale ten REDLINE ma już 2100 ppm, przy dodatku żeby uzyskać taką ilość to masz:

Stosowanie / proporcje dodawania:

Cała butelka dodana do (1qt to 0,946 litra):

Ilość oleju - Fosfor - Cynk

15 quarts - 610 ppm - 736 ppm

12 quarts - 763 ppm - 920 ppm

10 quarts - 915 ppm - 1104 ppm

8 quarts - 1145 ppm - 1380 ppm

7 quarts - 1307 ppm - 1577 ppm

6 quarts - 1525 ppm - 1840 ppm

5 quarts - 1830 ppm - 2208 ppm

4 quarts - 2288 ppm - 2760 ppm

1 quart - 9160 ppm - 11040 ppm

Połowa butelki dodana do:

Ilość oleju - Fosfor - Cynk

12 quarts - 382 ppm - 460 ppm

10 quarts - 458 ppm - 552 ppm

8 quarts - 572 ppm - 690 ppm

6 quarts - 763 ppm - 920 ppm

5 quarts - 915 ppm - 1104 ppm

4 quarts - 1145 ppm - 1380 ppm

1/4 butelki dodana do:

Ilość oleju - Fosfor - Cynk

6 quarts - 382 ppm - 460 ppm

5 quarts - 458 ppm - 552 ppm

4 quarts - 572 ppm - 690 ppm

3 quarts - 763 ppm - 920 ppm


Gdzieś wyczytałem że ilość cynku = olej ma słabszą trwałość, = szybsza korozja - kwaśność???? zasadowość?? nie znam się??? Do naszego motocykla trzeba liczyć 3quarts, ale kupujemy pełną butle 4L tak.. no to chcąc utrzymać powyżej 1000ppm, to wychodzi na to żę pół butelki na 4L, albo na 3L jak kto woli.. aaa i olej REDLINE zawiera już mos2 - dodatek do motocykla kosztuje 40 zł - starcza na długo
http://allegro.pl/dodatek-do-oleju-mos2 ... 84222.html

To robi się taka cena... 4L oleju mineralnego np liqui moly - 130 zł, następnie dodatek mos2 - 40 zł, następnie dodatek redline 40 zł... czyli wychodzi 4L mikstury 210zł, olej redline ma to wszystko - 3x80 = 240 zł <lol>


Mniejsza gdzie i co, może złożymy się kupimy kilka sztuk i podzielimy wysyłkę? chętnie do obecnego oleju przylałbym troche tego cynku bo mos2 leży i czeka bo tam pisze wyraźnie żeby nie zalewać silników na dotarciu - przy tym zincu wręcz odwrotnie... trzeba zalać... ponoć <haha>

No i jeszcze, ja zakupiłem teraz taki olej:
http://www.liqui-moly.com/liquimoly/pro ... nt&land=gb

I pisze generalnie że jest on heavy duty itp itd, ale.... również jest napisane że spełnia on normę JASO MA2 - normę na 2006 rok dla silników z katalizatorem.. to raczej oznacza że nie ma cynku.

Poprzednio jeździłem na BELRAY 10w40 i też JASO MA2

Zaś ten olej REDLINE:
https://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=110

spełnia normę JASO MA - czyli normę bez katalizatora... jeśli zawiera cynk to logiczne że nie można go przylać do katalizatora.

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez jerry » 6 sty 2017, o 13:29

Ten:
http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/P ... 0W-40.aspx
ma Alkiloditiofisforan cynku 0,28<c<0,55 % masy
Ale do silników do których zalecają klase SD lub niższą

Ten:
http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/P ... 0W-40.aspx
ma Kwas fosforoditiowy, mieszanina estrów O,O –bis (1,3-dimetylobutylo i izo-Pr) , sole cynku 0,08 - 0,8 %

Ten
http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/P ... 0W-40.aspx
ma: O, O, O’,O’-tetrakis(1,3-dimetylobutyl)bis (fosforoditionowany) cynku oraz Kwas fosforoditiowy, mieszanina estrów O,O –bis (1,3-dimetylobutylo i izo-Pr) , sole cynku

Szczerze to nic mi to nie mówi - poza tym, że widzę coś w fosforem i cynkiem ...

A może takiego do diesla classic

http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/P ... 0W-40.aspx

Nawet coś z molibdenu ma ....

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez szopen » 6 sty 2017, o 13:46

Ja się nie znam, oleju nie będę tego kupować bo jest drogi, kupie dodatek z ebay

Proszę:
http://www.ebay.co.uk/itm/East-Coast-ZD ... Sw65FXqe7P

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... e&_sacat=0

http://www.ebay.co.uk/itm/TYPE-2-SPLIT- ... Swd2xXQDSA


Zastanowić się który i brać... póki rozrząd jeszcze dobry <lol>

Znalazłem taki wpis
What if my oil already has some ZDDP?
ZDDP is most effective if the concentration is between 0.18% and 0.2% by weight. Tests have shown that concentrations above this amount, up to as much as several percent, have no effect except to prolong additive life. The current oils available today contain very little ZDDP.

0.2% wagowo, to jest najlepsza koncentracja... teraz ten orlen do dizla ma to, i jest to to:
ZDDP (ZincDialkylDithiophosphate)

Dialkiloditiofosforan
cynku
01-2119657973-23-200
68649-42-3/
272-028-3
0,52 – 1,029% - Skin Irrit.2, H315
*Eye Dam.1, H318
Aquatic Chronic 2, H411

czyli ma tego dużo, ale czy nie zawiera innyc modyfikatorów tarcia że sprzęgło nie pojedzie?

A ten motocyklowy ORLEN to nawet tego nie ma.... ma za to pakiet innych składników, i teraz.... kiedyś kupiłem suzuki DR, wymieniłem olej na orlen - bo ponoć dobry... no i dobry, zrobiłem 5tys km zatarłem na wyjeździe rozrząd - przypadek?? Może rzeczywiście jest jakaś korelacja - rozrząd / olej / cynk...

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez jerry » 6 sty 2017, o 14:10

Ja wlałem syntetyka GM 5W30 i na 100km się nie ślizgał :)

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez szopen » 6 sty 2017, o 14:12

bo to jest olej bez modyfikatorów tarcia - prosty... i teraz.... wychodzi na to żę każdy ten olej orlen do dizla, ma cynk... inne niestytety nie mają! Motocyklowe szczególnie!!! Cała linia classik orlena ma dodatek cynku, niestety inne już oleje nie!

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez jerry » 6 sty 2017, o 14:27

Z samochodych te mają:

http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/P ... 0W-40.aspx
http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/P ... 5W-40.aspx

choć faktycznie maławo mają.

Ja lałem tego:
http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/sam ... show,11974

Ale rozumiem, że nie ma tego co te silniki lubią najbardziej

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez szopen » 6 sty 2017, o 14:35

ja będę zamawiał ten ZDDDP+ z angli... 250ml, 7 funtów, kupie może nawet dwa. Ktoś się dokłada do wspólnej wysyłki? Tylko żę i tak wysyłka kolejnych to koszt kolejnych 5funów więc wychodzi na to żę każdy i tak zapłaci za siebie.

CHyba że pogmeracie i znajdziecie lepszą oferte na ten redline Środek redline wychodzi najtaniej bo za 16oz 15 funtów ale ta wysylka ze stanów...

jerry napisał(a):choć faktycznie maławo mają.


jak maławo, skoro normą jest 0.18 do 0.2 a ten orlen zawiera od 0.5 do 1.0% wagowo, tzn że wychodzi na to że ma go w pip ;-o


Robię listę i czekam do jutra, choć z racji tego żę wysyłka jest stała w zależności od sztuk, to jeśli ktoś możę sobie na ebay kupić sam no to chyba nie ma sensu żeby się dołączać bo wtedy dojdzie mu jeszcze wysyłka ode mnie. ALe jak kto woli, zamówienia do dzisiaj wieczór

1. szopen.... biore to zdddp+
2. Salomon....

już zamówione także dziękujemy Pańśtwu za zainteresowanie :)

 
Posty: 60
Dołączył(a): 16 sie 2017, o 20:15
Lokalizacja: Poznań.
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez Telec » 18 sie 2017, o 23:03

Maly instruktaż : http://www.sportjazda.pl/index.php/feli ... -silnikowe
Tutaj olej o odpowiedniej ilości cynku i nie drogi : http://penrite.sklep.pl/pl/oleje-4t/60- ... 10w50.html
Jesli chodzi o wytrzymałość, to wiadomo, że na końcu interwału (czyli max 6 kkm), taki minerał jest mniej zużyty niż syntetyk (a nie dajboże na estrach).
Jerry lejąc W30 niszczysz sobie silnik, chyba, że kulasz się tylko zimą. Ja w tym roku dostałem do testów minerał do enduro/cross 25W70. Na tym to silnik pożyje. RedLine, podobnie jak Millers oil odradzam.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez szopen » 18 sie 2017, o 23:32

Olejów SG się już chyba nie kupi.... nawet zwykły Castrol GTX jest już sporo wyżej a jeszcze do roku 2003 był robiony w klasie SG i ja na nim jeździłem we wszystkim co miałem - to był dobry olej. (tzn kupi się znowuż w stanach w 20w50 w SG - u nas niet). ALe jeżeli klasa SG niesie ze sobą minimum zawartości cynku no to np:
http://allegro.pl/valvoline-synpower-4t ... 21228.html

powinien mieć to zddp.. ale ile?? jest jeszcze w minerale:
http://allegro.pl/valvoline-durablend-4 ... 55649.html

Obecnie mam 20w50 minerał liqui moly i z dodatkiem mos2 oraz ZDDP. Dodając dodatek mam poziom cynku coś koło 1000ppm według producenta, nie wiem bo cena tego penrite jest bardzo ok ale nikt nie pisze o zawartości a może jest 300ppm to wtedy mało. Nie to żebym się spierał bo do CBR naleje czegokolwiek, ale jak już zrobiłem remont w CXie to już tam doleje czegoś lepszego to aż tak drogo nie wychodzi szczególnie że na 2500 km nie wziął oleju w ogóle....

Ostatnie 2 CXy które robiłem zalałem rotellą shell ciąganą z USA - można kupić na allegro. 15w40 olej do dizli ze specifikacją JASO. Ponoć ma 1200ppm cynku i wytestowany nie tylko w dizlach, z powodzeniem w ścigach i w innych. Gość nie sprowadza T6 ale można u niego zamówić gdyby zdecydować się na większą ilość - również zawiera zddp. Wadą jest żę cena jest za butle galon i wychodzi w sumie drogo....

KOlejnym olejem który ma zddp to Valvoline VR1 i występuje w minerale 20w50. Jest to olej na wymianę nawet w samochodzie max 6 tys km i w minerale nie powinien zawierać dodatków ślizgowych... w swoim czasie poszukam o zawartośći cynku i może go wypróbuję....

Co do gęstośći... przy temperaturach które mieliśmy tydzień temu ale w ogóle takich jakie mamy w lecie, uważam że w korkach, w naszym nawet ruchu na drogach gdzie niejednokrotnie dziadek wymusza jazdę z prędkością poniżej 80kmh, to 20w50 to jest minimum!!!!

PS. olej nie musi spoełniać JASO MA ani MB... ważne jest żeby nie zawierał dodatków ślizgowych... JASO to jedynie lub aż 100% potwierdzenie że takich nie zawiera.... nie każdy producent w przypadku olejów samochodowych o tym informuje np weźmy przykład Jerrego który jeździ na lotosie. Jego olej to JASO MA - brak dodatków ślizgowych - na butelce próżno tego szukać...

Wlewając olej z dodatkami też nie od razu sprzęgło nam zacznie zrywać bo... znowuż % tych dodatków.... jeśłi nawet zacznie to rozbieramy sprzęgło, tarczki do benzyny ektrakcyjnej na tydzień i wiemy że tego oleju drugi raz jużnie zalewamy :-pppppppppp

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez jerry » 19 sie 2017, o 08:46

Telec napisał(a):Maly instruktaż : http://www.sportjazda.pl/index.php/feli ... -silnikowe
Tutaj olej o odpowiedniej ilości cynku i nie drogi : http://penrite.sklep.pl/pl/oleje-4t/60- ... 10w50.html
Jesli chodzi o wytrzymałość, to wiadomo, że na końcu interwału (czyli max 6 kkm), taki minerał jest mniej zużyty niż syntetyk (a nie dajboże na estrach).
Jerry lejąc W30 niszczysz sobie silnik, chyba, że kulasz się tylko zimą. Ja w tym roku dostałem do testów minerał do enduro/cross 25W70. Na tym to silnik pożyje. RedLine, podobnie jak Millers oil odradzam.


To 30 to jako płukankę zastosowałem. zalałem. zrobiłem 100 km i wymieniłem na orlena classic 10w40. Gdzieś mi w specyfikacji wychodziło że ma cynk czy coś w ten deseń.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości