Teraz jest 28 kwi 2024, o 09:21

CX500 Euro ZBYCHA

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
 
Posty: 84
Dołączył(a): 5 lip 2016, o 01:04
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Euro ZBYCHA

Post przez ZBYCH » 4 mar 2022, o 23:39

Jest albo nie ma <rotfl> . Skoro go już kupiłem to dlaczego go nie założyć i sprawdzić.
Mam następny dylemat otworzyłem przód silnika- chyba nigdy nikt nie grzebał ale: łańcuszek napędu pompy do wymiany- wymieniony a pompa ma kilka wżerów na przylgniach międzyzębnych. Parametry - szczeliny są ok ale te wżery mnie niepokoją. Mam pompę od 500 ale ma mniejszą wydajność. Wymieniłem wszystkie oringi i zostawiłem. Rozgrzeję bez wkładania do ramy i zobaczymy czy utrzyma ciśnienie. Kosz sprzęgłowy bez luzów i tarcze w miarę ok. Trochę żółtego nalotu który sam zszedł od zwykłego zmywacza do hamulców - poza tym czysto. W misce olejowej troszeczkę szlamu na dnie i na smoku kilka opiłków- pewnie dlatego pompa dostała . Mam nadzieję, że filtr to zatrzymał i nic nie poszło na panewki. Poskładane i do poniedziałku ma się posklejać. Szacun Szopen za dopasowanie uszczelek- chyba od razu zamówię kolejny zestaw <piwo> . Szkoda, że nie dokładasz do zestawu uszczelek pod głowicę <rotfl>. I pewnie będę Cię jeszcze męczył z podłączeniem ignitecha na krótko <tak> .

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Euro ZBYCHA

Post przez szopen » 5 mar 2022, o 09:16

ZBYCH napisał(a):Skoro go już kupiłem to dlaczego go nie założyć i sprawdzić.


bedziesz zadowolony...

ZBYCH napisał(a):ma kilka wżerów na przylgniach międzyzębnych. Parametry - szczeliny są ok ale te wżery mnie niepokoją


jak nie ma tragedii to się nie przejmowac, pompa ma jeszcze zawór upustowy i tak nie daje pełnej wydajności na silnik, jeśli się martwisz to po złożeniu silnika podepnij manometr, jak coś będzie nie tak to dopiero kierunek pompa - ideałów dzisiaj nie znajdziesz. Pompy z 500 nie zakładaj.No i olej 10w50 albo nawet 10w60 a nawet 20w60

Kolejny zestaw, no wiesz inflacja idzie, jest jeszcze taniej.. bierz jak masz kase :)

 
Posty: 84
Dołączył(a): 5 lip 2016, o 01:04
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Euro ZBYCHA

Post przez ZBYCH » 7 mar 2022, o 20:23

I uruchomienie silnika nie powiodło się <uoee> . Przeoczyłem fakt, że moje króćce ssące nie pasują do rozstawu głowic. Brakuje dosłownie 5 mm. Trzeba będzie dorobić adaptery. I odkryłem przy okazji, że na moich gaźnikach nie ma oznaczeń mocy silnika a na tych od 650 jest 37kW- jak dobrze pamiętam i teraz czy tak powinno być? To wychodzi 50KM - tyle ma 500, 650 powinna mieć więcej kucyków. Po podłączeniu ignitecha iskra się pojawiła ale jakaś taka mizerna strasznie, widać ją ale żeby to konia miało zabić to jej trochę brakuje. Może to wina Chińskich cewek od skuterka? A miały być od cdi.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Euro ZBYCHA

Post przez szopen » 7 mar 2022, o 20:40

no jestem ciekawy jak opatentujesz te adaptery... one były dławione tak samo, na kolanach, także nawet jak masz gaźnik 37kw, to dysze będą takie jak z mocniejszej tylko były zwężki w kolankach założone, ale ty kolanek chyba ori nie masz, a ha nie pamiętam czy kolanki ori z 650 nie są grubsze, niech ci jerry zmierzy.

 
Posty: 84
Dołączył(a): 5 lip 2016, o 01:04
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Euro ZBYCHA

Post przez ZBYCH » 7 mar 2022, o 20:45

Do próbnego odpalenia dorobię sobie podkładki między króćce a głowice z twardej gumy. Tyle powinno wystarczyć.

 
Posty: 84
Dołączył(a): 5 lip 2016, o 01:04
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Euro ZBYCHA

Post przez ZBYCH » 7 mar 2022, o 23:11

Chodzi Ci o kolanka wydechowe - mam założone z oryginalnej 650 i są one jakby z podwójną ścianką. Tłumiki i kolektor też mam oryginalne od 650e.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Euro ZBYCHA

Post przez szopen » 7 mar 2022, o 23:55

tak to podwojna ścianka będize tu i tu, i 650 miałą blokowane wydechy od kolektora byly wspawywane podkładki, takie jak w 500, przewinęły się fotki na forum, sprawdź czy masz przelot identyczny jak "mufy" wejściowej do cylindra.

 
Posty: 84
Dołączył(a): 5 lip 2016, o 01:04
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Euro ZBYCHA

Post przez ZBYCH » 10 mar 2022, o 13:12

Cześć panowie- udało odpalić się 650 w oponie. Tylko mam takie dziwne wrażenie jakby prawy cylinder chętniej pracował niż lewy. silnik rozgrzał się do 90 stopni -mierzone pirometrem na chłodnicy. Z prawego ładniejszy płomień z wydechu a z lewego prawie niewidoczny. Sprawdzałem iskrę na świecach po wykręceniu oczywiście i kręcąc rozrusznikiem mam wrażenie jakby co kilka obrotów wałem ginęła na 1 suw. Adaptery króćców na próbny rozruch zdały egzamin, wykonanie -gruba guma olejoodporna 15mm wycięta na kształt przylgni króćca do głowicy i zeszlifowana na szlifierce taśmowej w klin. Ciśnienie na ciepłym silniku 9 bar na lewym i 8,5 na prawym cylindrze.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Euro ZBYCHA

Post przez szopen » 10 mar 2022, o 15:15

cisnienie nie ma nic do tego. moze krocce nie sa szczelne do konca. moze sychroznicja. moze trzeba opory impulsatorow sprawdzić

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Euro ZBYCHA

Post przez szopen » 10 mar 2022, o 16:11

teraz ta niższa temperatura podejrzewasz że jest z braku iskry co obrót, czy jednak z braku paliwa?

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 31 gości