Teraz jest 27 kwi 2024, o 21:19

Honda CX 500 custom 1980 rok .

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 sie 2022, o 06:34
Galeria: Przesłane zdjęcia

Honda CX 500 custom 1980 rok .

Post przez drabian12 » 11 lut 2023, o 10:54

Witam . Chce przedstawić swoją masszynkę Honda cx 500 custom z 1980 rok . Obrazek
W tym temacie chcę dzielić się swoimi naprawami przy moim motocyklu , będę wdzięczny jeśli będziecie chętni mi poradzić w wielu kwestach .
Jako że mamy zimę i jest sporo czasu żeby popracować przy motocyklu postanowiłem się zabrać za niego .
Jedna z ustrek była połamana wskazówka prędkościomierza :
Obrazek
Rozebrałem prędkościomierz i zastanawiam się nad sklejeniem wskaźnika czy może lepiej by było kupić drugi prędkościomierz i przełożyć wskazówkę ?
Obrazek

Następną kwestią jest piszczący hamulec tylny , po rozebraniu okazało się że jest tam nieźle zabrudzone od zużytych bieżni hamulcowych . Czy to mogło być przyczyną ?
Obrazek
Obrazek

Kolejną kwestią jest poprowadzenie linki od obrotomierza u mnie wygląda to tak :
Obrazek
Obrazek
Zdaję się że ta linka w mojej ocenie jest za bardzo poprzełamywana , wyprowadźcie mnie z błędu jeśli jest inaczej ...

Na koniec małe pytanko może ktoś ma z was w zapasach ten odblask na obudowę chłodnicy u mnie go nie ma a lubię jak jest motocykl w komplecie .
Obrazek
Ostatnio edytowano 11 lut 2023, o 12:14 przez drabian12, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 custom 1980 rok .

Post przez szopen » 11 lut 2023, o 11:04

użyj galerii, nie ma sensu zamieszczać zdjęć na serwisach gdzie za tydzień ich nie będzie. Jeśli masz zamiar prowadzić galerie na forum to taką ci założę.

Albym gotowy na ostatniej stronie galerii:
galeria/index.php?cat=2&page=6


Jak już rozebrałeś licznik to wydaje mi się, że pędź na złom czy coś i ogarnij sobie podobną wskazówkę i przyklej. Liczniki są drogie. Co do tego jak linka ma iść to znajdź manuala pdf na google i tam masz taki dział "cable routing", to sobie zobaczysz jak każdy przewewód ma iść.

drabian12 napisał(a):Następną kwestią jest piszczący hamulec tylny , po rozebraniu okazało się że jest tam nieźle zabrudzone od zużytych bieżni hamulcowych . Czy to mogło być przyczyną ?


no przyczyną jest to, że jest to hamulec, bębnowy w dodatku gdzie pył nie ma jak się wydostać. Chyba nie widzisz nic dzwinego co mogłoby Ciebie zaskoczyć...

 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 sie 2022, o 06:34
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 custom 1980 rok .

Post przez drabian12 » 11 lut 2023, o 12:18

Ja nie jestem zdziwiony że on jest tak zabrudzony. Tylko zastanawiam się czy mogło być to przyczyną piszczenia przy hamowaniu . Miałem inne motocykle z hamulcem bębnowym i tak nie piszczały . Tak czy inaczej zamówiłem już zestaw nowych szczęk hamulcowych . Zastanawia mnie jeszcze czy w bębnie hamulcowym powinien być wyczuwalny palcem próg czy to już oznacza zużycie tej części .
Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 custom 1980 rok .

Post przez szopen » 11 lut 2023, o 13:03

nie wiem czemu wy się tak przejmujecie że coś tam sobie piśnie. A ile przebeigu rocznie robisz? Często takie objawy są spowodowane tym, że sprzęt stoi, a i szczęki są już stare. Dla mnie wszystko ok, składać jeździć nie przejmować się drobiazgami.

 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 sie 2022, o 06:34
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 custom 1980 rok .

Post przez drabian12 » 11 lut 2023, o 13:16

Robie mało max 5000 km . Ale nie lubie tego pisku zaraz cała gawiedź na parkingu czy chodniku oczy kieruje w moją stronę. Oczyszczę całość założę nowe szczęki i zobaczymy . Ogólnie hamulce to nie najmocniejsza strona tego modelu .

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 custom 1980 rok .

Post przez szopen » 11 lut 2023, o 15:34

Hamulce nie są najmocniejszą stroną 50 letnich motocykli, to że na GL czy euro zobaczysz hamulce dwutłoczkowe to w praktyce nie za wiele zmienia - hamuje to bardzo podobnie. To samo tyczy się stalowych miękkich ram, z tymże tu silnik i tak nie pozwala wejść na szczyty możliwości, jakbyś miał starego rumaka typu Z900 na ramie o takiej samej technologii wykonania to poczułbyś jakie to gumowe i lipne - i hamulce nie lepsze a 900 pojemności już coś tam jedzie.

Ja bym powiedział więcej, ten model ma mało mocnych stron - o ile jakiekolwiek ma. Jedyną jego mocną stroną jest to, że potrafi "namieszać w głowie", nie koniecznie na korzyść właściciela :)

https://allegro.pl/oferta/podkladki-trw ... bi_m=reco&

no ale pod bębny nie założysz... przyczyną pisków są drgania.

 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 sie 2022, o 06:34
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 custom 1980 rok .

Post przez drabian12 » 11 lut 2023, o 17:51

To zależy czego wymagasz od 40 letniego motocykla i jakimi kategoriami go oceniasz . Porównywanie tych motocykli do współczesnych konstrukcji mija się z celem i nie można tyle od nich wymagać . Uważam że na ówczesne lata nie był to taki zły motocykl . Na moje potrzeby krążenia po okolicy w formie rekreacji wystarczy .


Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości