Strona 24 z 36

Re: CX 650 eurosport 82'

PostNapisane: 17 lip 2017, o 21:46
przez jerry
No właśnie łyka trochę oleju (z pół litra na 1000 jak nic ....) i obstawiam, że sporo tamtędy.

Ale jednocześnie cykam się zdejmowania. Sam wiesz, że z uszczelkami w 500 nie jest prosto a w 650 jest jeszcze węziej .....

Jakby człowiek miał drugi motor to mógłby kombinować a tak .....

Re: CX 650 eurosport 82'

PostNapisane: 17 lip 2017, o 21:51
przez szopen
wymiana uszczelniacza bez śgiągania głowic nie wyjdzie - zapomniałem żę to nie jest dohc i są klawiaturki... nie wyciągnie się dźwigienek i nie ma dostępu do sprężyn....

nie sądze żę pół litra na 1000 to naleci przez uszczelniacze zaworowe przy takim kącie głowic jaki jest w cxie oraz ilości oleju jakim tam się dostaje....

Re: CX 650 eurosport 82'

PostNapisane: 17 lip 2017, o 22:30
przez jerry
Przez uszczelniacze wszystko nie ale ziarnko do ziarnka uzbiera się miarka .....

Jakbyś bliżej był to bym się do kolejki na zimę zapisywał, ale kapkę daleko do Ciebie .... Uszczelki mam, pierścionki mam .....

A sam się cykam .....

Re: CX 650 eurosport 82'

PostNapisane: 17 lip 2017, o 22:35
przez szopen
silnik trzeba zrzucić i wysłać tak jak zrobił to andrzej... ale koszty się zbierają, zrób to sam...

Re: CX 650 eurosport 82'

PostNapisane: 17 lip 2017, o 22:55
przez jerry
Jak zepsuje to nie bede miał czym jeździć .... Chyba na razie wole dolewać .....

Re: CX 650 eurosport 82'

PostNapisane: 17 lip 2017, o 23:02
przez szopen
rozwalę silnik na atomy, pokaże tobie, później przyjdą ceny... nie wiesz na co się piszesz... rozbierzemy zobaczymy wyoraną np pompę czy coś... i co... będziemy składać na tym co jest, czy szukać? jerry skończy się na 3 tysiącach jak nie więcej ze wszystkim.... teraz andrzej w "eksploatacje" silnika wsadził około 1500 w same części.... łańcuch rozrządu, ślizgi, osiowania wywalone, łańcuch pompy oleju.... zbiera się do kupy... przemyśl...

teraz popatrz... jak ty widzisz np odkręcenie stopek korbowodów, i włożenie tych samych panewek z powrotem żeby te pierścienie zmienić, bo wiesz.. no ja rozumiem.. jest ryzyko jest zabawa, takie rzeczy nie od dziś.. ale dam ci przykład.

Moje korbowody trafiły do zakładu, przecież motocykl nakręcił na nich przebieg licznikowy jak nie więcej i wszystko chodziło. Po zostawieniu korbowodów w zakładzie okazało się że jeden z korbowodów ma trochę owala.. i teraz tak, ułożyło się to wszystko do siebie, i by jeździło kolejne kilometry tyle ile miałoby wyjeździć zakładając że nikt by tego nie rozbierał..... ale..., rozkręcamy to, przy robocie jest różnie, stare panewki nie mają już takiej sprężystości żeby utrzymać się w gniazdach, najczęściej odkręcasz śruby i zostają na czopach, szczególnie ta od strony tłoka... i teraz tak.. rozbieramy... składamy ponownie, nie włożymy już tego na to samo stare miejsce, będzie setka czy dwie jakiegoś fałszu i co? śpisz spokojnie? a jak coś się dzieje to szopen twoja wina? no widzisz... bo ja swoje rozbierałem i chciałem zamawiać panewki z hondy, z tymże wyhamowało mnie to że jeden korbówd miał panewke brązową której już nie da się kupić, no więc oddałem te korbowody do zakładu a gość mi mówi ku mojemu zdziwieniu panie lekki owal... no to scenariusz byłby piękny gdybym sobie zafundował panewki z hondy (gdyby były) i upchał nową panewkę na owalny korbowód... to bym najeździł mówię tobie..

choć i teraz, po swoim remoncie leci tam no już przeszło 2000km i nie wiem czy gdzieś się nie ukręci.. to wciąż mały przebieg - oleju nie bierze ani grama - ale w głowie siedzi, że może coś się jeszcze urwie czy przekręci.... w dupie mieć te remonty ;-/

jak rozwalimy silnik który ciągnie olej to będą sworznie tłokowe do roboty pod zamówienie, to od razu tam licz ze 300 czy 350 nie pamiętam... bo co... otworzyć żeby zamknąć? teraz jak mówie, otworzyłem silnik andrzeja, 40 tys... no nie powiem żeby gniazda zaworowe i przylgnie żeby mi się podobały... to będzie szczelne, będzie jeździć ale... przylgnie mają już wklęsłość, przylgnia jest w przypadku kilua zaworów zawyżona, jest już też za wysoka, zawór wydechowy z trzonka 6.58 zostało już tylko 6.55 - gdzie limit serwisowy to 6.54...., a prowadnica wydechu też wytelepana.... no rozbierzemy twoje i będzie to samo.... głowica kosztuje dobra obróbka za dwie około 500 zł w zakładzie (chodzi mi po głowie zakupienie zestawu frezów do gniazd żeby to robić), no ale co.. rozbieramy, zastajemy stan zastany i co? wkładamy jak było z powrotem???

wielu ludziom się cxy kręcą, tak czy siak.. nie zaglądają.... nie wiem, nie to że ciebie od decyzji odciągam bo ja sam wydałem pieniądze i nie tylko ja, są i tacy co chcą mieć zrobione dobrze i ma to jeździć... tylko czy dobrze wychodzi zawsze dobrze... te remonty ;-/ choć cx to jest szajspompa, to nie jest aż takie super wszystko precyzyjne, zresztą widać że z wzrostem kilometrów części się zużywają niewspółmiernie łamiąc bariery limitów serwisowych i się wszystko kręci także... ten silnik nie wymaga super też precyzji żeby pracował poprawnie... ot... pocieszam siebie ;-] ;-]

no ale może się okazać też, że rozbierasz silnik i tak jak w przypadku andrzeja masz ostatni dzwonek żeby ratować rzeczy przed tym zanim luzu Ci zaorają inne części które masz jeszcze dobre.... np andrzej, wałek - pierwsze dziurki, dźwignie... pierwsze ryski ale malutkie już wypolerowane... dwa trzonki dziury, ale osiowania 0.10 luzu to panie.. zrobiłby na tym luzie 0.10 to wałek dostałby tak w dupe że przy następnym otworzeniu silnika wyciągnąłbym szrota, już pomijając ten brud i szlam który zatarłby naprawdę bardzo dobrą pompe oleju... bardzo dobrze się stało że ten silnik został otworzony i zostały w nim poczynione inwestycje których wymagał bo teraz naprawdę dostał sporą dawkę przebiegu bez pierd*** że cxów się nie naprawia bo się nie psują...

Re: CX 650 eurosport 82'

PostNapisane: 18 lip 2017, o 00:05
przez jerry
i dlatego wole dolewać :D
Może kiedyś sie trafi trzeci silnik to bede mógł grzebać :D

Re: CX 650 eurosport 82'

PostNapisane: 18 lip 2017, o 07:22
przez Henryk Kwinto
jerry napisał(a):i dlatego wole dolewać :D

A czy fabryka przewidywała dolewkę w tamtym okresie?

Re: CX 650 eurosport 82'

PostNapisane: 21 lis 2017, o 22:03
przez szopen
jerry napisał(a):Dziury pod tulejki na oko są 18mm, więc za dużo mięsa do zebrania nie ma.
Ale nie ma co dywagować - jak będziesz miał w rękach ocenisz.

Dziury w widełkach wg suwmiarki mają 10.02 - 10.05 więc z lekka są rozjechane ale dramatu chyba nie ma.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

PS. Fajnie ten coppermine działa :D A jeszcze lepiej w połączeniu z moim ulubionym IrfanView


A no właśnie.. to jest kiwak z tuleją z bronzu... sama tuleja jest cienkościenna.... teraz zobacz łącznik z tuleją żeliwną - grubościenną. Tulejki nie są zamienne w tych łącznikach bo inne srednice, także trzeba w każdym przypadku stworzyć co innego:

Obrazek

Czy może ja coś źle widzę i u ciebie w łącznik jest wprasowana jakaś tuleja redukcyjna, i dopiero w tą tulejkę jest wprasowana ta z brązu???

Re: CX 650 eurosport 82'

PostNapisane: 21 lis 2017, o 22:25
przez jerry
Nie mam pojęcia, ale w najbliższym czasie nie powiem bo nie mam serca rozkręcać.

ale mogę obejrzeć od GL500 jak dojdzie :)

Ale ... mówimy o grabiach czy łączniku ?