Strona 1 z 12

Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

PostNapisane: 29 lis 2015, o 14:00
przez jaca cx
Stary wiatrak zaczął pękać i ruszał się w mocowaniu nowy był na tyle drogi że doszedłem do wniosku aby poprawić konstruktora i założyć wentylator elektryczny 8-) Szybsze dogrzewanie silnika i stabilniejsza temperatura to mówi samo za siebie ... Wentylator od Suzuki GSXR 1000
i czujnik Obrazek
szybka rozkminka jak to zamontować i mamy to Obrazek
nie obyło się bez cięcia ;) ale jak by dłużej nad tym posiedzieć to może i by się tego dało uniknąć ja jednak mam to tak Obrazek
Czujnik został zamontowany tu Obrazek
Spowodowało to lekki problemik z dojściem do śruby umożliwiającej kręcenie wałem ale i ten problemik już rozwiązałem :D ... schemat podłączenia Obrazek
Docelowo montuje ten wskaznik co by mi temperaturkę pokazywał Obrazek
i chcę dać jeszcze małą diodę która będzie mnie informować o tym czy wentylator jest załączony ( tak na wszelki wypadek )

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

PostNapisane: 1 gru 2015, o 17:57
przez szopen
Jaca trzeba było bardzo ostrożnie z odcinaniem wałka rozrządu, ponieważ, muszę cię zmartwić, twój wałek rozrządu nie nadaje się już do regeneracji - a to ponieważ, że uszkodziłeś nakiełek :(

Przy ścinaniu wałka rozrządu najlepiej jest go wyciąć dosłownie na styk, wiadomo że równo walka nie zetniemy, ale pozostawimy dzięki temu głęboki nakiełek do oparcia wałka w szlifierce kopiale, gdyby zaszła potrzeba regeneracji wałka.

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

PostNapisane: 1 gru 2015, o 18:03
przez jaca cx
EEe tam czort z wałkiem i tak zjebie się co innego :D no nic aktualizacja przeróbki wskaznik na miejscu , czuła bestia dobrze coś takiego mieć chyba że się ma oryginalny obrotek Obrazek

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

PostNapisane: 1 gru 2015, o 18:05
przez szopen
cafe kosmodrom :D

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

PostNapisane: 1 gru 2015, o 19:25
przez waski
Pomysł bardzo praktyczny i fajnie pokazany krok po kroku. Co do wałka ja bym go skrócił za pomocą brzeszczota przy odpalonym silniku. Na czas ucięcia nie zagrzałbysię na tyle żeby poszła uszczekla pod głowicą albo coś gorszego a cięcie było by równe. No chyba że się mylę :)

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

PostNapisane: 1 gru 2015, o 19:30
przez jaca cx
:lol: dobre :lol: simering by sie zagrzał ale dekiel był zdjęty więc tego uniknąłem ;) Tak w ogóle to wałek mam troszkę przycięty , gwintu na śrubkę trochę zostało ;)

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

PostNapisane: 3 kwi 2016, o 18:27
przez jaca cx
Dokończę może temat zmiany wentylatora , należy pozbyć się oryginalnej obudowy w której kręcił się stary wiatrak . Służyła ona do skierowania powietrza na silnik ale w tym który teraz mam jest już to rozwiązanie na samym śmigle , skutkuje to tym że powietrze przelatujące bardzo skutecznie schładza głowicę i przy jezdzie w granicach 90 km/h wentylator się nie uruchamia olej w granicach 100 C a chłodziwo 90 C (wiadomo że wyższa temperatura powietrza może to zmienić ) .

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

PostNapisane: 7 kwi 2016, o 21:17
przez jaca cx
Pany dziś 160km i wiatrak raz miałem załączony olej cały czas około 100 C <okok> wyjęcie tej osłony zdaje egzamin i to bardzo <haha>

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

PostNapisane: 7 kwi 2016, o 21:26
przez szopen
Panie ale ty chyba coś mylisz :) bo ta osłona o której mówisz to komin wentylatora, i ona powoduje lepszy ciąg wiatraka, jak wiatrak zamontowałeś mniejszy to wiadomo że ona już nie spełnia swojej funkcji. Ja też mam mały wentylatorek od R6, taki założył grzyb ale powiedzmy, że w miarę to jest zrobione, i on ma własny komin, generalnie ciąg jest lepszy jeśli łopatki wentylatora siedzą w czymś w kształcie rury itp. Zobacz na wentylatory odciągowe, okapowe itp... chyba że mówisz o tej gumie co jest customie co nachodzi na silnik, to wtedy tak, do licha z nią...

Re: Zmiana mechanicznego wentylatora na elektryczny

PostNapisane: 7 kwi 2016, o 21:56
przez jaca cx
Chodzi mi oto że jak miałem tą osłonę okrągłą z takimi gumkami zachodzącymi na głowice to wiatrak praktycznie mi się nie wyłączał a po zdjęciu tego zrobił się dobry przelot i powietrze pięknie opływa głowicę co skutkuje że silnik chłodzi się tylko powietrzem a wiatrak załącza się jak ostro daje po garach lub się zakorkuje ... Tej drugiej osłonki gumowej nie ruszam po siedzą jej śruby w głowicy i termostacie i boje się że coś się rozszczelni :)

A ten ala komin to już jest przecież na śmigłach u mnie w tym elektrycznym wiatraku