Teraz jest 28 mar 2024, o 20:06

CX500 Custom w remoncie

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez Hollip » 11 kwi 2017, o 22:40

Niestety, zdjęcia nie robione przeze mnie : ( (silnik niestety nie mieszka ze mną w bloku, więc widujemy się tylko w weekendy ;) Ale pewnie w weekend będę u rodziny to zrobię dokładniejsze zdjęcia.

Co to wgniotów, to ponoć tylko zdjęcie, ale sprawdzę jeszcze sam.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez Hollip » 18 kwi 2017, o 10:49

Obejrzałem te zęby, zdjęcia poniżej (dla zębatki na wale i i wałku rozrządu). Przyglądałem się im i jeżeli chodzi o kształt to jest ok (nie widziałem, żeby były jakoś zjechane, zdarte), ale na powierzchni zębów w którą uderzał łańcuch są delikatne wyżłobienia (bardziej widoczne na zdjęciu niż wyczuwalne pod palcami - tak jakby przebarwienie).

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez szopen » 18 kwi 2017, o 12:45

Widać że na kole zębatym wału sama krawędź zęba nie trzyma już linii prostej tylko jest "falbana".. mój silnik jest w o wiele lepszym stanie :p :p Jestem ciekawy jak przy takim stanie zębów będzie wyglądał naciąg wstępny łańcucha...


A więc, składaj bo nic ci nie pozostało... łańcuch rozrządu pójdzie nowy? do pompy oleju zajrzysz? Graty już nazbierałeś?

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez Hollip » 18 kwi 2017, o 13:16

No właśnie co do tej falbany to jej nie wyczuwam pod palcem (może mam zbyt zgrubiałe paluchy ;) ) i bardziej to wygląda jak odbarwienie.

Do pompy pewnie zajrzę, choćby po to, żeby wyczyścić ją z opiłków. Resztę gratów już mam, łańcuch powinien przyjść jakoś na dniach, brakuje tylko uszczelek - i tu się uśmiechnę do ciebie ;)

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez Hollip » 25 kwi 2017, o 14:13

Dobra wiadomość - dałem stojan do przejrzenia fachmanowi i powiedział, że trzyma napięcia i nie trzeba go regenerować, więc jeden koszt odpadł :) Pytanie tylko czy wiecie skąd dostać tę uszczelkę/kapturek, którą kabel stojana wychodzi poza komorę silnika? Mój jest tak przegniły przez czas, że rozpada się w rękach...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez szopen » 25 kwi 2017, o 14:52

są takie na allegro przelotki....

http://allegro.pl/nowy-gumowy-przepust- ... 56783.html

jest więcej rodzajów, nie pamiętam jakie hasło wyszukiwania miałem...

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez Hollip » 25 kwi 2017, o 20:46

Dzięki, brakowało mi tej nazwy (przelotka), teraz już wiem czego szukać!

Jeszcze kilka pytań jeszcze zacznę wszystko składać:

- czy pod uszczelki do bloku dawać jakiś klej?
- czy podklejać śruby mocujące blok, napinacz, koło magnesowe i inne elementy? Jeżeli tak to czym?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez szopen » 25 kwi 2017, o 21:33

POwiem Tobie tak...

1. uszczelki - tak... albo smarem/towotem.. jeśli masz lepszy środek w garażu to hylomar/reinzosil
viewtopic.php?f=2&t=151

Nie stosuj dodatkowo ani silikonu, ani niech Ci nie przyjdzie do głowy odtłuścić i skręcić moje uszczelki, bo przy następnej rozbiórce silnika spędzisz tydzień na ich odskrobaniu....

2. ja nie stosuje żadnych dodatkowych klejów na gwincie magneta - gwint jest drobnozwojowy, bardzo mocno i tak trzyma, jak dasz klej to możesz sobie później pozamiatać....

daje za to klej na nakrętke kołpakową wirnika wody - i też zakręcaj z czuciem żeby nie upitolić - klucz dynamometryczny mały kłania się.... klej zawsze średni - loctite 243 i odpowiedniki.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez Hollip » 28 kwi 2017, o 14:49

To jeszcze kolejne pytanie - czym owijaliście kabel od alternatora? Niestety, mój fachman zdjął koszulkę, w której szły kable od stojana i muszę je z powrotem ubrać. Domyślam się, że zwykła izolacja nie wystarczy, powinno być też coś olejoodpornego?

Coś takiego jest ok?: http://allegro.pl/koszulka-z-wlokna-szk ... ml#thumb/3

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez szopen » 28 kwi 2017, o 14:58

Ja u siebie mam w termokurczce. Tylko zeby zalozyc będziesz musiał wtyczkę odciąć i jeszcze raz zarobić ja.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość