Teraz jest 5 maja 2024, o 05:31

EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06

Post przez j@wa » 10 kwi 2016, o 00:12

Mój ma 60 tyś, i jestem z tego dumny. <rotfl>

No i fajnie. <lol>

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06

Post przez Piterrrrr » 11 kwi 2016, o 11:41

I jak Szopenie zdzierasz głowice, dokręcasz, czy czekasz na uszczelki i wtedy zdejmiesz? Jak gaźniki z pompką?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06

Post przez szopen » 11 kwi 2016, o 13:53

a kij go wie, nie wymieniłeś jeszcze jednej opcji, którą należałoby wziąć pod uwagę, mianowicie - "a może wieszasz się" - pewnie to najprędzej;-/

no ale najpierw dokulam jak jest te 500km, kompresji nie mam w chłodnicy więc mogę ganiać na razie bez bólu, zresztą jeszcze tylko 300km do wymiany oleju....... czapki raczej do góry... jeszcze może rozgrzeje silnik i dokręcę jeszcze raz???

W sumie myślę że jakbym odkręcił, wyczyścił, położył reinza na te chinskie uszczelki to by było...

gaźnik, stoi w miejscu, żeby zamontować licznik potrzebuje jeszcze gumowych odbojników które grzyb zastompił kawałkami szlaufika gumowego, jak przyjdzie to wtedy wrzuce z powrotem owiewke i licznik i jazda :) gaźnik będę montował przy wymianie oleju, zarówno będę patrzył do kosza sprzęgłowego.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06

Post przez szopen » 14 kwi 2016, o 19:29

Obrazek

licznik miał grzebniętą instalacje i uwaloną wtyczkę oryginalną - to była jego jedyna wada, jest to inny typ trochę niż ten co mieliśmy na motocyklu, ktoś przygotował instalacje z obejściem regulatora i tak chciał podłączyć....

Jako że licznik ma wyprowadzone inaczej wyjścia wskaźników niż stary i nie wiedziałem w końcu czy on fabrycznie był bez regulatora czy nie to otworzyłem go Zauważyłem że wskaźniki paliwa oraz chłodzenia mają dodatkową oporniczkę na wejściu (ale po co??), pomyślałem sobie najpierw że być może to rzeczywiscie nowsza wersja bez regulatora pracująca na 12v... więc wpiąłem go na 12v z wielką czujnością... ledwie co podłączyłem, a już poczułem smrodek kurzu i go odpiąłem, poszedł bezpiecznik od podświetlenia licznika bo tam wpinałem zasilanie wskaźników na pająka. Dobrze, że nikt nie połączył go tak jak zostało to przygotowane w instalacji bo by go ujarał.....

Następnie przepiąłem regulator ze swojego licznika i bangla...

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06

Post przez Piterrrrr » 14 kwi 2016, o 22:32

Wskaźnik paliwa no no rarytas dla posiadaczy zwykłych cx-ów <rotfl> .

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06

Post przez szopen » 15 kwi 2016, o 07:46

a on nie jest taki super dokładny pokazuje głupoty, i tak będzie trzeba sobie zrobić test gdzie jest rezerwa, w normalnym CX zastanawiałem się można byłoby to jakoś zrobić... zaadaptować pływak oporowy obok kranika, wypuścić instalacje i dodatkowy wskaźniczek. Tylko dla bajeru bo tak to uważam, że to zupełnie zbędne.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06

Post przez mlodypisar » 15 kwi 2016, o 21:17

A ja nie mam żadnego pływaka i jakoś musi to być,bo mam tak przerobiony zbiornik że już nic się tam nie zmieściło <lol>

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06

Post przez szopen » 16 kwi 2016, o 20:37

wracając do gaźników to jest tak, według instrukcji należy wykręcić na 1.7 obrota śrubkę mieszanki, następnie ustawić 1100 obrotów silnika, ustalić obroty i.... wkręcać śrubkę aż do wyczuwalnego zejścia z obrotów, następnie wykręcając złapać najwyższe obroty, następnie od tego punktu wykręcić śrubkę jeszcze pół obrotu i uregulować bieg jałowy...

No dobra, teraz tak... 1.7 obrota.. wkręcam.... sinlik dostaje obrotów nawet jeśli śrubka mieszanki jest wkręcona na max... fajnie co nie, motocykl najlepiej jedzie w przedziale 1 - 1.2 obrota. Jak dam prawie 2 obroty na śrubce mieszanki to od razu czuje że jest słabszy....

i weź to wyreguluj... <ściana>

PS. właśnie się dokładnie wczytałem i jest wyraźnie napisane tak..... znajdź największe obroty wkręcając śrubkę, następnie skoryguj obroty do 1100, wkręcaj dalej aż spadnie 100 i od tego miejsca wykręć obrót... ale uwaga bo pisze tak... jeśli silnik pracuje najszybciej z wkręconą śrubką całkowicie, odkręć 1 obrót od tego miejsca, ureguluj obroty na 1100 główną i tak zostaw...

No i tak mi wychodzi, że mój motocykl najlepiej pali jak śrubki są wkręcone na max 1.2 obrota...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06

Post przez szopen » 19 kwi 2016, o 20:36

dzisiaj były przejażdżki, zrobione 100km w tą i z powrotem z pełną uwagą. Silnik dostał ostro po dupie chodził jak meserszmit cały czas, na razie nic się nie wysypuje z niego wręcz pracuje pięknie, dzisiaj nawet kosz sprzęgłowy się zamknął i nie widziałem ani jednej kropelki płynu <lol>

No a jak wrażenia, powiem tak... dla mnie jemu czegoś brakuje, gdzieś w trakcie przyspieszania jest ok, ale najgorzej jest jak jadę sobie piątką np na 4tys obrotów, daje mu gaz.... a on zamula, stoi w miejscu. Jeśli zrzucę na 4 podciągnę go, i później na 5tkę przy wyższych obrotach to jest trochę żwawiej, ale i tak na piątce nie jestem go w stanie rozkręcić do wyżej niż 7tys obrotów, z tymże od 6 do 7 tys obr idzie mu jak krew z nosa, rozpędzając się przy tym do max 150kmh licznikowego.

Regulacja składów nie ma nic do rzeczy, tzn zauważyłem prawidłowości ustawiając go na okolice lekko ponad 2 obrotów - wtedy ma lżejsze odejście z niskich, np dwójka i od jałowego ciągnie.... ale muli go strasznie na średnich, nie wkręca się na obroty, na górnych partiach totalny muł.

1.2 obroty - ma słabe odejście z dołu, bardzo szybko wkręca się na średnich do 6tys na każdym biegu, następnie po 6tys siada, o 7 tys błagasz.

Optymalnie jest 1.5 obrota +- 0.2 obroty. Z dołu idzie lepiej niż na 1.2, ale gorzej niż na 2, średnie ma przyzwoite ale gorsze niż na 1.2, za to górę ma najmocniejszą i najszybciej dochodzi do 7tys na tej 5tce.

Co jeszcze zauważyłem, moto rozgrzane powiedzmy... bo dalej bez termostatu i na skali nic (pieprzona pogoda wrrrr! ), podczas jazdy na 5tce maks gaz ze ssaniem i nic, on idzie normalnie praktycznie bez różnicy ssanie czy bez, no może tam na wyższych zaczyna przerywać..... co jest grane... ani paliwo mu nie pomaga, ani powietrze bo już ściągałem filtr powietrza to jest masakra nie jedzie.
I teraz wymyślcie co jemu kur*** dolega.. mam kilka rzeczy do wymiany, ale to są moim zdaniem szczegóły. Najbardziej podejrzewam układ zapłonowy, inne wyprzedzanie zapłonu niż przy CDI??? Popsuty układ zapłonowy? Źle coś wyprzedza zapłon? Nie będę wspominał o wypierdzianych tłumikach i innych ale bez przesady, wy jakoś jeździcie bez tej całej szabatury i motocykle odpychają się.
Świece po jeździe są takie, według prawilności internetowych powinienem mieć bielszą ceramikę, ale to nie jest i tak źle, oprawa jest czarna, świeca wypala się na brązowo, to jest kwestia pół obrota, ale motor też zrobił 100km na obwodnicy 10 km w jedną stronę i był gnany cały czas więc i temperatura spalania wyższa:
Obrazek

Jest jeszcze jedno, grzyb założył z tyłu oponę 120/90 zamiast 120/80, to jest 16cm różnicy na obwodzie, to mi przychodzi również do głowy. Ostatnio Salomon zmienił w skuterze oponę na wyższą i pozamiatał sobie osiągi całkowicie.


No i szrot na tle linii hutniczej szerokotorowej <haha>
Obrazek

Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 559
Dołączył(a): 27 lis 2015, o 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06

Post przez jaca cx » 19 kwi 2016, o 20:54

no no no cóz za piękna motocykla <okok> jak to ciągnie jak to idzie no rakieta normalnie <rotfl> ja tam nie wiem mój silniok kręci się do 9tyś a tak na piątce moc pociągową ma od 5 tyś ja go ustawiam na kolor świec bo ta świeczka diagnostyczna nie jest dokładna trzeba go przegonić z 200 km i badać świece ale jak piszesz że coś nie gra wiesz że ja chciał bym ale nie pomogę bo się nie znam <bezradny>
Jeśli nie żyjesz na krawędzi to zajmujesz za dużo miejsca!

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości