co do dźwięków rozchodzących się po silniku.... ciężko to naprawdę wyczuć..., czasami słyszysz w dole, a tu wali na górze i na odwrót. Sprężyny zaworowe to zapomnij są ok... Czy wałek twój może taki dźwięk dawać jak lata po dźwigniach - może... a częstotliwość uderzeń? No jak widzisz na YT wygląda to podobnie u wszystkich gdzie jest rozrząd wylatany więc trzeba założyć że to tak właśnie jest,... ale.... profil to tam krzywka miała z tymże na wierzchołku jest tarka, dźwignie dolne były piękne.. aż szkoda ich na ten wałek... czy samo to że wałek ma na górze tarkę to spowoduje? no trzeba by wymienić wałek żeby się dowiedzieć ale tak.. jerry w swojej 650 ma tarkę na wałku i tak samo klekota...
w twoim silniku tylko nie widziałem skrzyni biegów, pierścieni, panewek, i dwóch osiowań górnych których nie odkręcałem no bo było to ryzyko że uszczelki upg puszczą, co można zrobić... ustawić ponownie luz zaworowy a na pewno trzeba skontrolować, śruby zaworowe też nie były złe, trzonki zaworów były ok, no koszty generować to ja wam mogę bo przecież mi ufacie, ale tego po prostu nie robię, jak nie trzeba to po co? A o wałku pisaliśmy.... jeśli normalnie jest 0.08 i 0.10 to może na próbę ustawić ciaśniejsze 0.08 i 0.10 żeby nawet sprawdzić nie jeżdżąc... może nawet ustawić dla samej kontroli 0.06 i 0.08 żeby tylko i wyłącznie zobaczyć czy będzie to miało wpływ na hałas...
Można pokusić się o wyciągnięcie dwóch pozostałych osiowań, których ja nie zaczepiałem, wszystko da się zrobić na silniku w ramie i to szybko ale płyn trzeba wypuścić będzie.... jak dwie pozostałe będą ok... no to w tym silniku nic już nie znajdziesz oprócz tego wałka. A po dźwignie to się zgłosisz przy następnym rozrządzie o ile jeszcze CXa będziesz miał...
PS. odkręć jeszcze kapsel inspekcyjny od napinacza, lusterko i zobacz jak wygląda sprężyna napinacza, czy zwoje są blisko siebie i czy w trzpieniu nie pojawił się ten kołek rozporowy, ten co tu jest po lewej stronie szczęki suwmiarki:
Juz dmucham na zimne gdyby coś sie miało dziać z rozrządem..