w kolanku nie znajdziesz powietrza uważasz??? hmmm..... no nie wiem.... nawet przy zamkniętej przepustnicy nie leci do cylindra powietrze?
otóż leci, a przy okazjki jest nakładanie się faz rozrządu, w pewnym momencie i ssący i wydech jest otwarty i wszystko ląduje w????.... a tak jak powiedziałeś... otwarty tłumik = szybsze opróżnianie tego co przy fabrycznym wydechu wciąż siedziało by w kolanku, a spaliny też są niepalne... no i masz bum... bo jest powietrze i ciut paliwa, a strzały to samodetonacja, raz wypali tak, raz inaczej...ale........ podlejesz paliwem problem zniknie... po to znajduje się w gaźniku aircut, czyli zawór odcięcia powietrza.... nie paliwa tylko powietrza.. ileż razy można powtarzać.... AIR CUT - WYTNIJ POWIETRZE, nie FUEL CUT.... masz otwarty tłumik = daj paliwa!!
Moja teoria jest taka, że po zamknięciu gazu paliwa przez chwilę leci tyle samo a mniej powietrza. Zbyt bogata mieszanka nie dopala się w cylindrze i ląduje w tłumiku. Po przejściu na wolne obroty skład mieszanki przez chwilę albo wariuje albo robi się na stałe ubogi.
Ląduje w tłumiku (spalanie niecałkowite - nadmiar powietrza).
BUM!
A może BUM, BUM!
zgodnie z twoją teorią musiałbym "napompować" kolanko niespalonym w cylindrze paliwem... a przy samym zejściu do jałowych zaraz po tym jak skład zostanie wzbogacony o powietrze zrobiło by się bum... lub... gdybym np zamknął przepustnice, dopompował paliwa w kolanko, zamkną tudzież otwierał sobie przepustnice, lub otworzył ją ciut przy jałowych wpuszcając powietrze.... ale tak się nie dzieje..... (cieszy mnie zaś to że w końcu zrozumiałeś że żeby był wybuch to musi być powietrze, samo paliwo nie ma żadnego znaczenia bo bez tlenu i tak nie wybuchnie)
mówiłem.. motocykl wali salwami po zamknięciu gazu od razu, oraz później również schodząc z obrotów... dobijając do jałowych jest święty spokój.... i robi to dopiero jak się odkręci powyżej 4tys i dopiero powyżej 4 tys zamknie...... jadąc niżej efekty albo nie występują, albo występują rzadko.....
oczywiście możemy rozpatrywać opcje za bogato/za ubogo.. tylko co to zmieni, po rozebraniu gaźników stajesz przed faktem dokonanym, jest to gaźnik cxa który jest czysty, ma wszystkie dysze drożne, ma dysze fabryczne, jedyną niewiadomą jest wbijana emulsja składu... której obejrzeć się nie da...
jeżeli otworzysz na maksa gaz i wejdziesz na 5tys obrotów lub wyżej, następnie zamkniesz to wybuch świadczy o tym że w kolanku znajduje się paliwo... ale i przy zamkniętej przepustnicy ze składów leci coś... co pozwala temu paliwu w kolanku wybuchnąć.... a niestety.... paliwa nie zabierzesz bo budowa gaźnika to wyklucza, mógłbyś podejrzewać aircut że nie działa i że nadal podaje pełny skład bogaty w powietrze, mógłbyś.... możesz podejrzewać złą regulacje składów ale... skoro jeździłem na 0.3 0.5 1 1.5 2 2.5 obrota aż do 4.5 obrota gdzie dysze składów wypadają to chyba to mamy też z bani? skład był zabierany i dodawany motocykl wali tak samo...
jedynym wyjściem sensownym, skoro śrubka składu nie przynosi efektu żadnego, niezależnie czy wzbogacam skład czy go całkowicie wycinam, jest spróbowanie wyeliminowania zaworu aircut - wtedy nie będzie odcinał powietrza i będzie go więcej na zamkniętej przepustnicy, albo zabranie mu powietrza żeby go było mniej na wejściu do obiegu składów... z tymże jedna z opcji wymaga rozebrania w mak gaźnika i ja już tego nie zorbię, ponieważ później należałoby i tak wrócić...
mogę tak jak mówiłem, zablokować wykałaczką jakąś jeden otwór powietrza składu... nawet mogę dwa... poleci paliwa w h.... jak będzie strzelał towtedy nie wiem... ale nie ma żądnych nieszczelności żeby miałskąd sobie to powietrze zassać, poza tym.. nic się nie zmienia na gaźniku dawida oprócz tego że wpada jego gaźnik.. no i moto chodzi... nic się nie dzieje...
miałem w tym motocyklu z dwa razy tak że jechałem na lekkim gazie i strzelił, ale cholera go wie czy się dopaliło coś co tam się nakumulowało czy zarzuca go paliwem.... dobrze ale jeśli zarzuca go paliwem to też zostaje jedynie ta niewiadoma emulsja składu, bo dysze średnich obrotów jak i wysokich są takie same.... a na początek średniego zakresu obrotów znowuż ma wpływ skład.... no i jeśli zarzuca go paliwem to przy zamkniętych przepustnicach też nie powinien strzelać tak? no bo jak.. wszystko jest na bogato zalane....