Strona 4 z 6

Re: GL 500 Puzzle

PostNapisane: 26 wrz 2017, o 13:48
przez szopen
jaką masz średnicę tłoczka, podaną w calach na pompie...

Re: GL 500 Puzzle

PostNapisane: 26 wrz 2017, o 17:12
przez MudMac
Nie mam pompy

Re: GL 500 Puzzle

PostNapisane: 26 wrz 2017, o 19:51
przez szopen
cx ma dużą pompa 16 mm, ma mieć 5/8 cala z tego co pamiętam, kolejna pompa to już ze scigów 19 i 22 mm.

Pompę 19mm w wydaniu dla CXa można kupić na ali, jesli nie masz pompy to ja bym brał tą z ali, jeśli kupić z CXa to.... jak lubisz się bawić to zarzuć jej zaciski z CBR1000f będzie hamowała jak brzytwa....

Na oryginalnych zaciskach jednotłoczkowych dopiero 19mm da poprawę jakąś, na dwutłoczkowych 16mm zachowuje się w miare poprawnie już ale ciut jej i tak brakuje. NIe wiem co chcesz zrobić z hamulcami, czy połatać z dostępnych w CXie czy będziesz puszczał wodze fantazji...

Re: GL 500 Puzzle

PostNapisane: 26 wrz 2017, o 19:59
przez MudMac
Dzięki przydatne info. Nie wiem co chcę zrobić ...szukam opcji.
Koleine pytanie o gaźniki ...mam u siebie Keihin ....a czy nie powinno być Mikuni ?

Re: GL 500 Puzzle

PostNapisane: 26 wrz 2017, o 20:14
przez szopen
nie, tu są keihin

Re: GL 500 Puzzle

PostNapisane: 26 wrz 2017, o 20:19
przez sirturek
Jakbym ja składał cafiaka, to bym cale zawieszenie przednie z hamulcami zapodał z czegoś współczesnego. Na tył gdzieś widziałem ktoś wrzucił paralever od bmw i to też dobry pomysł.

Re: GL 500 Puzzle

PostNapisane: 26 wrz 2017, o 20:23
przez szopen
ale na spokojnie, 6 tłoczkowe brembo będą bardzo drogie, a zaręczam że zaciski z 1000F na popmpie 16mm zatrzymają lokomotywę, a sztuka zacisku może i kosztować 20 zł... i ja bym w to szedł jeśli uwzględniałbym modyfikowanie.... oczywiście można świrować i pompe radialną i wszystko co możliwe żeby tylko było bardziej cool.. nie wnikam., tylko żę to ma byc bobber.. nie wiem czy to takie istotne, nie wiem..

Z oryginałów to jest tak

1 pompa 5/8 i zaciski jednotłoczkowe tarcze 240mm chyba - odpada - kicha zupełna to nie hamuje - zestaw w cx custom oraz deluxe
2. pompa 5/8, zaciski dwutłoczkowe oraz tarcze 250mm - to już całkiem fajnie hamuje ale nie ma szału dalej... jest różnica spora do 1. Takie zestawy siedzą na gl500, tarcze pasują na twoje comstary i zaciski też jeśli masz adapter z gl500 (same zaciski są takie same jak w magnach i innych). Jeśli założyć że w gratach masz kompletny zestaw GL500 - czyli tarcze 256mm oraz zaciski dwu tłoczkowe, to jedyną modyfikacją będzie założenie pompy 19mm - to już Ci zupełnie styknie będzie to bardzo dobrze hamować
3. pompa 5/8 zaciski dwutłoczkowe oraz tarcze 280 mm z CX euro lub z CB750 lub CB900. Zaciski są takie same jak w GL500/euro czy w magnie, ale jest inny adapter - bardzo rzadki, i pasuje jedynie adapter z GL650 albo CB900 bez nurka (bo EURO ma antynurka i dlatego inne adaptery - nie nadają się więc.Tarcze z EURO albo cb750 albo CB900 (nie z GL650 - są inne), zaciski z GL650 z adapterami od GL650 oczywiście lub CB900 - taki zestaw wchodzi na fabryczne lagi i felgi CUSTOMa czy STANDARda bez przeróbek i hamuje najlepiej ze wszystkiego, bolączką jest mimo wszystko pompa 16mm ponieważ zaciski mają 30mm tłoczek - to dużo, można się pokusić o pompe z ali 19mm... - taki zestaw założyłem u Optimistiq w temacie Milady - przejrzyj se.


CBR1000F ma niemal powiedzmy na wygląd bliźniacze zaciski dwutłoczkowe jak w magnach czy GL500 z tymże.... zrobili tam tłoczki albo 22 albo 24 mm coś takiego, i przy pompie oryginalnej 14mm ta zmiana wystarczyła zeby klamka szła od razu w opór.. jeśli na te zaciski dasz fabryczną 16mm z CXa to będziesz bał się hamulcy naciskać przy masie CXa... wiem bo mam CBR1000f i wiem że mimo lat ten motocykl potrafi zahamować... w CXie to będzie budżetowy przerost formy nad treścią... oryginalnie w CBR jest pompa 14mm...

Re: GL 500 Puzzle

PostNapisane: 27 wrz 2017, o 15:40
przez MudMac
@sirturek - jasne, że biorę USD pod uwagę ale chodzi o koszty - nie planowałem zakupu tego motocykla i nie jestem przygotowany finansowo na takie akcje. Ups to koszt ponad tysiaka a i tak trzeba będzie przerabiać, kombinować i dokupić tarcze i zaciski, wymienić uszczelniacze i olej itp. i zaraz się zrobi kwota 2 tysiące a ja tyle za motor nie zapłaciłem ;-d więc w tym przypadku to lekka przesada. Do cafiaka UPS pasuje ale ja chcę scramblera więc nie koniecznie muszę zmieniać przód.

@ szopen .... dzięki za to zestawienie - szacun <okok>
Z mojego układu hamulcowego została jedynie tarcza lewa i ma ona niestety średnicę 240mm - czyli dupa.
Stunt-u na tym nie będę uprawiał więc nie wiadomo jaki hebel nie jest mi potrzebny - to ma się stosunkowo sprawnie zatrzymywać.
Powtórzę, żeby się upewnić czy dobrze zrozumiałem:
Zaciski i tarcze mogę zastosować z CB900F ale rozumiem, że z pierwszej serii, czyli lata 80te bo chyba nie chodzi o dużego horneta?
Taki zestaw rozumiem można zamontować bez żadnych przeróbek.

Zaciski od CBR-y faktycznie kusząco tanie - domyślam się, że trzeba kombinować adaptery do moich lag.

A tak w ogóle to kto hamuje ten przegrywa <haha>

Re: GL 500 Puzzle

PostNapisane: 27 wrz 2017, o 19:54
przez szopen
nie nie... żadne hornety.. tak lekko nie ma...

albo zaciski z adapterami i tarczami z boldor bez nurka,
albo zaciski z adapterami GL650 i tarcze z cx euro, cb750 lub znowu boldor....

tarcze 280 + zaciski z adapterami wyniosą ciebie bardzo drogo...

Re: GL 500 Puzzle

PostNapisane: 28 wrz 2017, o 14:37
przez MudMac
Paweł a od goldasa 1100?