Teraz jest 28 mar 2024, o 20:20

Gdzie zamontować akumulator - cafe racer/brat style/scramble

Dział poświęcony modyfikacjom, inwencjom twórczym, częściom akcesoryjnym.
 
Posty: 198
Dołączył(a): 2 sie 2019, o 14:17
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gdzie zamontować akumulator - cafe racer/brat style/scra

Post przez Kwasiu » 17 lis 2019, o 16:52

No mówię przeczą, że ci wgrzeja taki moduł, coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/ladowarka-bms ... 8610176516

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gdzie zamontować akumulator - cafe racer/brat style/scra

Post przez szopen » 17 lis 2019, o 17:11

ale ja wiem tylko że w motocyklu masz ładowanie od 13.5 do 14.4 czy nawet ciut więcej jest normą więc ten bms nie podoła, to typowe zabezpieczenie ogniw przed przeładowaniem do pakietów hulajnog czy innych pod warunkiem że podłączasz to do źródła napięcia jakie tam podają czyli 12.6.

Rozwiązaniem byłoby zastosowanie po drodze ładowarki do aku lion z możliwością współpracy z gniazdkiem samochodowym, wtedy trzeba byłoby ten układ dać przed BMS, no albo własnie mówie o tym boosterze usb, bo jego można ładować z zapalniczki więc jemu zmienne napięcie w instalacji auta czy motocykla nie będzie przeszkadzać.

CHyba że bo ja się nie znam, jest jakiś gotowy stepdown o odpowiedniej mocy który nam będzie regulować napięcie do tych 12v potrzebnych dla BMS, i wtedy problem zgłowy (w zasadzie stepdownów impulsowych jest na rynku sporo i pewnie podołają). OGniw od biedy nie trzeba też nieść i zgrzewać, ja swoje np lutowałem - z głową ale są polutowane, można też na szybko wystrugać sobie zgrzewarkę na aku z układem rozłączającym czasowym - też widziałem można kupić są tanie

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gdzie zamontować akumulator - cafe racer/brat style/scra

Post przez szopen » 17 lis 2019, o 17:20

Widzisz.. podczas pracy takkie coś by podołało:
https://botland.com.pl/pl/przetwornice- ... v-15a.html

 
Posty: 198
Dołączył(a): 2 sie 2019, o 14:17
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gdzie zamontować akumulator - cafe racer/brat style/scra

Post przez Kwasiu » 17 lis 2019, o 17:28

No i problem z głowy ;) powinien wyjść dość mały i fajny akumulator. Opcjonalnie można pogrzebać za bms na większe napięcie

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gdzie zamontować akumulator - cafe racer/brat style/scra

Post przez szopen » 17 lis 2019, o 17:31

ten bms co ty wrzuciłeś ma tylko 80amper max uciągu, nie podoła, trzeba by coś więcej. baterie nie muszą być też w pakiecie, można je umieścić w innym miejscu, kilka pod siedzeniem, kilka gdzieś w zadupku, oby sobie to splątać odpowiednio. Dla odważnego zrobić kiełbase z ogniw i wsunąć do wnętrza ramy od spodu - z tego co się orientuje profil ramy rura nie jest zaślepiona od strony wahacza, dobrze mówie?

 
Posty: 198
Dołączył(a): 2 sie 2019, o 14:17
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gdzie zamontować akumulator - cafe racer/brat style/scra

Post przez Kwasiu » 17 lis 2019, o 17:43

Bo prąd do rozrusznika dajesz prosto z ogniw a nie przez bms, cała reszta przez bms i będzie ok. Tylko trzeba się pilnować żeby nie wychechlac całego żeby nie zniszczyć ogniw. Można założyć puszczyk nadmiernego rozładowania i będzie bezpiecznie ;)

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gdzie zamontować akumulator - cafe racer/brat style/scra

Post przez szopen » 17 lis 2019, o 19:50

no to w przypadku gdy moto coś nie bedzie paliło czy cooś, to przegrzeją się ogniwa, trzeba z głową tego używać, może voltomierz na ogniwach żeby nie zejśc poniżej 3.3 na ogniwie, zresztą te chińskie bmsy i tak nie mają podpięcia do termika z tego co widze.

No to Bartek masz problem z głowy, ogniwa możemy dobrać do tego projektu, tak jak kwasiu napisał, zadupek to pomieści (najwyżej kask z podpięciem do wtyczki na motocyklu <rotfl> ) w strone baterii wychodzi na to żę będize potrzebny stepdown oraz balanser, sam rozrusznik podpinasz z pominięciem stepdown oraz bms, całą reszta instalacji przez bms z ominięciem stepdown, powinno latać.

Przydałoby się tylko do tej układanki wiedzieć, na ile będzie Ci BMS ładował ogniwa, bo jeśli 3.7 to bedziesz potrzebował po 4 w szeregu, inaczej sprawa się będzie miała przy 4.2v, a inaczej jeśli udałoby ci się zdobyć ogniwa do 4.8v.

Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gdzie zamontować akumulator - cafe racer/brat style/scra

Post przez junioross » 17 lis 2019, o 21:18

Szczerze mówiąc początkowo nie brałem pod uwagę budowy akumulatora.
Jednak jeśli to Waszym zdaniem będzie działać i jest to w jakikolwiek sposób ekonomicznie uzasadnione to mogę zostać królikiem doświadczalnym.
Za kilka dni wracam do PL więc kupię co trzeba, a Wy w tym czasie przemyślcie czy to będzie działać i czy nie wyrzucę kasy w błoto.

 
Posty: 198
Dołączył(a): 2 sie 2019, o 14:17
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gdzie zamontować akumulator - cafe racer/brat style/scra

Post przez Kwasiu » 17 lis 2019, o 21:52

Są piszczki jak zejdziesz poniżej 3,3 to piszczy, z 5zl to kosztuje a problem zbytniego rozładowania jest rozwiązany. Jak piszczy to trzeba ładować. Zaletą taki ogniw to to, że naładujesz sobie Aku w godzinę ;) wyjdzie na pewno drożej niż zwykle Aku ale na pewno taniej niż te z USA :) i w przyszłości tylko wymiana ogniw jak coś więc będzie taniej chodź one trwałe są. Poszukam jeszcze bmsa do tych 15v żeby z step down nie kombinować. I druga kwestia ile A daje alternator z cx?? Ktoś to może mierzył?? Bo może nie potrzeba aż takiej dużej tej przetwornicy stepdown.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gdzie zamontować akumulator - cafe racer/brat style/scra

Post przez szopen » 17 lis 2019, o 21:59

ale alternator nie wypluje max mocy przy moto nawet jeśli ma zapas, trzeba to obliczyć na podstawie gdyby włączyć wszystkie odbiorniki, wentylator, lampy, i też czy brać pod uwagę pobór prądu podczas pracy, czy uwzględnić skoki przy włączaniu odbiorników bo to będą różne wartości. NO ale to nawet gdyby, zsumować wszystkie odbiorniki i dodać 30% i powinno wyjść ile amper trzeba. A mozę kierować się tym co dała fabryka 30amper na wyjściu z aku main fuse.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje oraz części akcesoryjne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości