Teraz jest 28 mar 2024, o 12:23

Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Wszystko pobieżnie o Honda CX500, motoryzacji, sprawach bieżących, narzędzia warsztatowe, zmiany w przepisach drogowych/ubezpieczenia itp.
 
Posty: 60
Dołączył(a): 16 sie 2017, o 20:15
Lokalizacja: Poznań.
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez Telec » 23 sie 2017, o 20:41

Jako dodatki EP najczęściej są stosowane alkilowe pochodne ditiofosforanu cynku (ZDTP), a także organiczne związki siarki, chloru i fosforu - tak tam jest napisane i to się zgadza. Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę, że mowa jest o ZDTP, a nie o ZDDP. Po za tym, dodatki EP stosuje się w olejach przekładniowych, a 4T jest kombinacją oleju silnikowego i przekładniowego (JASO MA). No i ZDDP, żeby się aktywował potrzebuje oprócz ciśnienia wysoką temperaturę. EP działają od razu. I czego tu nie rozumieć ?
Podsumowując : ZDDP jest dodatkiem przeciw-zużyciowym, a nie przeciw-zatarciowym, czyli nadaje się do silnika spalinowego, a nie do przekładni. Dlatego należy używać środków smarnych zgodnie z ich przeznaczeniem, a nie kombinować bo "po co przepłacać". <tak>
Ostatnio edytowano 23 sie 2017, o 20:52 przez Telec, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez szopen » 23 sie 2017, o 20:47

tak zwróciłęm uwagę, ale również czytałem o zddp na boboil forum i indziej

https://www.bobistheoilguy.com/forums/u ... umber=7796

i wychodzi na to że to są produkty zbieżne....

Jarczoq.... ty sam tego nie rozumiesz... nie graj tu technologa oleju bo ja już się doczytałem jaka jest różnica ale CI odpowiedzi na tacy nie dam.. to jest to samo....

 
Posty: 60
Dołączył(a): 16 sie 2017, o 20:15
Lokalizacja: Poznań.
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez Telec » 23 sie 2017, o 20:54

Paweł, jak Cię to usatysfakcjonuje, niech Ci będzie - nic nie wiem na ten temat. Zastanawiam się tylko jak ja sobie bez Ciebie poradzę, a nawet : jak ja sobie do tej pory radziłem ?! :|
P.S.
I znowu dałem się wciągnąć w bice piany. Szopen jesteś niedoza...bania. :]
Ostatnio edytowano 23 sie 2017, o 21:05 przez Telec, łącznie edytowano 4 razy

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez szopen » 23 sie 2017, o 20:56

to czego od razu nie napisałeś:

ZDDP is the zinc formula for mineral-based oil and ZDTP is formulated for synthetic oils.


tylko gadasz o jakimś ciśnieniu... po co to?

Skoro ZDTP jest dodatkiem EP dla oleju syntetycznego to w minerale jest już AW skoro i tak pełni tą samą funkcje? to jest wszystko to samo...

Telec napisał(a):P.S.
I znowu dałem się wciągnąć w bice piany. Szopen jesteś niedoza...bania. :]



nie nie.. to ty zacząłeś, jak grasz chemika i technologa to od początku do końca... to ty zacząłeś podważąjąc olej rotella, który ma i zynk i molibden i dodatek antypienny i jeszcze jest gotowy na pracę z mokrym sprzęgłem, ty go wykluczyłeś jako znawca tematu, że ten olej jest do dupy mimo milionów kilometrów najechanych na nim na całym świecie nie tylko w ciężarówkach....

ja od razu powiedziałem, ja nie jestem naukowcem, ale wiem żę rotella jest dobra jak i w CX jerry nie zrobi swojemu silnikowi krzywdy lejąc lotosa a przy okazji dbając o czystość silnika....

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez jerry » 23 sie 2017, o 21:58

Orlen Szopen. Orlen Classic 10W40 .
Nie mogę teraz znaleźć bo jak miałem zmienić znalazłem jakiś do starszych samochodów różne dla benzyny i dla diesla, teraz coś nie mogę znaleźć.

Czytam Hayesa:

Engine oil: Good quality SAE10W/40 engine oil, API class SE or SF

W instrukcji użytkownika:
Good engine oil has many desirable qualities. Use only hight detergent, quality motor oil certified on the container to meet or exceed requirement for service SE or SF. It is not necessary to use additives.

Trochę się boję, że nowoczesne oleje motocyklowe mogą nie do końca współgrać z technologią z lat 70-tych

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez szopen » 23 sie 2017, o 22:03

DZisiaj w sklepie wyjrzałem na półce GULF w klasie SG do motocykli... też pewnie byłby git....

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez szopen » 23 sie 2017, o 23:48

na samym koncu motocyklowe oleje
https://mobiloil.com/~/media/amer/us/pv ... -guide.pdf

szokuje zawartość w oleju Vtwin...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez szopen » 24 sie 2017, o 00:02

jerry bmki też na orlenie suną:
http://forum.bmw-klub-motocykle.pl/view ... 6&start=30

Dlaczego ja wybrałem Orlen Lubro 20W50 SF ? , olej spełnia wymagania producenta ( cenę pomijam : ) ), poza tym po przeanalizowania tematu doszedłem do wniosku że producenci oferują nam przede wszystkim reklamy (czasami idiotyczne w mojej ocenie) , nie mamy dostępu do szczegółowych informacji o charakterystykach oleju , a co za tym idzie nie możemy ( jest to utrudnione) dokładnie porównać produktów poszczególnych firm na rynku. Oleje bazowe są porównywalne, dodatki uszlachetniające produkuje kilka firm od których kupują je producenci olejów.Myślę że żadna szanująca się firma nie będzie sprzedawać oleju danej klasy jakości który jej nie spełnia , to mógłby być ostatni produkt który wyprodukuje.


http://allegro.pl/orlen-oil-lubro-sf-cc ... 91252.html

w bmw gs 1100 :)

silnik zalany Lubro 20/50 od 3 sezonów , aktualnie na liczniku 123 kkm a silnik nie wykazuje brania oleju, poniżej parametry 2 olejów jakie znalazłem w necie

Parametry Jednostki [b]Lubro Platinium
klasa lepkości SAE - 20W/50 / 20/50
lepkość kinematyczna w temp. 1000C mm2/s 19,9 / 19,4
lepkość strukturalna CCS mPas 3050(-100C) / bd
wskaźnik lepkości - 145 / 139
temperatura płynięcia 0C -30 / -21
temperatura zapłonu 0C 235 / 234
liczba zasadowa TBN mg KOH/g 7,0 / 9,6
popiół siarczanowy % 0,77 / bd

wychodzi na to ,że wg. parametrów Lubro jest lepszy

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez szopen » 24 sie 2017, o 00:20

I kolejny
http://www.lemurgarage.com/product/gulf ... 0w-50-5-l/

klasa SF - tak samo jak w hondzie... według gulf:

http://www.gulf.pl/product/produkty-usl ... sic-20w50/


Mam się to bać wlać do hondy?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszlachetniacze olejów i inne środki smarne

Post przez szopen » 24 sie 2017, o 00:24

I kolejny na cynku
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... ow-4t.html

a czy ktoś zaglądał do przebiegów serwisowych w manualu CXa? wiecie jaki dystans wymiany oleju według serwisówki?

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości