Strona 44 z 45

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

PostNapisane: 16 wrz 2018, o 17:27
przez szopen
na allegro są te bezpieczniki po 1.50 to już kupiłem 5 sztuk, przekaźnika ruszać nie będę bo on ma tam oryginalne mocowanie do tej plastikowej płyty na podstawce gumowej to nie chce tego zmieniać. Bezpiecznik "normalny" zawsze mógłbym wyrzucić obok na kabelkach i przykleić gdzieś gniazdo i też by było...

To co jest na fotce to widze żę to nawet nie jest oryginalny bezpiecznik tylko wymysł grzyba jakiś..

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

PostNapisane: 16 wrz 2018, o 17:32
przez jerry
współczesne przekaźniki też wchodzą w te gumy tylko we wtyczce trzeba obciąć jakiś zaczep.
Ale co oryginał to oryginał :)

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

PostNapisane: 16 wrz 2018, o 17:34
przez szopen
skoro tak to pomyśle, akurat nawet w CBR wymieniałem ten przekaźnik w tamtym roku ale nowego nie kupowałem, kupiłem sprawną używke, nie ufam tym chińskim zamiennikom... a poza tym ten jest sprawny działa więc... wymieni się bezpiecznik za 1.50 i będzie chodzić... najwięcej na tym stracił młody a ja już dzisiaj chciałem zaczynać od rozbiórki czachy i mierzenia kostki stacyjki....

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

PostNapisane: 16 wrz 2018, o 20:45
przez dziadek zbyszek
szopen napisał(a):ale teraz mam problem z tym bezpiecznikiem bo on w rozstawie otworów ma 25mm, a wszystkie kupcze widze żę mają 30mm <mysli>


Wygnij go troszkę w łuk tam jest tyle miejsca że się zmieści.

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

PostNapisane: 16 wrz 2018, o 20:48
przez szopen
tak też można...

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

PostNapisane: 17 wrz 2018, o 19:13
przez szopen
Ja jeszcze ustawiałem zaworki po dwóch wymianach oleju haha :d Powiem szczerze luzy byly nieźle już rozjechane ale nie istotne. Trzonki zaworów po szlifie z tych dziurek mają się dobrze, śrubki nowe oryginalne hondy hmmmmm chyba za 15 tys będą nadawać się do wymiany :d

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

PostNapisane: 21 wrz 2018, o 22:27
przez szopen
Mam juz te bezpieczniki kupiłem 10 sztuk są w larsonie po 6 zł 5 sztuk... także młody te twoje wyliczenie za szofera szlag trafił bo z wysyłką wydałem ok 25 zł..

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

PostNapisane: 8 sie 2019, o 13:02
przez szopen
U nas znowu gremliny elektryczne psują sezon, tym razem regulator napięcia się skonczył. Zakupiony juz nowy z fjr1300 nowy typ sterowanie mosfet.

Obrazek



Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

PostNapisane: 13 sie 2019, o 10:43
przez szopen
a u nas bylo tak... raz padl ignitech - ale akurat to raczej nie ma związku z poniższym...

w tamtym roku padł bezpiecznik co młody motocykl lawetował do domu - i tu już wróbelki zaćwierkały bliski kataklizm, trzeba było szukać... zamiast tego się wymieniło bezpiecznik i wio... a teraz... regulator.. ale dlaczego? ano dlatego...

Z pierwszego powodu - dziadostwo w wykonaniu hondy, z wtyczki regulatora wychodzą dwa kable na plus, niby to takie mocne, ale te kable 10cm dalej od kostki są połączone w jeden i idą do przekaźnika rozrusznika, którym to cały prąd ładowania (w wypadku pustego aku prądy są konkretne) idzie przez konektor 6.3mm zwykły do oczka przewodu aku!!!! LIPA!!!!

Obrazek

Nie dość że konektor 6,3mm z założenia nie powinien być tu zastosowany a jeśli już coś to wysokoprądowy, to jeszcze zaśniedziało choć przy robocie silnika było to smarowane wazeliną do połączeń i czyszczone...., zanosi się że w tej wtyczce w ogóle wymienie piny na wysokoprądowe

Jeśli macie jeszcze rozwiązanie hondowskie gdzie przewód czerwono bialy z regulatora idzie do kostki przekaźnika rozrusznika to zmieńcie to, dodajcie z wtyczki regulatora od tego połączenia fabrycznego gdzie dwa z regulatora są połączone w jeden, tam się wlutujcie w to połączenie i dajcie dodatkowy kabel do plusa aku, masa w przypadku regulatora jest rozwiązana dobrze, gruby kabel podwójnie i oczko do ramy dla pewności.


Sam regulator z yamahy pasuje jak ulal, ale potrzebne są inne kostki i ogólnie zabawy troche, można było tego uniknąć dając ten plus do aku, zresztą teraz tak się zrobi... dobrze że alternatora nie pogrzebało.

Obrazek


Dyskusyjne jest też umieszczenie regulatora, przy dalszych pracach nad moto trzeba będzie go przenieść w bardziej przewiewne okolice...

Re: EURO CX500 PC06 - grzybowa myśl techniczna

PostNapisane: 18 sie 2019, o 18:50
przez szopen