Teraz jest 4 maja 2024, o 22:24

Woman from Tokyo

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Woman from Tokyo

Post przez szopen » 25 lis 2018, o 13:15

Tak, obejrzyj i raczej bym zostawil jesli prawy ma sprezystosc...

przy okazji otworz rowniez przod silnika, wymien lancuch pompy oleju i zmien tam 30 letnie oringi na magistralach olejejowych do panewek, smok pompy oleju. Mozesz pokusisc sie o wymiane uszcelnienia napedu obrotomierza, no i ja bym nie odpuscil pompy wody to juz pisalem, chyba ze kiedys wymieniales...

 
Posty: 304
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 17:02
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Woman from Tokyo

Post przez bromba111 » 25 lis 2018, o 17:53

A ma ktoś jeszcze poza Szopenem doświadczenia z alternatorami dostępnymi na aukcjach? Gdzie kupować łańcuch rozrządu?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Woman from Tokyo

Post przez szopen » 25 lis 2018, o 18:01

w larsonie kupisz lancuch did i simeringi tourmax, alternator montowal u siebie jacacx, kociz, i jeszcze ze dwie osoby ktorych nicka nie pamietam... aha, szynakolejowa rowniez zalozyl ten alternator swojego czasu... w ogole bym sie nie wahał..., myslisz ze jest roznica miedzy 3 ma fazami w aprilli a w hondzie??? prąd ma wartość uniwersalną, albo kupisz podróbę nową, albo dobrze wykonany fabryczny alternator z nowszego rocznika używke, ciekawe który będzie chodził dłuzej, oryginalna honda wychodziła 30 lat, jak ty kupisz 10 letni fabryczny altek to ile jeszcze masz jazdy???

ogolnie to moge ci wyslac i lancuch i uszczelniacz pompy wody i te simeringi od siebie jedna paczką gdybyś bral u mnie uszczelki <radocha>, mam larsona na miejscu, ale ty w krakowie sobie tez pewnie poradzisz...

 
Posty: 304
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 17:02
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Woman from Tokyo

Post przez bromba111 » 25 lis 2018, o 23:19

Wytłumaczcie mi jeszcze jedno. Oryginalny altek ładuje i obsługuje CDI tak? A te nowe z allegro lub używane z aprilli nie obsługują CDI ? Dodam że mam ignitecha. , a moje CDI poszło i chyba działa bo kupiec nie reklamował.
Mój zjarany altek wygląda tak:Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Woman from Tokyo

Post przez szopen » 25 lis 2018, o 23:23

tak jak mowisz, teraz juz nie potrzebujesz tych uzwojeń co napędzają CDI bo masz ignitecha, chyba ze planujesz powrot do oryginalnego modułu to wtedy bedziesz potrzebowal altka z ładowaniem CDI. CX500EU oraz 650tki tez juz mają alternatory bez cewek ladujacych CDI..... takze nawet kupując podróbe nową to mozesz kupować śmialo altek od 500eu albo 650 bo są tańsze niż te z CDI.

Jeśli chcesz w miare dobry alternator kupczy nowy to musisz kupowac albo electrexa albo rick's motorsport. One są w cenie ok 500 zl, ale tu zobacz kolesiowi nowy ricks sie zjarał

http://www.genebitsystems.com/david/Mot ... ailure.htm

dlaczego to nie wiem, Ricks oraz electrex to firmy usa przewijajace alternatory niby profesjonalnie, ale zobacz wedlug tego kolesia przewijając poprowadzili kable za blisko mocowania alternatora i przetarły się kable.

U ciebie moze regulator zwalony??? no wlasnie. przed odpaleniem moto sprawdz czy nie masz "zaspawanego" regla bo wtedy upali ci kolejny altek. No i akumulator... 100% naladowania, nigdy nie laduj akumulatora alternatorem z motocykla, i nie moze byc jakis trup ktory wciąga prąd tyle ile mu zapodasz, uklad motocykla ma jedynie utrzymywac pelne naladowanie a nie ladowac...


PS.
zobacz co gosc napisal na koniec:
Update 6-15-2015: It has been reported on the forum that Rick's is now shipping imported stators from Taiwan (one of which failed after 200 miles) instead of the previously sold domestically-manufactured units.

Widzisz... nawet RIcks wysyla azjatyckie alternatory czyli przestal przewijac swoje, to napisal gosc jeden z nich poadl po 200 milach, to sa takie jak te nowe na allegro:
Obrazek

https://pl.aliexpress.com/store/product ... 19555.html


dlatego ja to przerobilem i dzięki bogu znalazłem źródło ze świeżych motocykli i zarówno te przewijane jak i chinskie mam w d....

 
Posty: 304
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 17:02
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Woman from Tokyo

Post przez bromba111 » 27 lis 2018, o 22:07

Kilka pytań
Czy te ząbki wybieraka mają być tak?
Obrazek

Jak blokujecie wał żeby odkręcić magneto?
Czy cewki od modułu zapłonu CDI to są te dwie większe w alternatorze? Bo w innych alternatorach nie ma tych dwóch większych.

 
Posty: 2384
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Woman from Tokyo

Post przez jerry » 27 lis 2018, o 22:31

Osobiście mam blokadę, którą mi jeden kolega z poprzedniego forum wyciął.
Obrazek
Przydaje się też przy skręcaniu
Ale bez tego najlepiej się sprawdza podobno klucz udarowy ....
No i potem taki klucz udarowy przydaje się do zdjęcia magneta - zdejmuje się na podobnej zasadzie co wentylator - wkręcasz w magneto śrubę o gwincie takim jak filtra oleju (jeśli dobrze pamiętam).

ząbki i opis fajny znajedziesz tu:

https://motofaction.org/motorcycles/hon ... 650-gl650/

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Woman from Tokyo

Post przez szopen » 27 lis 2018, o 22:58

bromba111 napisał(a):Kilka pytań
Czy te ząbki wybieraka mają być tak?


Jak blokujecie wał żeby odkręcić magneto?
Czy cewki od modułu zapłonu CDI to są te dwie większe w alternatorze? Bo w innych alternatorach nie ma tych dwóch większych.


Tak mają być,

Przy odkręcaniu nie blokuke, odkręcam pneumatem, przy zakręcaniu blokuje od przodu wkładając między kosz sprzęgłowy a zębatke szmate i to jest najlepsze blokowanie, blokada jerrego przenosi bardzo duże siły na cienkie ściany bloku tam gdzie się wkręca śruby, zaledwie 5mm grubości ścianki - proszenie się o kłopoty.

Dwie duże cewki "inne" to ładowanie CDI.

 
Posty: 304
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 17:02
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Woman from Tokyo

Post przez bromba111 » 27 lis 2018, o 23:15

A ten mały statorek pod dekielkiem to od czego jest?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Woman from Tokyo

Post przez szopen » 28 lis 2018, o 09:02

uzwojenie wyprzedzenia zaplonu dla cdi

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości