Z tego co się orientuje zaczęło się od usa, w holandii już jest i takie oto wpisy na forum:
obierz aplikację ANWB na trasie w sklepie Play i ustaw ją na wybór paliwa superplus e5.
W promieniu pięciu minut zobaczysz, gdzie jest stacja benzynowa, gdzie możesz tankować.
Możesz także użyć zabójcy e10, jeśli nie możesz tankować e5 VSPE POWER PLUS MULTISHOT.
Ponadto nie napotkano problemów z super lub doskonałą benzyną.
Powłoka w zbiorniku gazu może się rozpuścić, jeśli jest w nim powłoka.
Utlenianie alkoholu w zbiorniku powoduje powstanie brązowej, lepkiej substancji, która może prowadzić do zatkania, na przykład opryskiwacza.
Najlepiej jest po prostu unikać e5 i e10.
Gaźnik jest wykonany z aluminium, aluminium cx również nie wytrzymuje e10.
Oja w cx650 to pływak w zbiorniku na gazomierz lub taki, który nie może tego znieść.
Powłoka w zbiorniku gazu może się rozpuścić, jeśli jest w nim powłoka.
Utlenianie alkoholu w zbiorniku powoduje powstanie brązowej, lepkiej substancji, która może prowadzić do zatkania, na przykład opryskiwacza.
Najlepiej jest po prostu unikać e5 i e10.
Gaźnik jest wykonany z aluminium, aluminium cx również nie wytrzymuje e10.
Oja w cx650 to pływak w zbiorniku na gazomierz lub taki, który nie może tego znieść.
To, co obecnie nazywa się E5, było wcześniej „super” benzyną, a „nowy” E5 nie zawierał etanolu. E0 nie istnieje.
Prowadzony w ten weekend z E10 w moim transalpie z 1995 roku i niewiele o tym zauważyłem. W Niemczech tylko benzyna bez lub z niewielką ilością etanolu. Zgodnie z listą w Internecie transalp powinien być w stanie działać na E10, ale nie na CX500 i CX650.
Myślę, że aluminium może wytrzymać benzynę z etanolem, ale gumy w gaźnikach stanowią raczej problem. Lub szybkie „starzenie” benzyny z etanolem.
to jest z internetu.
szkoda, że nie mogę już znaleźć zdjęcia komory pływakowej, w której atak był wyraźnie widoczny.
Jednak etanol w benzynie wpływa na przewody paliwowe, uszczelki i uszczelnienia wykonane z tworzywa sztucznego lub gumy. W wyniku wycieku, aw najbardziej wyjątkowym przypadku pożaru. I oczywiście nie taka jest intencja.
Etanol jest nie tylko bardziej agresywny niż benzyna, powoduje również korozję i nie ma działania smarującego. W niektórych przypadkach może to również mieć wpływ na aluminiowy gaźnik lub kolektor.
Dla ludzi, którzy chcą zanurzyć się głębiej. Zobacz poniższy link.
W tym eksperymentalnym niemieckim badaniu uderzające jest to, że istnieje również coś takiego jak „sucha korozja” aluminium przez etanol. Wcześniej nigdy o nim nie słyszano, ale występuje głównie, gdy zawartość wody w cieczy jest mniejsza niż 0,2% obj. Więc kiedy nie ma w nim wody! Co więcej, korozja jest wysoka w wysokich temperaturach, ale w niższych temperaturach przez dłuższy czas występuje również znacznie. Oczywiste jest również, że warstwa niklu zapewnia doskonałą ochronę. Zobacz Podsumowanie testu.
Kilka lat temu przyszło mi do głowy, że mosiężne dysze Pan ST1100, które musiałem wymienić, ponieważ były zamknięte, zostały zastąpione przez Hondę metalowymi: więc nie ma już mosiądzu podobnego do stali nierdzewnej. Pan ST1100 jest również typem silnika z 1990 roku, a zatem sprzed roku 1993, z którego Honda jest „odporna na etanol”.
Oczywiście pokonujesz mniej kilometrów na E10 niż na benzynie bez etanolu, ponieważ zawartość energii w alkoholu jest znacznie niższa.
Gr.
Jaap
P.S. Marcel może nieco zmodyfikować link. Nie wiem jak to działa.
Mój CX pochodzi z 1980 roku i nie może mieć E10 zgodnie z listą ANWB. Więc nie zamierzam tego wypróbowywać, będę bezpieczny.
Moja yamaha może to zrobić zgodnie z listą, ale także tam nie podejmuję ryzyka, a czołg 95 lub 98 (E5)
Poczekaj, aż po zimie lub dłuższym postoju, a potem rozlegnie się przekleństwo i lament, mój sąsiad z zastrzykiem vespa każdej wiosny jest nieszczęśliwy i musi wezwać pomoc drogową, aby przepłukać cały układ paliwowy, nie płucząc po prostu się nie uruchamiając, i podobnie jak w starszych CX, wiele gum zginie i dochodzi do wycieków, ale wewnątrz powstaje rodzaj płytki nazębnej, która zwęża, a nawet zatyka dysze,