Przełożenie główne
Napisane: 13 mar 2020, o 12:10
Mam pytanie do osób które przerobiły te silniki z każdej strony. Przerobiłem swojego cx500 na Cafe racer i wszystko jest super ale nie podoba mi się przełożenie główne motocykla. Chciałbym mieć max. 4tys obrotów przy 100km/h. Z faktu że mamy wał kardana mogę zmienić przełożenie głownie zębatkami bądź średnicą koła. Choć chciałbym wymienić na szprychówki koła ale mam w budowie kolejny motocykl i nie mogę pozwolić sobie na dodatkowe wysokie koszty względem cx. Teraz jak się nie mylę (w tamtym roku jeździłem a teraz nie mam możliwości) przy 100km/h mam 6tyś na obrotomierzu. Trochę przeszperałem internet i poprawcie mnie jeśli się mylę ale przy koszu i przełożeniu głównym z gl650 obroty spadają do 5.5tys. Było by to logiczne, większa pojemność więc mogli zastosować inne przełożenie głowne. Dla mnie to wciąż za dużo, mam wydechy z harleya i brzmią one pięknie ale na niskich obrotach, ogólnie motocyklem jeżdżę max 60km/h bo jest to przyjemne. Powyżej tej prędkości silnik kręci się już za wysoko. Wiem że to taka charakterystyka cx i trzeba się przyzwyczaić i fakt że wbija się 5 bieg i prawie z każdej prędkości on ciągnie, jest to fajne ale chciałbym to zmienić. Może panowie wiecie czy z innych motocykli hondy z tamtych lat nie podeszła by zębatka kosza i przełożenia głównego, z virago bądź cb tak by przełożenie główne zmieniło się na mniejsze. Jestem w stanie wykonać u sb w warsztacie zębatki ale nie oszukujmy się nie będą one tak samo mocne jak oryginalne hondy. Nawet gdyby z innego motocykla pasowały na odległości od centrum wału i centrum kosza sprzęgłowego ale frezy na zębatce wału się nie zgadzało to mogę zatoczyć i w nową zębatkę wspawać tulejkę z frezem ze starej zębatki. Jestem w stanie wykonać bardzo dużo we własnym zakresie ale nie mam dostępu do koszy i zębatek napędzających je by pomierzyć sobie wszystko także byłbym wdzięczny gdyby ktoś z forum wiedział czy istnieją może kosze sprzęgłowe wraz z zębatkami głównymi które będą pasować bez przerobienia bądź z, tak bym zmniejszył obroty silnika przy wyższych prędkościach.