Teraz jest 28 mar 2024, o 21:51

CX500 Custom w remoncie

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
 
Galeria: Przesłane zdjęcia

CX500 Custom w remoncie

Post przez Hollip » 13 lut 2017, o 13:37

Hej,

Za na mową Szopena zakładam osobny wątek, aby nie śmiecić w wątkach warsztatowych (czyli tu: viewtopic.php?f=12&t=224&start=10)

W końcu udało mi się przetaszczyć silnik do piwnicy, w weekend go otworzyłem i niestety okazało się to, czego się obawiałem - pękł ślizg łańcucha rozrządu. Prawa łyżwa w kawałkach, śruba i kawałek bloku solidnie zjedzone przez poluzowany łańcuch, pytanie teraz czy i rozrząd nie przeskoczył :| Ogólnie trochę zabawy mnie czeka. Fotki z pobojowiska wrzucę jak doświetlę trochę stanowisko warsztatowe, bo na razie to na zdjęciach wiele nie widać (mogę tylko powiedzieć, że zniszczenia są podobne do tych tutaj: http://www.motomucci.com/2012/03/afterc ... ssues.html)

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez szopen » 13 lut 2017, o 13:48

Cze, będziesz prowadził wątek? To założę tobie galerie na forum.. trzymajmy kciuki że będzie wszystko dobrze...

PS. a ględziłem i gadałem jeszcze dawno temu na poprzednim forum bodajże byłeś z tym problemem i od razu ci radziłem, silnik w dół...
PS. Uszczelek będziesz potrzebował - służę pomocą - nie zapomnij że możesz u mnie zanabyć <cwaniak>

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez Hollip » 14 lut 2017, o 10:17

Ha, cóż mam powiedzieć - mądry Polak po szkodzie :| Przynajmniej mam teraz trochę zabawy...

Wątek będę prowadził (zobaczymy na ile regularnie), więc z chęcią skorzystam z galerii.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez szopen » 14 lut 2017, o 10:39

Otwieraj czasem skrzynkę wiadomości.. masz tam szczegóły.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez Hollip » 18 lut 2017, o 20:18

Hej, miałem dzisiaj okazję chwilę podłubać i utknąłem na etapie zdejmowania koła zamachowego. Macie jakiś patent na odkręcenie śruby mocującej koło do wału? (2 śruba - 17mm).

Nie mam niestety narzędzia hondy do blokowania biegów ani klucza udarowego, więc próbowałem kilku innych metod proponowanych na różnych blogach cx'owych, ale bez sukcesu:

- Zablokowanie koła wiertłem 8mm o wałek reduktora - na pierwszą śrubę wystarczyło, dalej nie próbowałem, żeby nie uszkodzić wałka. (https://a160999.home.xs4all.nl/overig/c ... _rear.html)

- Złapanie śruby wału po drugiej stronie (od frontu) przez drugą osobę i próba wykręcenia śruby z tyłu - też bez sukcesu
(https://motofaction.org/motorcycles/hon ... 650-gl650/)

W niektórych poradnikach sugerowali, aby spróbować sobie pomóc młotkiem, ale nie chciałem tego próbować, zanim zapytam się was (i zanim coś uszkodzę ;) )

Jest jeszcze metoda z podkładkami, ale tego też na razie wolałem nie próbować...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez szopen » 18 lut 2017, o 21:46

Śrubę 17mm odkręcisz kluczem pneumatycznym, zakup sobie jakiś elektryczny który ma odpowiedni moment przy odkręcaniu, w innym wypadku silnik pod pache do mechanika niech Tobie odstrzeli tą śrube, następnie ściągacz to śruba M20x1.5, z czuciem ją wkręcasz w koło zamachowe i z czuciem stukasz młotkiem, i znowu to samo powtarzasz i schodzi.

Nie radzę żadnych szpilek wkręcać w kartery bo odłupie Ci się aluminium i będzie lament...

No i do poskręcania tego wszystkiego będziesz raczej potrzebował kluczy dynamometrycznych...

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez jerry » 18 lut 2017, o 22:36

Tylko cały silnik nie tak łatwo pod pachę :D
Mi narzędzie do blokowania dorobił jeden kolega z forum .... chyba Wankstera ... Niestety poczte mi szlagtrafneło i nie mam kontaktu. A ustrojstwo się sprawdza i jeszcze przy czymś się przydaje .....

A teraz to nawet wymiarów nie mogę znaleźć ....

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez szopen » 18 lut 2017, o 23:02

blokadę no ale wkręca się ją cienkie kartery.. lepiej strzelić z pneumata, kolega ma chyba ściągnięte głowice to słupek nie jest ciężki...

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez Hollip » 19 lut 2017, o 16:42

Dzięki za info! Głowice jeszcze nie ściągnięte, więc póki co trochę silnik waży ;) Ale pójdę po prośbie, może ktoś znajomy ma pożyczyć klucz pneumatyczny.

Co do kluczy dynamometrycznych, to już zacząłem zbierać pieniądze, bo wiem, że bez nich się nie obędzie...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom w remoncie

Post przez szopen » 19 lut 2017, o 16:51

Pamietaj ze zakres 5-30 musisz miec odzielny..

Następna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości