Teraz jest 16 kwi 2024, o 07:20

Cx500c 83r

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 83r

Post przez Piterrrrr » 16 mar 2017, o 10:13

Jeśli efekt ma być na lata to tylko farby z utwardzaczem i malowanie pistoletem. Te zwykłe spreje to taki półśrodek.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 83r

Post przez lolekcx500 » 16 mar 2017, o 21:26

Piterrrrr napisał(a):Jeśli efekt ma być na lata to tylko farby z utwardzaczem i malowanie pistoletem. Te zwykłe spreje to taki półśrodek.

Poleć mi dobry czarny mat.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 83r

Post przez szopen » 16 mar 2017, o 21:33

od strzała to każdy akrylowy lakier w mieszalni, obojętnie czy valspar czy novol... są wystarczająco dobre.....

jak chcesz wydziwiać to poliuretanowa emalia, oliva czy chemopur jaka rzecz
http://allegro.pl/oliva-emapur-marina-f ... 94271.html

o kolory pytaj sprzedawców...

ale jeżeli pomalowałeś sprayem bez utwardzacza to pozamiatane bo kładąć kolejną warstwę ze świeżym rozcieńczalnikiem, podniesiesz ten spray i zrobią się farfocle... teraz już z tym nic nie zrobisz...

edit:
masz kolejną przemysłową:
http://allegro.pl/farba-poliuretanowa-d ... bi_c=65861

Masz
Chemopur czarny mat:
http://www.technolak.com.pl/sklep/pl/p/ ... matowa/384

Jest bardzo wydajny, ale nie wiem czy aż trzeba Ci litr bo ostatnio kupowałem dla macieja akryl w macie 200ml to zapłąciłem 35 zł na miejscu, z tymże to idzie + rozdzieńczalnik co najmniej 60-100ml w zależności od twoich upodobań przy malowaniu takze nie wiem czy się opłaca kupować puche.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 83r

Post przez lolekcx500 » 16 mar 2017, o 21:40

i tak już muszę jeszcze raz malować gdyż posępiłej i się łuszczy i drapanie na nowo :[ :[

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 83r

Post przez lolekcx500 » 16 mar 2017, o 21:41

Dlatego pytam o konkretną farbę z pistoletu

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 83r

Post przez szopen » 16 mar 2017, o 21:47

podałem Ci wszystko ci ci potrzeba... najtaniej będzie akrylowy lakier z mieszalni z utwardzaczem, jeśli nie to masz chemopur 9005 ral mat, też z utwardzaczem. Nie zapomnij w dwóch przypadkach o rozcieńczalniku, chemopur jest gęsty... o wyborze farby pisałem ci już poprzednio, poszedłeś na łatwiznę to teraz za to zapłacisz.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 83r

Post przez lolekcx500 » 16 mar 2017, o 21:50

Wiem pamiętam że mi pisałeś droga na skróty nie popłaca a teraz trzeba to zrobić jeszcze raz. ps a co powiesz o autorenolaku z nobilesa emalia 55zł litr piszę o niej bo akurat mam taką.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 83r

Post przez lolekcx500 » 16 mar 2017, o 22:00

A podkład jakiś dajesz pod te emalie?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 83r

Post przez szopen » 16 mar 2017, o 22:03

Nie wiem ile masz doświadczenia z lakierowaniem i "opanowaniem farby", ja na renolak nie powiem złego słowa aż tak bo trzeba uwzględnić cene i jego wytrzymałość, a cena jest bardzo dobra i wytrzymałość też. Renolak nie ma klasycznego utwardzacza, ale kupuje się do niego "korektor/katalizator", pełni on rolę podobną do utwardzacza ale... schnie to i tak kurewsko długo.. i bardzo długo po malowaniu pozostaje lepki zbierając cały czas osadzający się syf. Wysychanie może trwać "do dotyku" nawet 3 dni, a pełne utwardzenie nawet 3 tygodnie. Po 3 tygodniach farba jest nie do usunięcia..... jednak ma on też inne bardzo poważne wady.

Korektor o ile jest potrzebny bo ulepsza właściwości schnięcia i rozlewność farby.. to również poprawia połysk - więc nie możesz go użyć przy macie.

Jest to też farba kurewsko ciężka w malowaniu, normalnie w puszce jest gęsta - dość gęsta z roku na rok oszukują i coraz bardziej renolaki rozcieńczają - 5 lat temu na 1L renolaka trzeba było wrypać 2L utwardzacza, dzisiaj tylko 0.5L Jeśli ją rozcieńczysz do konsystencji akrylu lub bazy, to okazuje się że farba ma tendencje to tworzenia "chrupy" w zakamarach. Tzn... załóżmy dasz warstwę i lecisz drugą warstwę na gładko.. to tam gdzie malujesz jest ładnie... ale zaraz tam gdzie pistolet już pyli mgiełkę na skraju "miotełki" to robi się "tarka/chrupa", i nie ma sposobu żeby lakier w małych ilościach się "połączył i rozlał". Jest to straszny mankament tej farby i w przypadku malowania koła gdzie jedną rzecz malujesz a z drugiej strony "zapylasz" to praktycznie niewykonalne, bo tam gdzie zapylisz to będziesz miał grudki.

Możesz renolak rozcieńczyć jeszcze mocniej żeby uniknąć tego efektu, wtedy problem z zapyleniem znika ale... pojawia się drugi.. renolak robi zacieki 10 razy bardziej niż akry czy lakier na bazie nawet w prawidłowej konsystencji, po większym rozcieńćzeniu jest naprawdę trudny do okiełznania - należy mieć szacun dla ludzi którzy potrafili w przeszłości tym gównem pomalować na połysk fiata równą warstwą... ja bym się po prostu nie podjął, dzisiejsze farby są jednak idiotoodporne. Jeśli nigdy nie malowałeś renolakiem to odpuść.... ja bym odpuścił. Jeśli chodzi o zacieki i łatwość malowania to np emalia poliuretanowa to nie wiem ile musiałbyś jej nawalić żeby zrobił się zaciek. Nawet rozcieńczona dzielnie się trzyma. Akrylowa też z mieszalni samochodowej spełni twoje oczekiwania.

PS. dla wszystkich przy okazji, jeśli chcecie coś pomalować a do wyboru macie wyłącznie spray to podejdźcie do mieszalni i zamówicie nabijany spray, niektóre mieszalnie nabijają w aerosol tylko poproście żeby nabili farbą z utwardzaczem. Trzeba się raczej tak wstrzelić żeby farba była gotowa i zaraz po odbiorze ze sklepu lecieć i malować, bo może zaschnąć w sprayu....

Podkład nie jest potrzebny jeżeli przematowiłeś poprzednią farbę i jej powierzchnia jest gładka.... szczególnie że na felgach CXa jest chyba farba proszkowa więc jeśli nie masz potrzeby zalewania ubytków i robienia przecierki to po co ci to? Na zdjęciach nie widzę takiej potrzeby po malowaniu - w rzeczywistości sam oceń. Pod kolejną warstwę możesz przetrzeć 600-800 wodnym uprzednio kontrastując np białym natryskiem żebyś widział czy równo przetarłeś, albo zrobić to włókniną drobną.. i będzie git.

PS. nie wiem czy renolak ma tak rzeczywiście dobrą cenę bo na allegro farbę akrylową z utwardzaczem 1L kupisz w takiej samej cenie, w takim porównaniu renolak pozostaje z tyłu... jednak gdybym malował np stelaż pod kufry to wolałbym kłaść renolak.. jest po prostu bardziej mechanicznie odporny.

PS. po usunięciu tego sprayu, jeśli decydowałbyś się malować akrylem to dodaj do farby dodatek antysilikonowy, pomoże on w przypadku gdy miałyby się dziać cuda typu niezgodność chemii, nie powstają oczka itp. Możesz też użyć dla bezpieczeństwa zmywacz antysilikonowy przed malowaniem bo lepiej usuwa poprzednią chemie i tłuszcz niż beznyna ekstrakcyjna. W zasadzie przy malowaniu po sprayu powinieneś tak zrobić.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 83r

Post przez lolekcx500 » 16 mar 2017, o 22:18

czyli najlepszy będzie chemopur czarny mat?

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości