Teraz jest 28 mar 2024, o 11:41

Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Wszystko pobieżnie o Honda CX500, motoryzacji, sprawach bieżących, narzędzia warsztatowe, zmiany w przepisach drogowych/ubezpieczenia itp.
Avatar użytkownika
 
Posty: 841
Dołączył(a): 26 lut 2016, o 11:53
Galeria: Przesłane zdjęcia

Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez Henryk Kwinto » 10 cze 2016, o 20:52

Witam,
mam pytanko czy stosowaliście (stosujecie) od czasu do czasu dodatek do paliwa (np. STP) do przeczyszczenia układu paliwowego w moto? Producent tego chyba nie przewidział, ale w samochodach - szczególnie zimą od czasu do czasu (jak mi się przypomni) to dodaję. Czy pomaga? Nie wiem chyba raczej odczucia subiektywne... <mysli>

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacz

Post przez szopen » 10 cze 2016, o 21:14

ja nie stosuje takich specyfików, bo gaźnik jest prosty bardzo, lepiej rozebrać przedmuchać i będzie git. Takie specyfiki też często likwidują nagary na zaworach które w starych silnikach mogą okazać się potrzebne, lepiej drastycznie nie dekarbonizować silników.

Zaś ja używam dodatek mos2 do olejów motocyklowych firmy liqui moly, to nie jest drogie i wiadomo dwusiarczek molibdenu ma potwierdzone zastosowanie przy redukowaniu tarć. W CX zaś nie nalałem jeszcze bo on jest na dotarciu, i lepiej żeby nie był aż tak dobrze smarowany.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez szopen » 5 sty 2017, o 19:25

a naczytali się o ZDDP? bo ja się dzisiaj naczytałem i wychodzi z tego że brak fosforu oraz cynku w nowych olejach, będzie skutkowało zatartym rozrządem

Co wy na to?

Avatar użytkownika
 
Posty: 841
Dołączył(a): 26 lut 2016, o 11:53
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez Henryk Kwinto » 5 sty 2017, o 20:00

Ciekawe. Ale zwróć uwagę, że mają tylko 20W50 do klasyków. Cena nie jest zbyt wygórowana.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez szopen » 5 sty 2017, o 20:15

ja sam wlałem teraz minerała 20w50, po zatarciu rozrządu jak wylewałem półsyntetyk belray 15w50 z silnika to byłem rozczarowany, był już wrzesień, temperatura niska a olej nie trzymał się nawet palców, kropla oleju nie trzymała się do palca - dosłownie woda. Dlatego kupiłem minerała 20w50 liqui moly.

Nie wiem co będzie, a ten ZDDP to dodatek i ja będę zamawiał z ebay bo w polsce jest dystrybucja redline, ale tego na miejscu nie mają. Nie mówiąc już że muszę jeszcze zalać dodatek mos2

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez jerry » 5 sty 2017, o 20:21

Wałek wyjęty z zepsutego silnika przez pare lat był lotosem półsyntetykiem smarowany. Tak zeznał poprzedni właściciel.
Wałek w obecnym silniku nie wiem czym był smarowany. Ale to co spuściłem słabo olej przypominało.....
Nie zawadzi coś dodać fo oleju żeby mu parametry oleju z 1980 roku zrobić.

A może w tą strone uderzyć


http://m.ceneo.pl/31945129

Avatar użytkownika
 
Posty: 841
Dołączył(a): 26 lut 2016, o 11:53
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez Henryk Kwinto » 5 sty 2017, o 21:10

Ciekawe czemu sprzedawcy niektóre oleje sprzedają w metalowych bańkach a inne w plastiku? Teoretycznie mają ten sam skład. <mysli>

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez szopen » 5 sty 2017, o 21:14

nie wiem, bo mnie i tak interesuje tylko dodatek do nowocześniejszego oleju, a nie olej z formułą na lata 60te :)

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez szopen » 6 sty 2017, o 09:56

Panie, jest olej do motocykli co ma ten Twój ZDDP ale dla mnie to jest nadal drogo, ja wole chyba dodatek:

http://www.topendpower.pl/p/pl/rd-42504 ... 0-94l.html

To jest 80 zł za niecały litr.... 0.94!!!

PS. ja dodatek zamówie sobie dziś żeby dolać na sezon.

ZDDP posiadają również oleje VALVOLINE VR1
http://allegro.pl/valvoline-vr1-racing- ... 06198.html

Według producenta nie są to oleje syntetyczne, ani półsyntetyczne tak jak piszą na aukcjach. Problemem jest mokre sprzęgło.. ale... ja mógłbym spróbować bo mam dwa komplety tarcz... jeśli będzie chodzić i nie ślizgać tzn że moglibyśmy stosować ten VR1 bo to dobry olej... i są niezłe lepkości np 10w60


I co powiedzie na takie stwierdzenie:
Is Valvoline ATV oil a synthetic?
Valvoline 4-Stroke ATV motor oil is not a synthetic. Valvoline does not offer a synthetic oil for ATVs.

We are not able to join the forums, but we can give you the answer you need, or maybe would like to add to the forum. Our VR1 Racing Oil is NOT just an "ordinary new car street oil" as listed. Our Valvoline VR1 Racing Oils can be used in street applications, but still contains the high amount of ZDDP (Zinc and Phosphorus). This information can be found on our Valvoline.com website, under the section where it lists the Racing Oils. We have also added the product information sheet for both the VR1 and the "Not Street Legal" Racing oils. As you will see, Valvoline still contains 1200 ppm Zinc content in our regular conventional VR1. It does carry the API Service "SM" rating, but this oil was not made to change for emission standards due to it not being a "ordinary street car oil." This information clearly states the amount of both the Zinc and Phosphorus levels in the oils. The main difference between the the "Not Street Legal" racing oil, or commonly known as Conventional and Synthetic Racing oils, and the VR1 is the Calcium content. Calcium levels are higher in the NSL oils, compared to the VR1, and the NSL oil is only recommended for 500 mile oil changes, while the VR1 is a 3 month/3,000 mile oil.
Valvoline stands behind the flat-tappet and more aggressive type cam applications 100% with our Valvoline VR1 and NSL Racing oils. The proof is in our product information sheets, which are online for the viewing as well.

Here are the product information sheets with test results for all of VR1, Not Street Legal conventional, and Not Street Legal Synthetic.


Thank you,


Valvoline


I jeszcze jest jedna ciekawa rzecz, czy VR1 w stanach to ten sam olej co i VR1 na europę... No i jeszcze... kupno oleju w Polsce....

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez jerry » 6 sty 2017, o 12:16

rzuć linka do ebaya bo może też sie skusze.
Rozumiem, że wszystkie oleje przygotowane pod katalizator nie bardzo nam pasują.

Następna strona

Powrót do Forum Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości