Teraz jest 26 sty 2022, o 20:21

Kiedy benzyna e10 i e5 u nas?

Wszystko pobieżnie o Honda CX500, motoryzacji, sprawach bieżących, narzędzia warsztatowe, zmiany w przepisach drogowych/ubezpieczenia itp.
Avatar użytkownika
 
Posty: 8972
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Kiedy benzyna e10 i e5 u nas?

Post przez szopen » 23 lut 2020, o 15:14

Z tego co się orientuje zaczęło się od usa, w holandii już jest i takie oto wpisy na forum:

obierz aplikację ANWB na trasie w sklepie Play i ustaw ją na wybór paliwa superplus e5.
W promieniu pięciu minut zobaczysz, gdzie jest stacja benzynowa, gdzie możesz tankować.
Możesz także użyć zabójcy e10, jeśli nie możesz tankować e5 VSPE POWER PLUS MULTISHOT.
Ponadto nie napotkano problemów z super lub doskonałą benzyną.


Powłoka w zbiorniku gazu może się rozpuścić, jeśli jest w nim powłoka.
Utlenianie alkoholu w zbiorniku powoduje powstanie brązowej, lepkiej substancji, która może prowadzić do zatkania, na przykład opryskiwacza.
Najlepiej jest po prostu unikać e5 i e10.
Gaźnik jest wykonany z aluminium, aluminium cx również nie wytrzymuje e10.
Oja w cx650 to pływak w zbiorniku na gazomierz lub taki, który nie może tego znieść.


Powłoka w zbiorniku gazu może się rozpuścić, jeśli jest w nim powłoka.
Utlenianie alkoholu w zbiorniku powoduje powstanie brązowej, lepkiej substancji, która może prowadzić do zatkania, na przykład opryskiwacza.
Najlepiej jest po prostu unikać e5 i e10.
Gaźnik jest wykonany z aluminium, aluminium cx również nie wytrzymuje e10.
Oja w cx650 to pływak w zbiorniku na gazomierz lub taki, który nie może tego znieść.


To, co obecnie nazywa się E5, było wcześniej „super” benzyną, a „nowy” E5 nie zawierał etanolu. E0 nie istnieje.
Prowadzony w ten weekend z E10 w moim transalpie z 1995 roku i niewiele o tym zauważyłem. W Niemczech tylko benzyna bez lub z niewielką ilością etanolu. Zgodnie z listą w Internecie transalp powinien być w stanie działać na E10, ale nie na CX500 i CX650.
Myślę, że aluminium może wytrzymać benzynę z etanolem, ale gumy w gaźnikach stanowią raczej problem. Lub szybkie „starzenie” benzyny z etanolem.


to jest z internetu.
szkoda, że ​​nie mogę już znaleźć zdjęcia komory pływakowej, w której atak był wyraźnie widoczny.

Jednak etanol w benzynie wpływa na przewody paliwowe, uszczelki i uszczelnienia wykonane z tworzywa sztucznego lub gumy. W wyniku wycieku, aw najbardziej wyjątkowym przypadku pożaru. I oczywiście nie taka jest intencja.

Etanol jest nie tylko bardziej agresywny niż benzyna, powoduje również korozję i nie ma działania smarującego. W niektórych przypadkach może to również mieć wpływ na aluminiowy gaźnik lub kolektor.


Dla ludzi, którzy chcą zanurzyć się głębiej. Zobacz poniższy link.
W tym eksperymentalnym niemieckim badaniu uderzające jest to, że istnieje również coś takiego jak „sucha korozja” aluminium przez etanol. Wcześniej nigdy o nim nie słyszano, ale występuje głównie, gdy zawartość wody w cieczy jest mniejsza niż 0,2% obj. Więc kiedy nie ma w nim wody! Co więcej, korozja jest wysoka w wysokich temperaturach, ale w niższych temperaturach przez dłuższy czas występuje również znacznie. Oczywiste jest również, że warstwa niklu zapewnia doskonałą ochronę. Zobacz Podsumowanie testu.

Kilka lat temu przyszło mi do głowy, że mosiężne dysze Pan ST1100, które musiałem wymienić, ponieważ były zamknięte, zostały zastąpione przez Hondę metalowymi: więc nie ma już mosiądzu podobnego do stali nierdzewnej. Pan ST1100 jest również typem silnika z 1990 roku, a zatem sprzed roku 1993, z którego Honda jest „odporna na etanol”.

Oczywiście pokonujesz mniej kilometrów na E10 niż na benzynie bez etanolu, ponieważ zawartość energii w alkoholu jest znacznie niższa.

Gr.
Jaap
P.S. Marcel może nieco zmodyfikować link. Nie wiem jak to działa.


Mój CX pochodzi z 1980 roku i nie może mieć E10 zgodnie z listą ANWB. Więc nie zamierzam tego wypróbowywać, będę bezpieczny.
Moja yamaha może to zrobić zgodnie z listą, ale także tam nie podejmuję ryzyka, a czołg 95 lub 98 (E5)


Poczekaj, aż po zimie lub dłuższym postoju, a potem rozlegnie się przekleństwo i lament, mój sąsiad z zastrzykiem vespa każdej wiosny jest nieszczęśliwy i musi wezwać pomoc drogową, aby przepłukać cały układ paliwowy, nie płucząc po prostu się nie uruchamiając, i podobnie jak w starszych CX, wiele gum zginie i dochodzi do wycieków, ale wewnątrz powstaje rodzaj płytki nazębnej, która zwęża, a nawet zatyka dysze,

 
Posty: 60
Dołączył(a): 16 sie 2017, o 20:15
Lokalizacja: Poznań.
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Kiedy benzyna e10 i e5 u nas?

Post przez Telec » 23 sie 2020, o 11:01

U nas już dano temu testowali bio-paliwa. Była przecież ileś lat temu dyskusja na ten temat. Sam miałem do czynienia z tym problemem w dieslu, gdzie bakteria, sama w sobie mała, ale tworzy długie łańcuchy, które potrafią zalakować filtr paliwa. Na naszej Polibudzie jest dokumentacja na ten temat. Jedyna rada używać dodatków.

Avatar użytkownika
 
Posty: 8972
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Kiedy benzyna e10 i e5 u nas?

Post przez szopen » 23 sie 2020, o 14:11

ale tu nie chodzi o bio dizla tylko o benzyne z dodatkiem etanolu (bio benzyne), niby u nas to samo

https://www.motofakty.pl/artykul/co-to- ... a-e10.html

chyba że do dizla też idzie alkohol bo do tej pory myślałem że walą tam jakiś olej rzepakowy czy słonecznikowy..

 
Posty: 2140
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Kiedy benzyna e10 i e5 u nas?

Post przez jerry » 23 sie 2020, o 17:58

A w Brazylii aby nie jeżdżą już od dawna na etanolu?

Avatar użytkownika
 
Posty: 8972
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Kiedy benzyna e10 i e5 u nas?

Post przez szopen » 23 sie 2020, o 22:36

nie wiem co masz na myśli, czy instalacje na czysty etanol, czy paliwo z etanolem - to drugie bardzo możliwe bo w usa od dawna mają problemy ze starymi sprzętami w połączeniu z paliwami z etanolem. W lutym zajrzałem na forum NL CXa i ten wątek sie wyświetlił także też europa zbliża ku dobremu. Jay Leno poświęca jeden odcinek na yt na temat tych paliw, dodatków jakie stosować żeby zabezpieczyć sprzęt (i tak mało skuteczne) i właśnie problemy miał nawet z młodszymi motocyklami typu vtx 1800 w których po przestoju zimowym totalna sieka wszystko skorodowane i gumki zeżarte - jedyny sposób to nie pozwalać gaźnikom na przestój, zlewać paliwo z komór na zime - wtedy nie rzuci się korozja jedynie gumki do wymiany. Dlatego właśnie ci holendrzy piszą że nawet jeśli starszy motocykl jest na liście do stosowania z paliwami e10 to oni tego i tak nie zalewają, teraz co dla nas to starszy, no starszy to pewnie taki z 2000 roku który jest na liście e10, ale jednak szlag je trafia po jeżdżeniu na takim paliwie.

https://www.onallcylinders.com/2014/10/ ... ssic-ride/

motocykle to pół biedy, ja nimi nie jeżdże <haha>

ale pomyślałeś co stanie się z twoją pancerną hondą gxv czy brigsem quantum jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem takiego silnika na kosiarce i dbasz (na wieki)?
Quick word of advise guys n gals. If you use petrol powered lawnmowers, strimmers etc..do not use E10!!!!typical small carb ports used on small engines will hate the water friendly properties of ethernol!!an additive is available (from briggs&stratton,honda and probably most decent motorfactors soon)which will prevent water damage of parts but will not stop the water working its way in there so best to stay away!!!

no kosiarki, agregaty, wibratory też wykończy ;-]

a wracając do ropy BIO, to jeśli chodzi o pompy wtryskowe starego typu VE oraz np VP37 to bosch bardzo pięknie zareagował. PO prostu do starych pomp są dostępne zestawy naprawcze uszczelek kompatybilne z bio paliwami - fakt nie każedemu opłaca się nieść pompe do pompiarza i dorzucać do interesu ponad 500 zł za wymianę każdej gumki których troche tam jest. No ale powiem wam, ja swoje pompy wtryskowe naprawiam osobiście, i bosch naprawdę ma korzystne kulturalne ceny na uszczelniacze i w ogóle części do tych pomp są bardzo ludzkie, więc postąpili tutaj choć raz uczciwie?? sami zobaczcie.
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 9546136831

Z drugiej strony gaźnik w CXie jest calkowicie metalowy, kilka oringów można załozyć viton on jest odporny już na etanol, jedynie trzeba właśnie pilnować żeby nie zrobił się nalot.


Powrót do Forum Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość