Teraz jest 19 kwi 2024, o 02:42

CX 650 eurosport 82'

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650 eurosport 82'

Post przez szopen » 12 cze 2016, o 22:27

nie jerry... u mnie dawno na wentylator przerobione... czerwone pole.. zapomnij... w połowie włącza się wentylator i zbija sporo przed połowę...

wibracje, jak na silnik bez balanserów i bez silent bloków na ramie to i tak z tymi wibracjami jest super...

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650 eurosport 82'

Post przez jerry » 12 cze 2016, o 22:57

Cóż. Trza by dorwać jakiś termometr który pozwoli zmierzyć temperaturę na silniku.
Termostat ma się otwierać przy 80-84 oC, maksymalne otwarcie 93-97
Wiatrak ma się załączać 98-102 a wyłączać 93-97.
Nie mam pojęcia gdzie na wskaźniku jest jaka temperatura ....
Poprzedni właściciel mówił, że wiatrak załącza się blisko czerwonej kostki. Tak z własnej woli w ramach "wskazówek użytkowania" - nie dogrzaliśmy silnika przy oglądaniu. No i faktycznie - zbliża się - włącza się wiatrak, studzi wyłacza. Ale nie zwróciłem uwagi w którym momencie. U mnie już tak 1400km ;)
PS. Proce zakupu nadawał by się na scenariusz filmu "jak nie kupować motocykla". Ale mimo wszystko chyba źle nie trafiłem :>
Ostatnio edytowano 12 cze 2016, o 22:58 przez jerry, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650 eurosport 82'

Post przez szopen » 12 cze 2016, o 22:57

wiatrak się załącza przy 82 z tego co mi wiadomo...

PS.
ok masz racje...

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650 eurosport 82'

Post przez jerry » 12 cze 2016, o 23:08

Z Hayesa przepisywałem ...

Wszystkie silniki z ciśnieniowym układem chłodzenia mają normalną temperaturę pracy blisko 100oC i przekraczanie 100 jest normą podczas pracy.

W 82oC to się zaczyna termostat otwierać ...

http://www.iparts.pl/czesc/termostat-uk ... 01210.html

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650 eurosport 82'

Post przez szopen » 12 cze 2016, o 23:17

tak zgadza się, czujnik chłodnicy wentylatora można dać albo z vw albo z poloneza bo za oryginał chore ceny:
http://allegro.pl/czujnik-wlacznik-went ... 78048.html

chłechłechłe
https://kayaba.istore.pl/pl/7-5139-kw-5 ... 86223.html

37760PM3003

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650 eurosport 82'

Post przez Piterrrrr » 13 cze 2016, o 12:01

No spalanie masz całkiem ok. Powiedziałbym że super. U mnie jest tak no z litr więcej :[ .

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650 eurosport 82'

Post przez jerry » 14 cze 2016, o 16:13

Zamowiłem wyłącznik firmy facet temperatura 95 - 90. W sklepie za rogiem na zamöwienie 49 zeta (nie jest tani stwierdzili).
Zobacze choc wychodzi mi, że ma wystudzać poniżej temperatury pełnego otwarcia termostatu.

Temperatura wrzenia dynagelu to 110.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650 eurosport 82'

Post przez szopen » 14 cze 2016, o 18:20

ja bym brał innej firmy oby gwint pasował, są dwa rodzaje, czujnik, oraz włącznik termostatyczny, do CXa trzeba włącznik, do czujnika trzeba dorzucić dodatkowo przekaźnik wentylatora.

No i to jest tak że włącznik termostatyczny ma dwa piny, a czujnik tylko jeden.

przykładowy
http://allegro.pl/czujnik-wentylatora-c ... 84241.html

ten byłby dobry
http://allegro.pl/czujnik-wlacznik-went ... 76120.html

I ten też:
http://allegro.pl/czujnik-wentylatora-c ... 63382.html

ten wręcz idealny
http://allegro.pl/czujnik-wentylatora-c ... 60399.html

Ja chyba w niższy niż fabryka to co podaje bym nie szedł, nie jest dobrze jak silnik jest wychłodzony o te nawet 10 stopni..

Wymień sobie od razu termostat:
viewtopic.php?f=12&t=8&p=1042&hilit=termostat#p1042

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650 eurosport 82'

Post przez jerry » 14 cze 2016, o 22:41

Zamówiłem dokładnie tego:

http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=35f13725&cat[cmf]=312&cat[cmo]=7cd&cat[cve]=717f&cat[art]=9dd03&cat[atg]=12d990a&offset=0&sort=1

czyli facet 7.5139. Czyli wyłącznik. Założę

A ty sprawdzałeś jaki u ciebie jest ten wyłącznik ? Bo wydaje się, że są dwie możliwości:

1. Mój wyłącznik załącza się zbyt późno pozwalając wskazówce zbliżyć się do czerwonego pola.

2. Twój wyłącznik włącza się zbyt wcześnie i wystudza nadmiernie silnik.

Twój układ trzyma temperaturę po lewej stronie od pionu mój po prawej. Który jest dobry cholera wie. Jest tu ktoś ze sprawną 650 na oryginalnych częściach do porównania ?

Jak mi ten facet 7.5139 będzie nadmiernie wystudzał to będę kombinował. Termostat moim zdaniem jest OK bo w połowie skali chłodnica robi się ciepła znaczy otwiera.

PS. Jaki gwint ma chłodnica w CX? Bo facet ma 16x1.5 a te samochodowe co pokazywałeś 22x1.5

PS.2. Ten od poloneza co dajesz ma temperatury 90-80 czyli jeszcze bardziej wystudza.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650 eurosport 82'

Post przez szopen » 14 cze 2016, o 22:51

jerry, mój CX był oryginalnie na stałym wentylatorze i zostało to przerobione na czujnik, w chłodnice jest wlutowana redukcja na typowy czujnik samochodowy więc mam z bani. Nr EPS pokrywa się z numerem hondy więc raczej będzie to M16

W tym momencie aż tak dużo nie jeździłem więc nie powiem czy nie mam akurat silnika nadmiernie wychłodzonego, ale... wentylator włącza się u mnie przed połową skali i bardzo szybko zbija nawet gdy motocykl stoi, wentylator jest u mnie z innego motocykla.

Wnioskuje przez to, że chlodnica w CX jest bardzo wydajna, i więcej jeśli chodzi o wychłodzenie silnika ma do powiedzenia termostat który nie domyka, niż wentylator.... w jeździe temperatura w mieście na czerwonym polu jest raczej podejrzana...

A czujnik samochodowy zawsze możesz zamontować, po prostu wykonaj redukcje i już nie musisz kupować czujników za 50 zł..

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości