Teraz jest 29 mar 2024, o 06:36

EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez szopen » 19 cze 2016, o 11:06

Jerry, wszystkie zamki otworzysz jednym kluczykiem???

I nie wiem czy upierdliwe jeśli blokada kierownicy w razie upadku ochroni Ciebie przed uszkodzeniami jakie widać u mnie..

U nas robota stanie bo młody musi stal przywieźć z lublina bo u mnie nie kupię, wtedy się dotoczy klamrę na główkę, obspawa się żeby było już na 100% bezpiecznie i wtedy poskładamy.

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez jerry » 19 cze 2016, o 12:02

Zamki...
Niech pomyśle...
Zapłon, bak, "bagażnik", zapinka do kasku.

Jeśli nic nie pominąłem to wszystkie jednym...

Co do upierdliwości blokady... Nigdy o tym nie myślałem i praktycznie nigdy nie korzystam u mnie naturalną pozycją do wyjęcia kluczyka jest bez blokady. Jak pisałem - żeby włączyć blokadę muszę wcisnąć kluczyk przejść przez postojowe i dopiero mam blokade.

A czy ona coś pomoże w razie wywrotki... Wydaje mi się że nie... Ona blokuje możliwość wyprostowania koła a w żaden sposób nie blokuje przekręcenia dalej.

A kluczyki za to mam dorabiane - oryginałów brak.

A motor zazwyczaj stawiam na centralnej. W zasadzie tylko do fotek bo moim zdaniem lepiej wygląda niż z uniesioną dupą <lol>

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez szopen » 19 cze 2016, o 13:39

jerry napisał(a):A czy ona coś pomoże w razie wywrotki... Wydaje mi się że nie... Ona blokuje możliwość wyprostowania koła a w żaden sposób nie blokuje przekręcenia dalej.


Jak najbardziej blokada kierownicy zabezpieczy przed wyrwaniem ogranicznika skretu w razie wywrotki, motocykle upadają różnie i kierownica się różnie potrafi zachować, gdyby tak nie było to nie byłoby tylu tematów z wyrwanym ogranicznikiem nawet po glebie parkingowej:

https://www.google.pl/webhp?sourceid=ch ... kr%C4%99tu

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez szopen » 22 cze 2016, o 17:08

Dobra, ciąg dalszy, młody kupił w lublinie odpowiednią stal i dzisiaj wytoczyłem pierścień wzmacniający o grubości ścianki 4.50mm...

Obrazek

Obrazek

Teraz trzeba pierścień dociąć do kształtu ramy, nabić i obspawać.. czołgiem tego nie rozwali... gdyby zaszła kiedyśpotrzeba odciąć to, to można śmiało robić oprawę łożyska o grubości ścianki np 6mm... a nie tak jak zrobiła fabryka 3mm z farbą... także na spokojnie się zrobi...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez szopen » 23 cze 2016, o 15:09

uff gorąco.... idę małymi krokami żeby nie zrobić pomyłki. Pierścień już jest dopasowany, zeszło mi trochę bo nie mam frezarki na warsztacie... w obecnym momencie wygląda to pancernie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Co do obspawania tego to już lada moment, najprawdopodobniej pierścień zostanie poprzewiercany na obwodzie i obspawany w odstępach 1cm punktowo. Na tyle ramy położy się krótki spaw ciągły, oraz 3 krótkie spawy ciągłe od góry pierścienia na sztycy. Postaram się zadbać o temperaturę, trzeba będzie to troche podgrzać przed spawaniem i powoli wystudzić, na tyle ile się da.... materiał ten jest bardzo dobry, na pewno lepszy niż rama CXa...

Zmianie na pewno ulegnie ogranicznik który pójdzie na tył pierścienia. W planie było również przewróćenie motocykla i zlanie obydwu pierścieni ze sobą... i to nie ucieknie, przed malowaniem ramy się to zrobi, ale w tym momencie po prostu nie ma to sensu. Trzeba to złożyć i nawijać kilometry...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez szopen » 24 cze 2016, o 17:28

Jerry, musisz mi ustalić dwa punkty rozumisz. Weź np zróbmy tak.... jak skręcisz kierownicę na max do ogranicznika, to jaką masz odległość od odważnika kierownicy (zakładam że masz odważniki jeszcze) do np końca napisu honda na baku.

Bo chciałbym wspawać ogranicznik, tzn to mogą być inne punkty żebym sobie mógł nanieść....

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez jerry » 24 cze 2016, o 18:15

tak na szybkiego

https://goo.gl/photos/hyAXn1KCjQTeKAEM7

miarka nie przylegała do śrub na krzyżak nitką ewentualnie mogę się pobawić .... jutro ....

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez szopen » 24 cze 2016, o 18:19

czekaj nie.. tak nie przejdzie.. źle to wykombinowałem bo pomiar jest zrobiony w pionie, jak założe kierownice to może będzie mi łatwiej ustalić jakiś punkt, a może skrajny tylny punkt tylnej półki do baku w linii prostopadłej? może jutro coś wymyśle, czekam na młodego bo potrzebuje dwóch osób do spawania.... jeden spawa drugi wiaderko wody rozumisz....

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez jerry » 24 cze 2016, o 18:20

No i pamiętaj, że mam bak od 500-tki ale to 650-tka ;)

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez szopen » 24 cze 2016, o 18:21

pamiętaj że to jest wszystko to samo...

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości