Teraz jest 16 kwi 2024, o 08:34

Wakuometry do synchronizacji

Wszystko pobieżnie o Honda CX500, motoryzacji, sprawach bieżących, narzędzia warsztatowe, zmiany w przepisach drogowych/ubezpieczenia itp.
Avatar użytkownika
 
Posty: 384
Dołączył(a): 10 cze 2016, o 08:13
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Wakuometry do synchronizacji

Post przez optymistiq » 3 cze 2017, o 23:50

Tak było. Miałem spalanie niższe niż podawane przez Was ;) Jak nie da rady ogarnąć strzelania to poprostu chyba kupię gaźnik ;-/

Avatar użytkownika
 
Posty: 841
Dołączył(a): 26 lut 2016, o 11:53
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Wakuometry do synchronizacji

Post przez Henryk Kwinto » 3 cze 2017, o 23:57

Spokojnie. Napisałem do znajomego w US, zobaczymy co odpisze na ten temat. Może wystarczy zmienić dysze, ew iglicę (w 2 czy 3 miejscach pisali że była trochę inaczej szlifowana do każdej z wersji) ? Na jednej ze stron UK pisali, że 95% zblokowanych cx miało zwężkę w rurze wydechowej, po jej usunięciu można było się cieszyć pełną mocą. natomiast 5% miało modyfikacje również w gaźnikach.

A jeszcze jedna sprawa. Niemcy gdzieś pisali, że w wersji 20kW główna dysza jest 112 (lata 78-79), natomiast w 37kW 78. Od roku 80 była stosowana 115. W GL500 również używano 112. Chodziło o chłodzenie zaworów wydechowych (przy stłumionej wersji). Paweł napisał, że dysze były zamienione. Może zacząć od tego?

Znowu na jednym z portali podają rozmiary dysz:
37kW: Główna dysza: 78, Dysza powietrzna: 110
20KW: Główna dysza: 112, Dysza powietrzna 100

Zajrzałem do swojego Farzeugbrief. Okazuje się, że początkowo była to również wersja 20kW/6500, Vmax=140km/h. W 1985' została zmieniona i przekreślono pkt.7 i w uwagach wpisano o zmianie kolektora wydechowego i gaźnika na inną wersję oraz o zmianie mocy K37/9000 i 180km/h oraz:
Ziff.7: Leistungssteigerung durch geaend. Auspuffkruemmer, re.18320-415-003, li.18420-415-003 und geaend.Vergaseranl.,Typ 36AFRL**

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Wakuometry do synchronizacji

Post przez szopen » 4 cze 2017, o 07:26

w usa nie mieli dławionych gaźników, co do niemców i różnic to napisałem.... posiadam do swojego euro 3 gaźniki w tym jeden 20kw - one się niczym nie różnią. Iglice w CX nie ulegają regulacji. Między moimi gaźnikami EURO nie ma różnic w iglicach 20kw oraz 37kw.... według katalogu części iglice i gniazda mają inne numery...

W jego motocyklu nic nie było zamienione, dysze były zamienione u Roberta... w moim 20KW siedziała dysza pomocnicza 110 oryginalna keihin - tak musiał mieć od fabryki - nie widziałem osobiście dyszy 115 w gaźniku CX ani nie widziałem takiej dyszy w katalogach części (podobnie jak i dyszy 110 również więc może ktoś wrzucił z innego motocykla).

Dysze główne i główna pomocnicza nie będą miały wpływu na pracę gaźnika ponieważ nie są one dyszami "końcowymi" układu wzbogacania, jest tam jeszcze jedna dysza na wyjściu i jest dysza na wyjściu powietrzna... (okazuje się że rurki emulsyjne dla układu wzbogacania są identyczne katalogowo, pozostaje dysza powietrza ktróra nie występuje w katalogu części)

Henryk Kwinto napisał(a):Znowu na jednym z portali podają rozmiary dysz:
37kW: Główna dysza: 78, Dysza powietrzna: 110
20KW: Główna dysza: 112, Dysza powietrzna 100


bzdura z palca wyssana..... gaźniki mają dwie dysze główne..... więc niech się zdecydują jakie dokładnie dysze i które... dysz powietrznych jest 4 z tymże dwie są połączone zaślepką - to daje tak w zasadzie 3 zasilania dysz powietrzem......

Macieja motocykl wkręca się do końca skali obrotów... najpierw synchronizacja i regulacja - z która jak widać są jaja, bo gdybym Dawida gaźnik ustawił na równo, to też bym tą regulacje po prostu rozwalił..... i co? zaczęło by się szukanie w czym? w tłumiku? w świecach? Zrozumcie, bez odpowiedniej regulacji nie ma sensu pisać elaboratów, a ja gaźniki 20kw i 37kw już przerobiłem i różnice wynikające z tego i będzie to ostatnia rzecz jeśli powiem - zmień gaźnik... prędzej powiem - zmień fachowca....

Avatar użytkownika
 
Posty: 841
Dołączył(a): 26 lut 2016, o 11:53
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Wakuometry do synchronizacji

Post przez Henryk Kwinto » 4 cze 2017, o 08:31

Okazuje się, że było wiele wersji gaźników. Np.:
http://www.randakksblog.com/honda-cx500 ... t-details/

szopen napisał(a): W jego motocyklu nic nie było zamienione, dysze były zamienione u Roberta... w moim 20KW siedziała dysza pomocnicza 110 oryginalna keihin - tak musiał mieć od fabryki - nie widziałem osobiście dyszy 115 w gaźniku CX ani nie widziałem takiej dyszy w katalogach części (podobnie jak i dyszy 110 również więc może ktoś wrzucił z innego motocykla).


Macieja motocykl wkręca się do końca skali obrotów... najpierw synchronizacja i regulacja - z która jak widać są jaja, bo gdybym Dawida gaźnik ustawił na równo, to też bym tą regulacje po prostu rozwalił..... i co? zaczęło by się szukanie w czym? w tłumiku? w świecach? Zrozumcie, bez odpowiedniej regulacji nie ma sensu pisać elaboratów, a ja gaźniki 20kw i 37kw już przerobiłem i różnice wynikające z tego i będzie to ostatnia rzecz jeśli powiem - zmień gaźnik... prędzej powiem - zmień fachowca....


To dlaczego na niektórych niemieckich forach zalecają zmianę gaźnika? Miałeś w ręku gaźnik od wersji 20kW i 37kW? Nie upieram się przy tym, żeby od razu kupować gaźnik, jednak w moim przy zwiększaniu mocy go zmieniono - odnotowując to w briefie. Myślisz, że Niemcy wstawialiby inny gaźnik dla kaprysu?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Wakuometry do synchronizacji

Post przez szopen » 4 cze 2017, o 09:29

no ale poczytaj czego te zmiany dotyczą, żadne z nich nie tyczą się różnic dyszowania 20kw oraz 37kw, tylko np - regulowany pływak/pływak stały, różne rodzaje membran AC, rodzaje mocowań oraz przyłącz paliwowych, różne rodzaje zaworków iglicowych, gaźnik z pompką - bez... to nie rozwiąże problemu dobrej regulacji....

ja się osobiście zarejestrowałem na forum niemieckim te kilka lat temu żeby pomogli mi z problemem u mnie, tylu ilu było tam ludzi, którzy "otwierali" swoje motocykle, tak żaden nie kazał mi zmieniać gaźnika... i tak samo jak ty dziś, powracałem do tematu 20kw.... i w pewnym momencie dostałem po niemieckiemu warnung żeby więcej już tego tematu nie zaczepiać....... i mieli racje.....

pokaż mi, którzy to niektórzy niemcy każą zmieniać gaźnik i z jakiego powodu? co się działo u nich na gaźniku 20kw?

Henryk Kwinto napisał(a): Miałeś w ręku gaźnik od wersji 20kW i 37kW?


nie wiem czy zauważyłeś, ale co najmniej od 5 ciu odpowiedzi powtarzam Ci że mam do EURO gaźniki 20kw oraz 37kw, oraz wczoraj miałem w ręku dwa gaźniki 20kw oraz 37kw od customów...

Henryk Kwinto napisał(a):Nie upieram się przy tym, żeby od razu kupować gaźnik, jednak w moim przy zwiększaniu mocy go zmieniono - odnotowując to w briefie.


a w jakim innym kraju powiedz mi w dokumentacji wpisuje się zmianę stopki bocznej??? :)

Dalej mi nie odpowiedziałeś na pytanie, dlaczego Dawida gaźnik rozjechał słupki, a pracuje idealnie? Przy tak rozjechanych słupkach na innym gaźniku to nie schodziłby mi z obrotów.. czary???

Ja wiem, że mam problem z regulacją, nie jestem kimś kto swoje uszy karmił regulacją gaźników od czasów kiedy coś takiego jak synchronizator w ogóle nie istniało w języku jako pojęcie... mam takiego kogoś... jeśli ten ktoś powie mi że synchro jest dobrze zrobione, to wtedy rzeczywiście może i będę myślał o samych gaźnikach ale znowuż.... jedynym elementem (na nieszczęście Macieja on ma to wbijane a nie wkręcane) jest tuba emulsyjna niskich obrotów.... poza tym nie ma ani jednej różnicy.... a to co wynika z katalogu np iglice, czy sprężyny to mu mogę na czasy prób założyć ze swojego euro bo to jest to samo..... ale czas to pieniądz, a ja nie mam czasu bawić się w rzeczy, które już przerabiałem na swoim od 3 lat i wiem że to nie to... poza tym sam nie mogę już być pewny prawidłowości regulacji na moim EURO i może stąd problemy z wejściem na obroty....

Avatar użytkownika
 
Posty: 841
Dołączył(a): 26 lut 2016, o 11:53
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Wakuometry do synchronizacji

Post przez Henryk Kwinto » 4 cze 2017, o 10:16

Na forum (http://www.cx-gl.org.uk/viewtopic.php?f ... 4&start=15) znowu podają że:
Type / Venturi dia mm: VB 36 A/35 (27 hp: VB 36 B/35)
Main jet: 78 / 112
Air jet: 110/100
Idle jet: 45

A jakbyś spróbował przerzucić dysze od Dawida do Macieja gaźnika? - bez ruszania synchronizacji?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Wakuometry do synchronizacji

Post przez szopen » 4 cze 2017, o 10:25

chłopie ale tlumacze Ci a ty nie słuchasz... to są wszystko informacje których nikt nie sprawdził, ja sprawdziłem wszystko.... miałem na to 3 lata i te wszystkie dywagacje znam....

ja tobie mówie że regulacja jest zła i to na pewno, ty się czepiłeś tych gaźników jak rzep... macieja gaźnik ma takie same dysze jak i te co masz podane dla wersji 50ps z forum angielskiego, popatrz się na katalog CMNSL na wersje 27ps oraz 50ps i zobacz jakie numery obejmują zmiany... nie są to dysze.....

110 dyszy powietrznej a 100 w normalnej wersji - nawet jeśli... to jest 0.1mm różnicy na średnicy.. taką różnice pokonasz pół obrotem śrubki mieszanki podlewając paliwa.... gaźnik to nie czary, to mieszanka... skład da się regulować w tym motocyklu... Maciej ma wprasowywane dysze powietrza - a w zasadzie nie jest to dysza tylko rurka emulsyjna dla składów, dysze powietrzne są na górze gaźnika i we wszystkich są wprasowywane... poza tym... która według nich to jest dysza airjet?? jest ich 4!!!!

ja tak się mogę bawić do końca życia, mogę np zamknąć na stałe układ AIR/CUT i też motocykl wzbogace, będzie palił jak głupi tylko co z tego jak winna jest regulacja....

powiedz lepiej dlaczego dawida gaźnik chodzi bardzo dobrze przy tak rozjechanych słupkach?

ja nie mam życia swojego dla tego motocykla, jeśli jeden motocykl reguluje i chodzi, a drugi reguluje i nie chodzi to... albo źle reguluje, albo jest coś być może i z gaźnikiem i jakiekolwiek tam próby przerzucanie, zmienianie odpadają, ja już straciłem na to trzy dni, wczoraj całe przekładkowanie kosztowało mnie od 9:00 do 17.20... ty tu mówisz sprawdź.. a policz czas.....

oczywiście że po regulacji dalej się bawić nie będę, tylko albo Panie nie działa i zabieraj rób se z tym coś co chcesz, albo jak chcesz to przynieś inny gaźnik bo skoro na innym działa to nad czym mam się zastanawiać...

PS. przed rozebraniem sprawdzałem to śmieszne synchro i nie było rozjechane.. choć tyle..... ale jeszcze raz mówie.. to że waku pokazuje wam dobrze, to nie znaczy że silnik chodzi optymalnie, lub nie mógłby chodzić lepiej -> przykład gaźnika dawida...

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Wakuometry do synchronizacji

Post przez jerry » 4 cze 2017, o 10:44

nie łapie jakiego powietrza lewego?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Wakuometry do synchronizacji

Post przez szopen » 4 cze 2017, o 10:48

nie nie łapie no ludzie co wy kurwa.... 3 dni siedzę 2 pary króćców mieniane, a wy dalej swoje..... ja też chciałbym żeby to było lewe powietrze.... wtedy bym tu nie pisał......

jak powiedziałem że NIE... to NIE!!!!

<ściana> wrrrr! wrrrr!

i mówie wam że jeżeli waku jest dobre, a pokazuje rozjechane słupki a motor chodzi pięknie, tzn że nie wystarczy synchronizator żeby te gaźniki wyregulować DORBZE!!!

PS. z innej beczki to rozumiem że wy istoty chodzące sobie po ziemi rozwiązujecie ziemskie problemy sposobami ziemskimi, tylko wytłumaczcie mi przy okazji dlaczego mi się musi zawsze trafić taka kur***wa co nie wiadomo o co chodzi tak samo jak nie wiadomo o co chodzi z tymi rozjechanymi słupkami....

 
Posty: 382
Dołączył(a): 18 mar 2017, o 09:42
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Wakuometry do synchronizacji

Post przez sirturek » 4 cze 2017, o 11:08

Nie rozbieralem jeszcze gaźników od cx'a, więc nie wiem jak one są skonstruowane dokladnie, ale kiedyś miałem taki przypadek w małej v-ce hondy, że kanaliki w korpusie pod dyszami powietrznymi tymi wprasowanymi były przypchane utlenionym aluminium i miałem podobne "objawy"

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości