Strona 1 z 1

Zmiany w przepisach od 2020 roku

PostNapisane: 3 sty 2020, o 18:07
przez Pteranodon
Jeżeli ktoś ma pojazd do renowacji z zagranicy to zaczynają się schody, od stycznia 2012 będzie przymus rejestracji w urzędzie:
https://wiadomosci.onet.pl/kraj/zmiany- ... cs&utm_v=2

Re: Zmiany w przepisach od 2020 roku

PostNapisane: 3 sty 2020, o 18:13
przez Kwasiu
Dział zły ale temat faktycznie uciążliwy, sam ostatnio musiałem zrobić przegląd samochodu który jest w pudełkach żeby go móc przerejestrować... Mieć tylko nadzieję, że grzywne będą bliżej 200 niż 1000 ale to i tak normalne złodziejstwo, zresztą jak obowiązek wymiany tablic.. jak już przy temacie prawnym jesteśmy to dodam, że jak pojazd przekroczy 40lat to nie musimy utrzymywać ciągłości OC. Powyżej 40lat pojazd z automatu bez żadnych opinii rzeczoznawcy staje się historycznym i obowiązku ciągłości OC nie ma. Nasze maszyny już się powoli łapią w te lata a przepis mało znany ;)

Re: Zmiany w przepisach od 2020 roku

PostNapisane: 3 sty 2020, o 18:40
przez jerry
Znamy znamy ja mam dużego fiata z ... qrna nie pamiętam, 10986 lub coś koło tego. Ale jak skończył 25 lat wybuliłem 300 zeta na rzeczoznawce który uznał, że to pojazd historyczny i stoi sobie bez OC. Zwracam uwage na pojęcie historyczny. Nie zabytkowy. Więc żaden konserwator na nim łapy nie trzyma.

Re: Zmiany w przepisach od 2020 roku

PostNapisane: 3 sty 2020, o 18:46
przez Pteranodon
Pytanie tylko skąd taki pomysł? Czy to oznacza, że statystyki mówią, że polacy nie umieją restaurować samochodów? Sprowadzają gruzy i tylko robią je wizualnie a reszta to szrot co zagraża bezpieczeństwu ruchu? Może władza posłuchała ekoludków i chciała oddać ich emocję obywatelom, którzy odnawiają wyeksploatowane pięciolitrowe krążowniki szos z zamiarem późniejszego wypalania w nich hektolitrów paliwa i wyrzucania kłębów spalin z nieszczelnego układu wydechowego i podróżowania w niedziele i święta razem z rowerzystami, biegaczami rolkarzami, którzy chcą się cieszyć świeżym powietrzem itd.

Re: Zmiany w przepisach od 2020 roku

PostNapisane: 3 sty 2020, o 19:20
przez Kwasiu
jerry napisał(a):Znamy znamy ja mam dużego fiata z ... qrna nie pamiętam, 10986 lub coś koło tego. Ale jak skończył 25 lat wybuliłem 300 zeta na rzeczoznawce który uznał, że to pojazd historyczny i stoi sobie bez OC. Zwracam uwage na pojęcie historyczny. Nie zabytkowy. Więc żaden konserwator na nim łapy nie trzyma.


I tak jest właśnie jak przekroczy 40lat, pojazd historyczny, normalnie na białych masz a nie musisz ani rzeczoznawcy ani OC

Re: Zmiany w przepisach od 2020 roku

PostNapisane: 3 sty 2020, o 19:59
przez junioross
Co do tych pojazdów historycznych to znam temat z autopsji.
Ogólnie sprawa wygląda tak, że nie ma obowiązku posiadania ciągłości polisy OC w pojazdach, które skończyły 40 lat.
Trzeba jednak pamiętać, że żeby przerwać kontynuację należy wypowiedzieć ubezpieczycielowi polisę jeszcze podczas jej trwania.
Kolejnym przywilejem jest to, że możemy wykupować polisy krótkoterminowe - zaznaczam jednak, że nie bardzo się to opłaca bo w takim przypadku TU nie honorują zniżek za bezszkodową jazdę.
Niektóre TU mają zniżkę dla weteranów szos - ja mam co prawda kilka aut 5 i pełną bezszkodowość więc może mam jakieś dodatkowe ulgi ale dla przykładu w PZU za Opla Mantę z 1971r 1905cm Pb, Warszawa, kierowca 33l - zapłaciłem w 2019 - 166 zł za rok.
Myślę, że to niewiele i nie przerywam kontynuacji polisy bo obawiam się, że przy ponownym wznowieniu mogą już tak pobłażliwie na mnie nie patrzeć.

Dodatkową furtką na niskie OC jest przynależność do jakiegoś Automobilklubu - za okazaniem karty członkowskiej przy aucie chyba powyżej 25 lat dostawało się dodatkowe 50% zniżki od wyliczonej już stawki (wiem, że było nie dawno z tym zamieszanie ale chyba w PZU dalej to honorują) - jak to dokładnie wygląda to nie wiem bo nigdy z tego nie korzystałem.

Co do już przytoczonego tematu opinii rzeczoznawcy i papierów na pojazd historyczny. Niestety to pomaga tylko w przypadku OC. Niestety nie ma jednego, koronnego atrybutu miana "pojazdu wpisanego do zabytków" - w razie gdyby nasz pojazd ucierpiał w kolizji drogowej to albo dostaniemy rekompensatę równowartości czapki gruszek albo będziemy się latami ciągać po sądach - nie słyszałem o przypadku, żeby ktokolwiek wywalczył kwotę adekwatną do poniesionej straty.
No chyba, że opinia rzeczoznawcy dotycząca pojazdu historycznego będzie zawierać bardzo obszerny materiał zdjęciowy, fakturowy, rachunkowy itd, który udokumentuje dokładnie poniesione koszty na remont czy odbudowę pojazdu to wtedy taka opinia może wnieść nowe światło na salę sądową.

Odnośnie zmian w przepisach dotyczących rejestracji pojazdów to podrzucę link do bardzo rozsądnie napisanego artykułu
https://spidersweb.pl/autoblog/kara-za- ... 5q1Q4i8qNI

Re: Zmiany w przepisach od 2020 roku

PostNapisane: 3 sty 2020, o 22:09
przez jerry
Kwasiu napisał(a):
jerry napisał(a):Znamy znamy ja mam dużego fiata z ... qrna nie pamiętam, 10986 lub coś koło tego. Ale jak skończył 25 lat wybuliłem 300 zeta na rzeczoznawce który uznał, że to pojazd historyczny i stoi sobie bez OC. Zwracam uwage na pojęcie historyczny. Nie zabytkowy. Więc żaden konserwator na nim łapy nie trzyma.


I tak jest właśnie jak przekroczy 40lat, pojazd historyczny, normalnie na białych masz a nie musisz ani rzeczoznawcy ani OC


A z rzeczoznawcą 25 styka.
160 zeta może bym i opłacał, ale do tego dochodzi przegląd opony itp... A nie mam potrzeby nim jezdzić

Re: Zmiany w przepisach od 2020 roku

PostNapisane: 3 sty 2020, o 22:30
przez bromba111
Jak kiedyś policzyłem to roczna polisa za SHL wychodzi mi taniej niż dwa razy po miesiącu. Te minimalne miesięczne polisy są zaporowe, przynajmniej w przypadku motocykli. Nie wiem jak samochody.

Re: Zmiany w przepisach od 2020 roku

PostNapisane: 3 sty 2020, o 22:33
przez bromba111
Jak kiedyś policzyłem to roczna polisa za SHL wychodzi mi taniej niż dwa razy po miesiącu. Te minimalne miesięczne polisy są zaporowe, przynajmniej w przypadku motocykli. Nie wiem jak samochody.