Teraz jest 23 lip 2018, o 17:06

EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
Avatar użytkownika
 
Posty: 6317
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez szopen » 18 kwi 2018, o 21:22

My pomalowaliśmy nowy dekiel... nie wiem czy on zmatowieje do jutra czy nie, coś mi się wydaje że baba nie przemieszała dodatku matującego w puszce.....

Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 6317
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez szopen » 20 kwi 2018, o 08:40

Dekiel wymatowił no i git, jak motor wjedzie to będzie kompleks, zawieszenie z przodu no i zmiana na manual.... patenty najpierw się wytestuje u piotra a później dzida;)

Avatar użytkownika
 
Posty: 750
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez Piterrrrr » 20 kwi 2018, o 10:17

Tak jest :).

Avatar użytkownika
 
Posty: 6317
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez szopen » 19 maja 2018, o 17:39

Co i z jakiego powodu to nie pamiętam, coś tarabaniło w liczniku i to dość głośno, po odpięciu linki obrotomierza zrobiła się cisza, coś tam było nie tak motorek troche jeździł bez prędkościomierza. Zajrzeliśmy do środka żeby zobaczyć co się dzieje, wyszły tam różne takie kwiatki, że linka siedzi za ciasno ale i jedna ważna rzecz do poprawy, a jako że licznik jest w bdb stanie to zabezpieczyliśmy na przyszłość a mianowicie.

Wyjścia na linki są jedynie zaciśnięte w ramach wewnątrz licznika, (trudno mi wytlumaczyć zdjęć nie robiłem, jak to rozbierzecie to będzie wiadomo o co chodzi). Po tylu latach eksploatacji i kręcenia kierownicą w te i we wte wyglądało to tak że gwinty te końcówki do których linki się przykręca mają już bardzo duży luz, a ta od obrotomierza patrząc wewnątrz licznika to praktycznie wylatała.

Zrobiliśmy taki prosty patent żeby przytrzymać wyjścia licznika na miejscu, i zmniejszyć te luzy i żeby dalej nie wypadało co wiązałoby się z uszkodzeniem licznika zupełnie. Na początku takie blaszki z alu 2mm:

Obrazek

Wyjścia napędów licznika mają szerszy kołnierz tuż przy obudowie dzięki temu opierają się o blaszkę i to ona przenosi siły kiedy występują jak linka szarpie w lewo/prawo lub w dół. Śrubki muszą być dłuższe, na początku docisnęliśmy blaszki tak że nie było żądnego luzu wyjścia na sztywno i zadowoleni składać, ale już na etapie montażu okazało się że prędkościomierz obraca się ciężko, polukałem i stwierdziłem że przekładnia ślimakowa musi mieć jakiś luz jednak więc wrzuciliśmy podkładki, pod obrotomierz żadnej bo się obracał gładko mimo dociśnięcia.

Młody wyjechał ale motor wrócił na warsztat bo przy 5 tys obrotomierz zaczął wpadać w wyraźny słyszalny rezonans więc licznik znowu na stół, w ogóle kilka razy go wyciągaliśmy. Tym razem pod te blaszki daliśmy podkładki o grubości 1.40mm, obydwa wyjścia obrotomierza mają teraz luz ok 0.20mm, ale dalej nie wylatają bo są podpierane przez blachy więc skręcające linki nie wyłupią wyjść z ramek do czego niestety to wszystko dążyło.

ObrazekObrazek

Jak ktoś ma licznik euro polecam się zainteresować, jak jest to rozwiązane w innych to nie wiem...

PS. mam drugi licznik na zapas i w tym wyjścia są niemalże sztywne, także patent jest obowiązkowy...

Avatar użytkownika
 
Posty: 6317
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez szopen » 20 maja 2018, o 19:53

Dzisiaj się przejechałem CXem po parkingu, tyle mi wystarczyło żeby stwierdzić że naprawdę się poprawiło i nie ma już tej zwłoki od dołu, czyli osobiście potwierdzam co było przyczyną 3ech lat szukania <haha>

Avatar użytkownika
 
Posty: 294
Dołączył(a): 30 lis 2015, o 20:13
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez eneloop98 » 20 maja 2018, o 21:07

A ja sie za to przejechałem litrem Pawełka i stwierdzam że te wszystkie CXy to pierdopędy. Ta CBR płynie jak żagiel, kierowca to śpiący marynarz. Po przesiadce z powrotem na CX stałem sie znowu wiosłem którym miota jak szatanem. Ale przejechałem sie dłuższy kawałek znowu tym cxem i znowu sie jaram bo jedzie inaczej ale jest zabawa. Bądź co bądź dobrze ze cbr się nie chce sprzedać. Za rok pełna kategoria A i pomyślimy może zmieni właściciela w rodzinie. CX zostaje u mnie na dożywocie off course

Avatar użytkownika
 
Posty: 750
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez Piterrrrr » 21 maja 2018, o 22:36

A może Cx zostanie u Pawła, chociaż on by chciał 650 pewnie.

Avatar użytkownika
 
Posty: 283
Dołączył(a): 12 paź 2016, o 22:05
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez gesior » 22 maja 2018, o 15:26

To aż taka różnica jest w mocy miedzy 500 a 650? czy o co chodzi?

 
Posty: 1261
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez jerry » 22 maja 2018, o 15:36

673cm3 a 497cm3 to spora różnica. Teoretycznie kucyki to 65 vs 50 , Vmax 190 vs 180 .
A czy jedt różnica w praktyce ? Musiałbym podjechać do Pawła.
Sam nie wiem który ma ładniejsze malowanie - u mnie bak od 500 ...

Avatar użytkownika
 
Posty: 294
Dołączył(a): 30 lis 2015, o 20:13
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

Post przez eneloop98 » 22 maja 2018, o 19:04

Sam jestem ciekawy różnicy. Ale cx nigdy nie jechałem 180 i wątpię w tą prędkość...

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość