Strona 1 z 2

CX 500 zmiana układu kierowniczego.

PostNapisane: 8 lis 2019, o 09:10
przez BlackBird
Witam

Posiadam CX'a i mam plan zrobienia go na CAFE! Wpadł mi pomysł z wymianą całego układu kierowniczego, mam sporta i zarówno zegary jak i owiewka lecą do wymiany, do tego mam dostęp do kompletnej sztycy z hamulcami i zegarami z GS,a 500 który wygląda dużo masywniej i prezentuje się ciekawiej.
Sprawa wygląda ciężko gdyż sztyce są różnej długości i prawdopodobnie trzeba by je zamienić. Nie mam wiedzy jak to zrobić...
Chciałbym Was zapytać czy ktoś robił takie modyfikacje, czy dużo trzeba czasu i pieniędzy w to zainwestować, czy ewentualnie wiecie czy jest zestaw który pasuje lepiej do CX'a?

Z góry dzięki za pomoc i liczę na Was! :P

Re: CX 500 zmiana układu kierowniczego.

PostNapisane: 8 lis 2019, o 09:28
przez Kwasiu
Z cbr 600rr bodajże jest p&p przynajmniej jesli o sztycę chodzi. Półki ze sztycą z 1000rr też pasują i do tego lagi z gsxr1300 i tarcza hamulcowa z którejś kawy i w tedy możesz założyć oryginalne koło też bez przeróbek. Tak czy inaczej zawsze coś do zrobienia będzie bo pewnie ograniczniki nie będą pasowały itp.

Re: CX 500 zmiana układu kierowniczego.

PostNapisane: 8 lis 2019, o 11:08
przez szopen
Jeśli sztyca jest niewiele wyższa to może sprawę załatwi dystans pod łożysko pod dolną półkę? Uważajcie na ograniczniki w CXie i na główkę ramy, jest bardzo delikatna. Jeśli macie zamiar modyfikować to warto wzmocnić dolny kielich na łożysko:

viewtopic.php?f=9&t=28&start=180#p3022

viewtopic.php?f=9&t=241&start=220#p12213

viewtopic.php?f=9&t=456&start=110#p15322

Nawet z racji tego że będziecie pewnie utwardzać przód i zmniejszać skok, wtedy naturalnie główka będzie odbierać więcej obciążeń. Ścianki tam nie za wiele, jeśli moto ma służyć to nie jest to dużo roboty wytoczyć i wspawać.

Re: CX 500 zmiana układu kierowniczego.

PostNapisane: 8 lis 2019, o 15:27
przez BlackBird
Problem jest taki że szyjka ramy jest dłuższa w CX i tej z GS'a braknie sztycy. A znacie może kogoś z Krakowa lub okolic kto chciałby się podjąć takiej zamiany?

Re: CX 500 zmiana układu kierowniczego.

PostNapisane: 8 lis 2019, o 15:37
przez szopen
ani nie będziesz skracać główki motocykla ani nie będziesz wprasowywać nowej sztycy bo raczej jest to niebezpieczne, dopasuj coś co nie wymaga przeróbek w rejonie dolna półka/sztyca.

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... Qszw1aSAUg

Re: CX 500 zmiana układu kierowniczego.

PostNapisane: 8 lis 2019, o 17:31
przez Kwasiu
To też mówię, że z CBR pasują tylko łożyska się wymienia. Inaczej trzeba wprasowywac sztycę. Opcjonalnie jeszcze w cognito kupisz gotowe półki że sztyca pod konkretne lagi ale to worek pieniędzy kosztuje ;)

Re: CX 500 zmiana układu kierowniczego.

PostNapisane: 8 lis 2019, o 18:29
przez szopen
wczoraj oglądałem projekty i wpadł mi w oko projekt 650 customa na co prawda zmienionym zawieszeniu, ale klasycznym i dla mnie miodzio, znacznie bardziej trzyma się to kupy niż ścigaczowy upd:




Dla mnie to jedna z lepszych przeróbek oprócz kilku detali jak otwory w boczkach, ale coś by wymyślił, przede wszystkim projekt, wizualizacje, wyższe niższe siedzenie, kąty, wyszło naprawdę coś fajnego.

PS. oczywiście cięcie customa 650 to tak jakby dzisiaj zabić ostatniego tygrysa syberyjskiego.. profanacja, ale zrobił co zrobił..

Re: CX 500 zmiana układu kierowniczego.

PostNapisane: 8 lis 2019, o 18:52
przez Kwasiu
Gusta i guściki ;) USD też może wyglądać fajnie

Obrazek

Re: CX 500 zmiana układu kierowniczego.

PostNapisane: 8 lis 2019, o 23:33
przez szopen
ja tam nie lubie dziury pod siedzeniem...

Re: CX 500 zmiana układu kierowniczego.

PostNapisane: 9 lis 2019, o 08:43
przez BlackBird
Oba projekty bardzo fajne, a kwestię cięcia rzadkich motocykli lepiej pozostawić ich posiadaczom :P Właśnie o to mi chodzi, masywny przód! Gość wrzucił zawias z zx9r - nie obyło się bez przeróbek sztycy... Ja znalazłem gościa pod Krakowiem który za 500 zł podejmie się adaptacji innego zawieszenia pod ramę.