Teraz jest 28 kwi 2024, o 08:24

CX500B

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez Carlo » 14 paź 2017, o 17:31

Szopen spawał to wie jak i co.
Moim zdaniem sytuację ratuje metoda TIG.
Zależnie od stopu (amelinium tego nie pomalujesz), może nie być tak łatwo.
Klejenie to jedynie na "sztukę". W normalnej eksploatacji przy tej powierzchni i dość problematycznym przygotowaniem, spoina nie wytrzyma.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez szopen » 14 paź 2017, o 17:43

To samo było u mnie, błędem jest próbowanie odkręcanie szpilek, szpilki zostawiamy tak jak fabryka je wkręciła, nawet nie ma sensu tego palnikiem itp bo własnie urwyają się mocowania. Te mocowanie które pozostało na szpilce też już nie wykorzystasz, ono jest utlenione i będzie robiło problemy podczas spawania, nawet jak posmarkasz to pęknie.

Ja to spawałem u siebie tigiem, wytaczałem tuleję która punktowałem z przykręconym uchwytem silnika - wiadomo po co, po ściągnięciu silnika obspawywałem. Ogolnie podczas spawania tigiem jest ten problem że cały blok się grzeje a tam obok masz uszczelkę od głowicy.. ona padnie, temperatury są bardzo spore... a i jeszcze, otwór kolanka widzisz zachodzi "parapetem" nad miejsce spawane i uniemożliwi spawanie od wewnątrz gdzie i tak nawet bez głowicy jest ciężko pospawać... :-(


Moja rada taka.... ile zostało jeszcze gwintu w bloku i jakiej jest jakości? Jeśli zostało 1cm to starczy... można ewentualnie pokusić się o pogłebienie gwintu o np 5mm, następnie przegwintowanie. Kolejno odkręcić ten ubytek delikatnie ze szpilki, wszystko oczyścić, przegwintować go. I teraz, zastosuj klej do gwintów na szpilkę, przyłóż ubytek do pękniecia i zakręć szpilkę i zostaw to... to będzie siedzieć.

W innym wypadku - tuleja spawanie...

 
Posty: 383
Dołączył(a): 18 mar 2017, o 09:42
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez sirturek » 14 paź 2017, o 21:27

No ktoś to spawał nieudolnie i właśnie ta uszczelka pod głowicą jest padnięta. Nie wykręcałem szpilek, po po prostu to w ogóle nie trzymało. Silnik wisiał na głowicy z tej strony tylko. Teraz jak już go wytargałem, chiałbym to zrobić jak należy. Gwintu zostało z pół centymetra, tak rozważam co z tym zrobić...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez szopen » 14 paź 2017, o 21:36

To teraz mogę powiedzieć tobie tyle że TIG nie lubi jeśli poprzednio spawał partacz lub migomat. Migomat bardzo zanieczyszcza alu, nawet po odczyszczeniu do błyszczącego może "gotować" przy spawaniu i bąblić. Wszystko trzeba by sprawdzać w realu. Ogólnie porażka bo ten stop to odlew i tak brud i bąbli...

5cm zdrowego gwintu? Jak głęboko mógłbyś się w wiercić żeby nie przebić się do płaszcza wodnego?

 
Posty: 383
Dołączył(a): 18 mar 2017, o 09:42
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez sirturek » 14 paź 2017, o 21:46

Czyli może jednak zakleić dziada? ?Te troche gwintu plus ten odłamek z z gwintem do kupy jakos by trzymało, można by jeszcze nawiercić i jakoś zakołkować....
Obrazek
Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez szopen » 14 paź 2017, o 22:10

ehh to juz chyba nie będzie pełniło roli uchwytu bo zobacz boczną ściane.. jej nie ma.. stopili.... a te spawy to chyba migomat, brak przygrzania i niestety... odpadło...

Zwróć uwagę na jedno.... masz dwie śruby konkret na głowicach oraz drugą tą dolną sprawną - po drugiej stronie. Silnik dodatkowo ma jeszcze ucho/wieszak montażowe do ramy po środku na tylnym deklu - gdzie np euro już tego ucha nie ma, no i 3 miejsca trzymające z tyłu.... tak naprawdę na srubie M10 - (poczytaj siłę zrywającą) - ten silnik by wisiał i nie potrzebuje nic innego.....

Moim zdaniem postaraj się tylko to zlepić wizualnie jeśli nie masz kogoś pod ręką kto by to wziął, wytoczył, obspawał, obrobił... bo nawet w takim stanie bez szpilki będzie trzymać...

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez Carlo » 15 paź 2017, o 00:16

Użyj "płynnego metalu" do amelinium. Sprawdź zawartość metalu w żywicy, bierz ten, który ma najwięcej.
Da się to obrabiać skrawaniem. Wkręć szpilkę (może być na najmocniejszy klej do gwintów) i ulep na niej bułę z płynnego metalu w miejsce brakującego fragmentu. Po zaschnięciu obrób pilnikiem, powinno trzymać.
Chcesz, to mogę się podpytać znajomego szefa utrzymania ruchu jakiej firmy klej stosują w sytuacjach awaryjnych.
PS
Spaw strasznie zj...bany. Brak przetopu, wtrącenia. Padaka. Fajnie by było oczyścić (przed klejeniem) malusią piaskareczką, bo do tego syfu może się nie kleić. Duża i nierówna powierzchnia przełomu zwiększa pewność klejenia ale musi być czysta i dokładnie odtłuszczona.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez szopen » 15 paź 2017, o 09:30

bardzo dobrym epoksydem dostępnym sklepowo jest JB WELD w wersji QUICK, normalny ma za długi czas wiązania/formowania. Na allegro sprzedają oryginalne ciągane z USA.. niby też w wersji przemysłowej droższy:
http://allegro.pl/j-b-weld-industro-283 ... 42962.html

Jest też w wersji kwik....

w Polsce też dostępny niby to samo pod marką CX80 - na początku JB WELD - to było to samo, teraz autoweld - nie wiem czy to jest już to samo... również w wersji kwik - chyba bym wolał kupić z allegro ten ciągany z za morza... (ale kleiłem i tym i tym w wersji normalnej i to było to samo...)

Jesli chcesz coś jeszcze bardziej profesjonalnego to przejrzyj:
http://www.loctite.pl/kleje-strukturalne-6475.htm

to jest chyba ich najnowsza linia produktów
http://www.loctite.pl/wyszukaj-produkt- ... 1601581057

kleje hybrydowe....

ale to jest kurewsko drogie i chyba nie ma potrzeby..... to i tak juz nie będize trzymać, nakrętkę jak tam zakręcisz to na klej ją żeby nie wylatało..

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez jerry » 15 paź 2017, o 17:49

a ten uchwyt to sie urywa przy próbie wykręcenia szpilki czy raczej pezy "innych" okazjach?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500B

Post przez szopen » 15 paź 2017, o 17:53

wydaje mi się że jak odkręcasz nakrętkę od uchwytu i jest zapieczona na szpilce to mimowolnie obkręcasz szpilkę.. no i wtedy pozamiatane.... bo tam mięso jest słabe, alu zapiecze i by bye.... mechanizmu dokłądnego nie znam bo też zastałem u siebie to w takim stanie, na zdjeciach z częsćiami często widze te mocowania ułamane i tak... jak rozmieram silnik to nigdy tego nie ruszam...

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości