Przejrzałem. Wersja spłaszczona to w zasadzie to co pokazałeś od Niemca - się układa.
Ale to co mówisz że wali to jest oryginał od CX-a czy zamiennik od jakiegoś auta?
Na moim zdjęciu widać wyraźnie, że rant nie pracuje - nie jest wyślizgany (strony wyjechanej nie biorę pod uwagę)
Jak w CX-ach jest realizowany obrót zaworu ?
Czy aby nie jak w tym opisie:
http://mk5golf.pl/?zawory,348Na podstawie doświadczeń stwierdzono, że jeśli podczas pracy silnika zawór obraca się, to wskutek wzajemnego przesuwania się powierzchni uszczelniającej grzybka i gniazda następuje samooczyszczenie się obu powierzchni. W związku z tym liczne wytwórnie silników zaczęły stosować różne urządzenia ułatwiające ruch obrotowy zaworów (...) Ruch obrotowy zaworu jest wywołany przez przesunięcie środka dźwigni zaworu w stosunku do osi zaworu (rys. 3.13). Śruba regułacyjna dźwigni, która jest na końcu zaokrąglona promieniem r, naciska na czoło stopki zaworu w miejscu przesuniętym o e äs 2 mm od osi trzonka, równolegle do osi wałka dźwigni. Podczas otwierania zaworu śruba regulacyjna porusza się po łuku o promieniu R, a zatem punkt styku w końcu skoku zaworu przesunie się o odległość s.PS. W motorze siedzą wybrane najlepsze śruby z 2 kompletów. Ale fakt - idealne nie są .... Sprawdzę czy i po ile są dostępne oryginały ...