Strona 10 z 19

Re: Woman from Tokyo

PostNapisane: 4 mar 2018, o 21:46
przez szopen
w opise napisałem, nie chromowałem, spawam nierdzewką, unikam przegrzewania - puls, poleruje, i siedzi...

Re: Woman from Tokyo

PostNapisane: 23 sie 2018, o 22:09
przez bromba111
Niestety najwyraźniej czeka mnie wymiana alternatora. Ładowanie ledwo co. Oczywiście wyjęcie silnika wiąże się z wymianą rozrządu , uszczelniacza pompy i co tam jeszcze.

Re: Woman from Tokyo

PostNapisane: 24 sie 2018, o 23:24
przez szopen
Tak jak mówisz. Uszczelki i oringi jak cos to mam

Re: Woman from Tokyo

PostNapisane: 1 paź 2018, o 22:44
przez bromba111
Jakie macie doświadczenia z tymi nowymi alternatorami? Na allegro są dostępne od 200 do 400zł. Jest nawet jakaś firma na śląsku co regeneruje alternatory.

Re: Woman from Tokyo

PostNapisane: 17 paź 2018, o 21:48
przez szopen
Nie odpowiedziałem Ci bo byłem na wyjeździe, kup ten alternator z aprilii co ja mam, kosztuje nie więcej niż 200 i się sprawdza...

Re: Woman from Tokyo

PostNapisane: 18 paź 2018, o 21:48
przez bromba111
Ok. Najpierw muszę rozbebeszyć silnik i wyjąć stary. A to jeszcze chwilę potrwa.

Re: Woman from Tokyo

PostNapisane: 18 paź 2018, o 22:22
przez szopen
przewijanie w ogóle odpada bo nikt tego nie zrobi jak fabryka, zamienniki u nas te tanie to są zazwyczaj chinskie, są tylko dwie tam markowe firmy electrex z usa i jeszcze druga electrosport z takimi niebieskimi żywicami... reszta to głównie chiński chłam a fabryczne jednak alternatory chodzą bardzo długo po 30 lat więc jeśli kupisz 5-10 letnią aprilie to pochodzi ci długo... ostatnio widziałem za 130 zł!

Re: Woman from Tokyo

PostNapisane: 23 lis 2018, o 22:15
przez bromba111
No dobra, wytargałem silnik. Dzięki Szopen za procedurę wyciągania silnika. Bardzo ułatwia robotę. Teraz pytanie czy mamy jakąś procedurę otwierania tyłu silnika? Na coś trzeba zwrócić uwagę? I pytanie jak zdjąć śmigło z wałka. Używać siły ręcznej, czy potrzebny jakiś ściągacz?

Re: Woman from Tokyo

PostNapisane: 23 lis 2018, o 22:39
przez szopen
ja robie wszystko ręcznie, wirnik lekko podwazam płaskim szerokim srubokretem ale praktycznie bez sily, na wage raz z jednej raz z drugiej strony. Co to rozbiórki tyłu to pamiętaj że jak będziesz rozdzielał dekiel od silnika to na wałku wybieraka biegów jest sprężyna więc pilnuj żeby simering nie wyciągał wałka wraz z deklem, pilnuj żeby walek siedzial cały czas przy stornie bloku bo inaczej rozciągniesz tą spręzynke. Poza tym to juz tam nic nie ma.... jak juz tam jestes to ja wymieniłbym uszczelniacz pompy wody, nawet obowiązkowo... on pewnie i tak sie rozpadnie jak go poruszasz ręką. USzczelki masz? ;)

Re: Woman from Tokyo

PostNapisane: 23 lis 2018, o 22:41
przez bromba111
A pompa wody? Zdemontować najpierw ? Czy razem z deklem?