Teraz jest 27 kwi 2024, o 05:03

CX500 Custom 84'

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
Avatar użytkownika
 
Posty: 162
Dołączył(a): 14 lis 2017, o 09:48
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez Cyprys4 » 10 gru 2017, o 13:27

Szopen pewnie by chętnie ze 2 skrzynie z dawcami ode mnie jeszcze przyjął ;)

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez szopen » 10 gru 2017, o 14:12

nie... teraz musze drzwi sobie przechodnie zmotać żeby podgrzać garaż.. na razie zrobiłem porządek we wtorek coś pomotam zaraz pójde do marketu obczaić jakie zawiasy sa dostępne...

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez Piterrrrr » 13 gru 2017, o 00:18

Ładnie zapakowałeś dziada :). Szopen zrobi z nim "porządek", będzie cykał jak w zegarku.

Avatar użytkownika
 
Posty: 162
Dołączył(a): 14 lis 2017, o 09:48
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez Cyprys4 » 13 gru 2017, o 08:32

W jego umiejętności nie wątpię :) Jedynie się trochę obawiam gównolitów :(

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez szopen » 29 gru 2017, o 19:48

Tak jak żem obiecał, zabawa się zaczęła:

Silnik na stół:
Obrazek

Pierwszy widok to wentylator - jest do wymiany - pęknięcia idą aż wgłąb wzdłuż flanszy, wobec tego tak jak mówiłem, albo sam, albo zrobie Ci konwersje i wypuszcze kable żebys miał tylko do wpiny w akumulator - jeśli chcesz żebym przerabiał to już szukaj wentylatora z R6... tzn namierzyć Tobie coś?

Obrazek

Później pierwsze co to pompa - tu już było słabo, ślady nie tylko po glikolu ale również po oleju niestety... simering też do kitu od dekla:
Obrazek

PO ściągnięciu wirnika taki widok, osadzenie ceramiki aż się odkształciło:
Obrazek

A sama ceramika przywarła do wałka na rdzy na amen:
Obrazek

PO otwarciu silnika jest czysto, jednak nikogo tu nie było, rozrząd tak jak mówiłem, brak naciągu luz jak w majtkach, nie wiem ile kto tak jeździł ale troche pojeździł no ale mogło być i gorzej:
Obrazek

Ślizg całkiem całkiem... powiem tak, nie wiem w jakim stanie jest napinacz, jutro go rozbiore i zobacze, jeśli jest gut to wtedy polecam z ebay kupić sobie ślizgi nowe na zapas. Tu lewy ślizg jest super, prawy ma już sznyty ale jeszcze zrobi jeden łańcuch na pewno (kluczowy jest napinacz):
Obrazek


Ciąć karter też już zaczęło ale chyba dużo tego na silnik nie poszło, podejrzewam że taką ilość filtr wyłapał ale pompa obowiązkowo do rozebrania i sprawdzenia:
Obrazek
Obrazek

No i troche podjedzona powierzchnia pod simer:
Obrazek

Teraz tutaj trzeba się zastanowić, jeżeli chcesz żebym wyciągnął wałek rozrządu i go przepolerował i zajrzał tam, to wtedy wskoczy na tokarke i ci przepoleruje tą przylgnie, jeśli nie to zrobie to ręcznie na motocyklu i wyjdzie już jak wyjdzie.

Więc jutro będę rozbierał przód silnika, możemy też powoli mówić o kosztach i trzeba będzie zamówienie zrealizować. Czy mam sprawdzać górne osiowania? czy w razie w jesteś w stanie finansowo to unieść?? czy nawet tam nie zaglądamy, zakładamy nowy łańcuch i ganiać?

Avatar użytkownika
 
Posty: 162
Dołączył(a): 14 lis 2017, o 09:48
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez Cyprys4 » 29 gru 2017, o 20:26

Czyli ogólnie najwyższa pora była...Określ proszę koszty, jakbym poprosił o całość robót, o których piszesz. Chciałbym zrobić jak najwięcej, zwłaszcza, że mnie niepokoiło to cykanie/stukanie (czy mogło być spowodowane brakiem napięcia rozrządu?). Co do wentyla, jeśli masz jakieś źródła, to kupuj, ja też mogę szukać. I jeszcze jedno - ile km można na nowym łańcuchu trzasnąć?
Ostatnio edytowano 29 gru 2017, o 20:50 przez Cyprys4, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez szopen » 29 gru 2017, o 20:30


Avatar użytkownika
 
Posty: 162
Dołączył(a): 14 lis 2017, o 09:48
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez Cyprys4 » 29 gru 2017, o 20:57

Wentylator kupiony, zapłacony.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez szopen » 29 gru 2017, o 21:10

Dobra jutro rozbieram dalej i zrobimy zamówienie

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez szopen » 30 gru 2017, o 18:10

Więc rozebrałem dzisiaj co tylko mogłem, silnik jest w stanie żyleta w zasadzie, ale nie ma niestety róży bez kolców... kupiłeś CXa to naucz się z tym żyć.

Wiadomość dobra, osiowania są ok, tulejki zużyte na 0.03, a sworzeń na 0.01 mm, tak można to zostawić do kolejnej wymiany rozrządu i wtedy sprawdzić... jest zużycie ale nie kwalifikuje się to to do wymiany.

Trzonki zaworowe jak to w CXie troche podziorane, śrubki regulacji są odciśnięte ale nie mają jeszcze dziurek, jedna tak odbita o wiele wyraźniej niż pozostałe - życie. Pompa oleju - coś tam wpadło bo narobiło rys... ale to drobnostka, ogólnie silnik czysty - kosz sprzęgłowy.. jeszcze nie wiem, nie podejrzewam problemów. Napinacz rozebrany jest ok, żadnych odciśnięć rys po kulce...

NIe mogę niestety wyciągnąć walca rozrzadu bez ściągania czapek się po prostu nie uda... i tu szkoda.... szkoda tym bardziej że widać że wałek ma rysy i jest kawitacja. Skąd co dlaczego, a w jakim stanie są dźwignie?? czy warto to teraz rozebrać i przepolerować choć, czy może jeździć dalej? W tym momencie żeby wyciągnąć wałek i dostać się do dźwigni musiałbym ściągnąć głowice ale chyba... nie będzie to miało sensu... większy chyba sens będzie taki jeśli już zaczniesz szukać dobrego wałka rozrządu oraz kompletu dźwigienek - powodzenia. W tym momencie to wygląda tak:

ObrazekObrazek

Tzn wałek dałoby się wyciągnac gdyby wyciągać śruby głowicy po sztuce tak jak zrobiłem to z jedną dźwignią teraz, odkręciłem śrube, dźwignie wybiłem i zakręciłem... tak się nic nie powinno dziać.. nie powinno.... jest ryzyko jest zabawa... ale jeszcze mi się nie zdarzyło żeby robiąc tak coś ciekło..

PS. jaki przebieg tej maszyny z licznika? bo mi to wygląda na okolice 35 tys... poprzednie silniki które robiłem miały 60 tys licznikowe i adekwatnie były zużyte x2

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość