Teraz jest 7 gru 2021, o 01:58

Przełożenie główne

Dział poświęcony modyfikacjom, inwencjom twórczym, częściom akcesoryjnym.
 
Posty: 8
Dołączył(a): 9 mar 2020, o 09:43
Lokalizacja: Lubelskie
Galeria: Przesłane zdjęcia

Przełożenie główne

Post przez zawczar2 » 13 mar 2020, o 12:10

Mam pytanie do osób które przerobiły te silniki z każdej strony. Przerobiłem swojego cx500 na Cafe racer i wszystko jest super ale nie podoba mi się przełożenie główne motocykla. Chciałbym mieć max. 4tys obrotów przy 100km/h. Z faktu że mamy wał kardana mogę zmienić przełożenie głownie zębatkami bądź średnicą koła. Choć chciałbym wymienić na szprychówki koła ale mam w budowie kolejny motocykl i nie mogę pozwolić sobie na dodatkowe wysokie koszty względem cx. Teraz jak się nie mylę (w tamtym roku jeździłem a teraz nie mam możliwości) przy 100km/h mam 6tyś na obrotomierzu. Trochę przeszperałem internet i poprawcie mnie jeśli się mylę ale przy koszu i przełożeniu głównym z gl650 obroty spadają do 5.5tys. Było by to logiczne, większa pojemność więc mogli zastosować inne przełożenie głowne. Dla mnie to wciąż za dużo, mam wydechy z harleya i brzmią one pięknie ale na niskich obrotach, ogólnie motocyklem jeżdżę max 60km/h bo jest to przyjemne. Powyżej tej prędkości silnik kręci się już za wysoko. Wiem że to taka charakterystyka cx i trzeba się przyzwyczaić i fakt że wbija się 5 bieg i prawie z każdej prędkości on ciągnie, jest to fajne ale chciałbym to zmienić. Może panowie wiecie czy z innych motocykli hondy z tamtych lat nie podeszła by zębatka kosza i przełożenia głównego, z virago bądź cb tak by przełożenie główne zmieniło się na mniejsze. Jestem w stanie wykonać u sb w warsztacie zębatki ale nie oszukujmy się nie będą one tak samo mocne jak oryginalne hondy. Nawet gdyby z innego motocykla pasowały na odległości od centrum wału i centrum kosza sprzęgłowego ale frezy na zębatce wału się nie zgadzało to mogę zatoczyć i w nową zębatkę wspawać tulejkę z frezem ze starej zębatki. Jestem w stanie wykonać bardzo dużo we własnym zakresie ale nie mam dostępu do koszy i zębatek napędzających je by pomierzyć sobie wszystko także byłbym wdzięczny gdyby ktoś z forum wiedział czy istnieją może kosze sprzęgłowe wraz z zębatkami głównymi które będą pasować bez przerobienia bądź z, tak bym zmniejszył obroty silnika przy wyższych prędkościach.

Avatar użytkownika
 
Posty: 8908
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Przełożenie główne

Post przez szopen » 13 mar 2020, o 18:42

przeróbka żeby zaszczepić przełożenie z 650 do 500 jest gdzieś na internetach - poważna zabawa a efekt i tak mizerny, co do zamienności części - nikłe szanse, czy to zamienność z CX czy czymś innym, ciężka sprawa w ogóle, motocykle są "zbyt zamknięte". Dorobienie nowego przełożenia sprzęgło/wał korbowy - nie widze tego, na wale korbowym zębatka to jest element dwudzielny - tłumik drgań z blachą sprężystą, kosz sprzęgłowy posiada koło zębate zintegrowane z jako "masa sprzęgła" - wątpie czy byłbyś w stanie wykonać taki element.

koło zębate roznitowanego sprzęgła
Obrazek

koło zębate wału korbowego
https://www.ebay.com/itm/78-79-Honda-Cx ... 3070125514

nawet zebyś wieloklin zębatki roztoczył i robił same zęby na wcisk do pospawania to jest bardzo marny pomysł. Stale stopowe czy to do nawęglania, czy do hartowania są niespawalne, lub spawalne w bardzo rygorystycznych warunkach, nie ryzykowałbym, taki element należałoby wykonać od podstaw jako monolit a następnie obróbka termiczna całości. CX nawet nie jest warty takiej operacji a jeszcze na koniec dojdzie problem że moment obrotowy "zmienisz" i moto nie będzie miało mocy tam gdzie będziesz chciał ja mieć. POrononiony pomysł troche.

 
Posty: 8
Dołączył(a): 9 mar 2020, o 09:43
Lokalizacja: Lubelskie
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Przełożenie główne

Post przez zawczar2 » 13 mar 2020, o 19:31

Nie uśmiecha mi się dorabiać zębatek bo wiem jak wiele pracy by mi to zajęło, wykonalne to jest aczkolwiek wolał bym tego uniknąć stąd miałem nadzieję że z innej hondy z tamtych lat może można by je przełożyć. Świadom jestem że stracił bym wiele momentu na wyższych biegach ale aż prosi się ten motocykl by wrzucić mu wyższy bieg. Myślałem nad dorobieniem zębatek samego piątego biegu by zrobić wysoki nadbieg ale stracił bym dobre ze stopniowanie pomiędzy 4 a 5. Jeśli niczego nie znajdę to zostanie mi jedynie zrobić nowe przełożenie główne

 
Posty: 2094
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Przełożenie główne

Post przez jerry » 13 mar 2020, o 19:41

Do kompletu dodam, że CX ma dyfer po drugiej stronie niż zazwyczaj mają inne moto. Do tego stopnia, że znajdziesz odbicie lustrzane dyfra od cx650.
Co do przełożeń to cx650E chyba nie ma praktyczne różnicy od 500m. Czy da się samodzielnie zrobić przekładnie kątoqą do motora.... Mam wątpliwości. Nawet jeśli to chyba bym się bał.takim jechać...
Teścia mój co prawda opowiadał że w chrzanowskim Fabloku zarabiali tarcze i walki do jakichś amerykańskich ciężarówek co.po ruskich zostały, ale do motora ....

Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Przełożenie główne

Post przez junioross » 13 mar 2020, o 19:43

A GL1000 jakie ma przełożenie?
Późniejsze egzemplarze mają felgi świetnie korespondujące ze stylistyką przedniego koła CX500.
Jeśli masz wersję Custom to zwiększysz średnicę o 1" co przy oponie o odpowiednim profilu przełoży się na zmianę obrotów silnika przy danej prędkości.

 
Posty: 8
Dołączył(a): 9 mar 2020, o 09:43
Lokalizacja: Lubelskie
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Przełożenie główne

Post przez zawczar2 » 13 mar 2020, o 19:56

Wykonać nowe przełożenie główne w sensie zębatkę kosza sprzęgłowego i wału korbowego, dryfu nie chcę ruszać. Mam koła szprychowe z GS1200 ale one idą do FJ1200 razem z monowahaczem, do cx zrobić monowahacz by zaadaptować tylne koło to już przerost formy nad treścią.

Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Przełożenie główne

Post przez junioross » 14 mar 2020, o 00:24

adaptacja koła z GL1000 do CX500 to kosmetyczna przeróbka tokarska. Problem to wyśrodkowanie felgi w fabrycznym wahaczu - 2 tulejki i po sprawie. Dodatkowym plusem jest tarczowy hamulec na tylnym kole.

 
Posty: 8
Dołączył(a): 9 mar 2020, o 09:43
Lokalizacja: Lubelskie
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Przełożenie główne

Post przez zawczar2 » 14 mar 2020, o 02:08

W jakim sensie kosmetyczna przeróbka? Jeśli się mylę to mnie poprawcie ale opona 17 cali względem 16 kręci sie tylko o 4% wolniej przy tych samych wysokościach opony wiec i same obroty silnika będą jedynie o 4% mniejsze przy tych prędkościach motocykla. To mi da przy 100km/h 5760 czyli żadna zmiana. Z koszem sprzęgłowym gl650 i kołem z gl1000 zszedł bym do 5280rpm, lepiej ale to wciąż mało

Avatar użytkownika
 
Posty: 8908
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Przełożenie główne

Post przez szopen » 14 mar 2020, o 10:00

nie założysz kosza sprzęgłowego od gl650, jest całkowicie inny, średnica wałka od skrzyni jest inna, mieści więcej tarcz jest zupełnie inny. Koła z gl1000 też nie założysz, porywasz się na zadanie typu - na siłę upcham koło od fiata do mercedesa choć piasta ma inny rozmiar, głębokość, a jeszcze jest całkowity inny rozmiar śrub. Oczywiśćie, zrobisz nową płytę montażową ale ona zmieni ET koła o co najmniej 5 cm - a to jest silnik, na to sobie nie możesz pozwolić. Jedynym sposobem jest zrobienie od podstaw kół zębatych ale o ile widzę to w przypadku wału korbowego (choć też cieżko bo jak sobie to wyobrażasz, że zęby po prostu będą od razu w odległości 3mm od wieloklina?) bo tam koło trzeba by zmniejszyć, to jak chcesz powiękrzyć koło zębate od sprzęgła nawet jeśli masz możliwość zrobienia dokładnej kopii. Przecież kosz sprzęgłowy siedzi w "odrzutniku" a tam do dołu miski jest jakieś ja wiem, 5mm dajmy... nie zmieści ci się bo wyjdzie poza mise, a jak pokonasz to że w przednim deklu leci rurka smarująca od pompy oleju do bloku na panewki. Jakbyś zrobił większe koło to zęby werżną Ci się w tą rurke, jak ją poprowadzisz inaczej?

Co do GL, to przełożenie główne - skrzynia wał, odbywa się nie bezpośrednio na kołach zębatych a na dwurzędowym łańcuchu:
https://allegro.pl/oferta/ir-lancuch-pr ... 7137336686, więc nie wiem o czym wy mówicie <marzyciel>

 
Posty: 2094
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Przełożenie główne

Post przez jerry » 14 mar 2020, o 10:09

A po prostu zmiana na silnik od gl650 nie wchodzi w rachubę/nic nie da ?

Następna strona

Powrót do Modyfikacje oraz części akcesoryjne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość