na to wychodzi.... teraz tak.... ten valvoline ma 1200ppm, ale ten REDLINE ma już 2100 ppm, przy dodatku żeby uzyskać taką ilość to masz:
Stosowanie / proporcje dodawania:
Cała butelka dodana do (1qt to 0,946 litra):
Ilość oleju - Fosfor - Cynk
15 quarts - 610 ppm - 736 ppm
12 quarts - 763 ppm - 920 ppm
10 quarts - 915 ppm - 1104 ppm
8 quarts - 1145 ppm - 1380 ppm
7 quarts - 1307 ppm - 1577 ppm
6 quarts - 1525 ppm - 1840 ppm
5 quarts - 1830 ppm - 2208 ppm
4 quarts - 2288 ppm - 2760 ppm
1 quart - 9160 ppm - 11040 ppm
Połowa butelki dodana do:
Ilość oleju - Fosfor - Cynk
12 quarts - 382 ppm - 460 ppm
10 quarts - 458 ppm - 552 ppm
8 quarts - 572 ppm - 690 ppm
6 quarts - 763 ppm - 920 ppm
5 quarts - 915 ppm - 1104 ppm
4 quarts - 1145 ppm - 1380 ppm
1/4 butelki dodana do:
Ilość oleju - Fosfor - Cynk
6 quarts - 382 ppm - 460 ppm
5 quarts - 458 ppm - 552 ppm
4 quarts - 572 ppm - 690 ppm
3 quarts - 763 ppm - 920 ppm
Gdzieś wyczytałem że ilość cynku = olej ma słabszą trwałość, = szybsza korozja - kwaśność???? zasadowość?? nie znam się??? Do naszego motocykla trzeba liczyć 3quarts, ale kupujemy pełną butle 4L tak.. no to chcąc utrzymać powyżej 1000ppm, to wychodzi na to żę pół butelki na 4L, albo na 3L jak kto woli.. aaa i olej REDLINE zawiera już mos2 - dodatek do motocykla kosztuje 40 zł - starcza na długo
http://allegro.pl/dodatek-do-oleju-mos2 ... 84222.html
To robi się taka cena... 4L oleju mineralnego np liqui moly - 130 zł, następnie dodatek mos2 - 40 zł, następnie dodatek redline 40 zł... czyli wychodzi 4L mikstury 210zł, olej redline ma to wszystko - 3x80 = 240 zł
Mniejsza gdzie i co, może złożymy się kupimy kilka sztuk i podzielimy wysyłkę? chętnie do obecnego oleju przylałbym troche tego cynku bo mos2 leży i czeka bo tam pisze wyraźnie żeby nie zalewać silników na dotarciu - przy tym zincu wręcz odwrotnie... trzeba zalać... ponoć
No i jeszcze, ja zakupiłem teraz taki olej:
http://www.liqui-moly.com/liquimoly/pro ... nt&land=gb
I pisze generalnie że jest on heavy duty itp itd, ale.... również jest napisane że spełnia on normę JASO MA2 - normę na 2006 rok dla silników z katalizatorem.. to raczej oznacza że nie ma cynku.
Poprzednio jeździłem na BELRAY 10w40 i też JASO MA2
Zaś ten olej REDLINE:
https://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=110
spełnia normę JASO MA - czyli normę bez katalizatora... jeśli zawiera cynk to logiczne że nie można go przylać do katalizatora.