Strona 1 z 2

śruby regulacyjne luzu zaworowego...

PostNapisane: 29 paź 2016, o 19:06
przez szopen
Co myślicie żeby zastosować śrubki z kulką?
http://www.kipp.pl/pl/pl/Produkty/Eleme ... ojnym.html

Re: śruby regulacyjne luzu zaworowego...

PostNapisane: 29 paź 2016, o 19:42
przez jerry
Tą spłaszczoną żeby dolegało na całej powierzchni....

Ale pewnie stosunkowo szybko by wypadła bo by się wytłukło.

A jeszcze jedno - o ile dobrze kojarzę układ jest tak skonstruowany, że zawór podczas pracy się "kręci". Żeby tego nie zepsuć ....

Re: śruby regulacyjne luzu zaworowego...

PostNapisane: 29 paź 2016, o 20:05
przez szopen
właśnie cała rzecz polega na tym że jak dasz płaską to wtedy ustawia się kantem i wali rantem o zawór i robi tą dziure dlatego... kulka położy się znacznie większą powierzchnią... czy się rozwali.. no nie wiem.... w sumie śruba regulacji jest wkręcona tak, że kulka miałaby oparcie w dźwigni, a sama jest twarda więc walenie o zawór nie powinno jej robić różnicy...

Obrazek

Obrazek

Tak ma zrobione jeden z niemców.. chodzi.. tylko się nie mogę dogadać jak kulkę zmolestował.... chyba magnesówką co nie?

Re: śruby regulacyjne luzu zaworowego...

PostNapisane: 29 paź 2016, o 20:50
przez jerry
Taka całkiem płaska to ta śrubka nie jest... I sądząc po mojej nie wali rantem ....

Obrazek

Re: śruby regulacyjne luzu zaworowego...

PostNapisane: 29 paź 2016, o 21:32
przez szopen
se zobacz na nowej śrubie, wali rantem aż idzie dym... poza tym, gratuluje idealnych śrub regulacyjnych, ale na szczęście do 650tki pasują samochodowe to se zmien!

PS. przeczytałeś dokładnie opis dwóch śrubek które dałem na początku???

tu masz praktycznie bliźniaki cxowych, końcówka hartowana
http://www.kipp.pl/pl/pl/Produkty/Eleme ... skowy.html

troche tego mają

Re: śruby regulacyjne luzu zaworowego...

PostNapisane: 29 paź 2016, o 21:52
przez jerry
Przejrzałem. Wersja spłaszczona to w zasadzie to co pokazałeś od Niemca - się układa.
Ale to co mówisz że wali to jest oryginał od CX-a czy zamiennik od jakiegoś auta?
Na moim zdjęciu widać wyraźnie, że rant nie pracuje - nie jest wyślizgany (strony wyjechanej nie biorę pod uwagę)

Jak w CX-ach jest realizowany obrót zaworu ?
Czy aby nie jak w tym opisie:
http://mk5golf.pl/?zawory,348

Na podstawie do­świadczeń stwierdzono, że jeśli podczas pracy silnika zawór obraca się, to wsku­tek wzajemnego przesuwania się po­wierzchni uszczelniającej grzybka i gniazda następuje samooczyszcze­nie się obu powierzchni. W związku z tym liczne wytwórnie silników zaczęły stosować różne urządzenia ułatwiające ruch obrotowy zawo­rów (...) Ruch obrotowy zaworu jest wywołany przez przesunięcie środka dźwigni zaworu w stosunku do osi zaworu (rys. 3.13). Śruba regułacyjna dźwigni, która jest na końcu zaokrąglona promieniem r, naciska na czoło stopki zaworu w miejscu przesuniętym o e äs 2 mm od osi trzonka, równolegle do osi wałka dźwigni. Podczas otwierania zaworu śruba regulacyjna porusza się po łuku o promieniu R, a zatem punkt styku w końcu skoku zaworu przesunie się o odległość s.

PS. W motorze siedzą wybrane najlepsze śruby z 2 kompletów. Ale fakt - idealne nie są .... Sprawdzę czy i po ile są dostępne oryginały ...

Re: śruby regulacyjne luzu zaworowego...

PostNapisane: 29 paź 2016, o 21:56
przez szopen
oryginały sa w h drogie... ale do CXa650 pasują chyba śrubki od malucha?? jak nie to samochodowe dobrych marek... wiec to nie jest problem..

gorzej jest w 500tce bo śrubki to M5, nigdzie się nie znajdzie takiego skoku gwintu, musiałbym klawiaturki 650 mieć żeby móc stosować normalne śruby.... Ja kupiłem śruby nowe na ebayusa... były drogie, ale nie tak drogie jak w serwisie, jak zobaczysz cene to usiądziesz..... tylko że ja widzę po tych 1000km że one po prostu nie są dobrym rozwiązaniem jakby nie patrzeć ale kolego... znowuż - sprawne sprężyny zaworowe to podstawa!!!

Nie wiem czy w CXie jest coś, co sprawiałoby żeby zawór się w przemyślany sposób obracał.. nie wiem...

Re: śruby regulacyjne luzu zaworowego...

PostNapisane: 29 paź 2016, o 22:04
przez jerry
na CMLS komplet ale bez przesyłki mi 140 zł wychodzi. Drogo. Ale już się przyzyczaiłem

http://www.cmsnl.com/honda-cx650e-1983- ... BT_R0cfX-U

Z malucha mówisz .....rozejrze się

A zawór powinien się kręcić żeby trzymać szczelność ....

Re: śruby regulacyjne luzu zaworowego...

PostNapisane: 29 paź 2016, o 22:19
przez szopen
no ta cena to jeszcze w polsce jest droższa, słaby przelicznik euro plus vat... ale... cx650 ma standardowe śruby, kupisz takie na allegro komplet za 50 zł... zmieniasz co 30 tys i spokój.. a nawet częściej jak ciebie stać...

czyli co sugerujesz, że to że śrubka regulacyjna wali w brzeg zaworu to ułatwia obrót? cholera go wie czy się obracają a jeśli tak.. to pomyśl.. jeśli gniazdo jest nowe to może to zachodzi ale po jakichś tam cyklach pracy gniazdo się wybija robi się owal i na obrót nie ma szans... w twoim to pewnie już się stało?

A może zaworowi pomagają się obrócić sprężyny zaworowe? nie wiem... nie znam się...

Re: śruby regulacyjne luzu zaworowego...

PostNapisane: 30 paź 2016, o 09:52
przez jerry
Fotki 2 trzonków ze zdemontowanego silnika

Obrazek

Obrazek

Czemu się robi owal ? Jak się kręci to sie powinno przy okazji "samodocierać"

Jak zdejme pokrywy popatrze w którym miejscu się śruba o trzonek opiera.