Teraz jest 30 kwi 2024, o 14:27

CX500B

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez szopen » 3 kwi 2017, o 14:42

tak jak opisujesz, potrafił odejść, dodałem gazu nagle piszczał...

w zasadzie to da się jedynie przez kapsel inspekcyjny włożyć lusterko dentystyczne i obadać stan napinacza po uprzednim jego zluzowaniu żeby ustawił się:

ObrazekObrazek

Jeśli śrubia wychodzi w środku fasolki to już można wymieniać rozrząd, szczególnie jeśli piszczy.... :)

I tą śrubą też regulujesz naciąg, odkręć sobie kapsel z przodu silnika - ten pod chłodnicą, weź klucz i naciągnij łańcuch kręcąc wałem w prawo... mając napięty wał/łańcuch, poluzuj tą śrubę koło kapsla inspekcyjnego i ją zaraz zakręć... sprężyna powinna ci pociągnąć ramię w dół i teraz patrzysz na fasolkę.

Ale.. nie zawsze jest tak że ramię się dobrze ułoży i sprężyna ściągnie, przydała by się druga osoba która przytrzymuje wał a ty ręcznie robisz jeszcze naciąg, bo tu na filmie widać co się potrafi czasami dziać:


 
Posty: 383
Dołączył(a): 18 mar 2017, o 09:42
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez sirturek » 3 kwi 2017, o 15:17

U mnie nie ma śruby koło kapsla, czyli automatyczny naciągacz. Spróbuje zajrzeć przez kapsel. Przebieg motocykla 56tyś i wygląda na oryginalny. Rozbierałem zegary w celu wymiany linki, wszystkie śrubki nie ruszone, ale do końca nigdy nie wiadomo.
Nastraszyłeś mnie, bo nie mam chęci ani czasu teraz na rozbiórkę. Nie sądzę, żebym przez sezon przejeździł więcej niż 2tyś, mam drugi motocykl bmw, którym robię większe kilometry, "cx od święta", liczyłem, ze przekula się do jesieni, a wtedy dziada na stół.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez szopen » 3 kwi 2017, o 15:22

Jeśli chodzi o napinacze automatyczne to całą encyklopedie masz tutaj:
viewtopic.php?f=13&t=254

To te piski to na 100% będzie to, u mnie też siedzi automatyczny. Naciąg sprawdzisz również lusterkiem, ale musisz mieć doświadczenie w wyczuciu rozstawu zwojów na sprężynie napinacza. Jest bardzo ciężko też cokolwiek dostrzec.. niestety....

Wobec tego silnik nie jest oryginalny w tym motocyklu, bo w Twojej budzie nie było automatycznych napinaczy, lub ktoś coś tam gmerał. Muszę Ciebie zmartwić, automatyczne napinacze są gorsze niż manualne, nie ma na rynku ślizgów do rozrządu więc jeżeli podejrzewasz luźny łańcuch to szkoda jeździć, bo możesz uszkodzić dobry komplet ślizgów które będzie Tobie bardzo ciężko kupić....

Z ciekawości - jaki masz zapłon TI czy CDI?

 
Posty: 383
Dołączył(a): 18 mar 2017, o 09:42
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez sirturek » 3 kwi 2017, o 16:08


Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez szopen » 3 kwi 2017, o 16:15

NO ale co mi po tym prospekcie, to że oryginalnie siedzi tam CDI to ja wiem, jestem ciekawy czy jak ktoś Ci gmerał w silniku to wymienił tylny dekiel, czy wszystko z zapłonem zmienił. A propo, jaki masz nr silnika?

 
Posty: 383
Dołączył(a): 18 mar 2017, o 09:42
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez sirturek » 3 kwi 2017, o 17:06

No dobra, problem okazał się być błahy. Nagrałem Wam filmik co było przyczyną tego pisku... Blaszka trzymająca linkę do tego nieoryginalny odbój gumowy zbyt luźny i mamy...


Zapłon CDI - są dwie kostki nec - takie jak tu http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-CX500-C ... SwHMJYCgnK
Numer sprawdzę i Ci podam.

 
Posty: 2384
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez jerry » 3 kwi 2017, o 17:09

sirturek napisał(a):http://dropbears.com/gallery/honda_1981/Honda_1981_CX500B_specs.htm
Ale mnie zmartwiłeś.. :(


oj tam popatrz na Pitera. też miał wymieniony silnik na taki z napinaczem automatycznym i śmiga aż miło nic nie marudzi.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez szopen » 3 kwi 2017, o 17:15

Możesz mieć na prawdę szczęście z tym motocyklem.. niewiele było takich B co miały zapłony TI od oryginału - a wiem że takie były...., sprawdź numer silnika, zobacz jak wygląda instalacja pod lewym deklem, czy rzeźba czy wygląda wszystko na ori.

Pisk.. no widzsz... ale na napinacz uważaj...

PS.
Year Model Came from the factory with
(generally etc.)
1978-1981 CX500 CDI


we wszelkich źródłach podawane jest że normalny CX miał CDI, ale znam pewnego niemca który również w B miał TI.... nie przypuszcam zbiegu okoliczności.... dzisiaj się jeszcze rozeznam bo mnie to zaintrygowało...

 
Posty: 383
Dołączył(a): 18 mar 2017, o 09:42
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez sirturek » 3 kwi 2017, o 18:18

Numer ramy CX5002400110 , numer silnika CX500E-2400014

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez szopen » 3 kwi 2017, o 19:13

silnik jest ze standarda...

Tu masz jak jerry sprawdził stan sprężyny napinacza
viewtopic.php?f=9&t=67&start=190#p5497

pytaj jego o szczegóły czego użył, bo ja jakbym nie próbował to takiego widoku nie mogę wywołać, jerry czego używałeś dokładnie... bo lusterko dentystyczne to ja mam ale cały h.. widać..

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości