Teraz jest 16 kwi 2024, o 19:36

CX500 Custom 84'

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
Avatar użytkownika
 
Posty: 162
Dołączył(a): 14 lis 2017, o 09:48
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Galeria: Przesłane zdjęcia

CX500 Custom 84'

Post przez Cyprys4 » 15 lis 2017, o 11:16

Witam!

Zakupiłem CXa 500 Custom, 84r. Wizualnie wszystko pięknie, wszystko wygląda na oryginalne, zadbane. Jedyny minus ;) stukanie/cykanie w silniku :D Na zimnym silniku bywa, że tego nie ma, jest cichutko. Jak się nagrzeje, to już stuka cały czas. Mam nadzieję, że to rozrząd. Po poczytaniu forum widzę, że tak czy siak warto tam zajrzeć. Pytanko mam co do tych ślizgów z ebay.de - jest sens to kupować (np. https://www.ebay.de/itm/Spanner-Schiene ... Swm8VUuQVP ). Poniżej fotka sprężyny napinacza - wg. mnie jest już źle, co Wy na to?

Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez szopen » 15 lis 2017, o 11:26

Tu jest twoja galeria (na dole)... to zdjęcie już przerzuciłem zarówno te z powitalni, czym więcej zdjęć tym bardziej do góry
galeria/index.php?cat=2&page=3

Co do ślizgu... nie potrafię wychaczyć? Rozrząd mechaniczny ze śrubą czy automatyczny?

Avatar użytkownika
 
Posty: 162
Dołączył(a): 14 lis 2017, o 09:48
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez Cyprys4 » 15 lis 2017, o 11:27

Automatyczny

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez szopen » 15 lis 2017, o 11:34

no to zonk.... sprężyna widać jest już nieźle wyciągnięta, nie odpalaj nie jeździj....

ogólnie trochę lektury co do stuków sinlika bo różnie może być, poczytaj.
viewtopic.php?f=13&t=386

Napinacz automatyczny trzeba rozebrać i obadać, jest z nimi różnie, ale dopóki nie rozbierzesz i nie pogadasz tutaj to wiedzieć nie będziesz, dodatkowa lektura tutaj:
viewtopic.php?f=13&t=254


Co do ślizgów do automatów zamienników dostępnych na ebay lub w david spears... nie polecam, 1000km na odremontowanym silniku i:
viewtopic.php?f=9&t=28&start=270#p4588

viewtopic.php?f=9&t=28&start=280#p4751

PS. ja odesłałem ślizgi temu panu i ten pan stwierdził że użyłem złego oleju do silnika dlatego slizgi roztopiło... nie oddał mi pieniędzy więc nie polecam, w david silver mają identyczny produkt w tych samych workach (OOH taiwan)

Oryginalne są niedostęne, nowe jeśli znajdziesz to cena przekroczy 150 euro ze sztuke bez kosztów transportu jeśli u kogoś znajdziesz. Mam ślizgi na sprzedaż do automata dobre w cenie 110 euro jeśłi cię interesują z tymże.... najpierw rozbierz silnik, sprawdź stan... jak połamane to wtedy się martw.

Z automata nie jest lekko przejść na manual, koszty są duże.

No i powtórzę... polecam się z uszczelkami i oringami jak rozbierzesz silnik....

PS. napinacz automatyczny w customie? jaki nr silnika, który to rok?

PS. jak Ci się udało zrobic zdjęcie sprężyny w taki sposób? to jest kadr z lusterka? normalnie to tam nic nie widać..., przynajmniej nie z takiego kątu, nie zobaczysz tam nic.... dziwnie to wygląda...

Avatar użytkownika
 
Posty: 162
Dołączył(a): 14 lis 2017, o 09:48
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez Cyprys4 » 15 lis 2017, o 14:30

Napinacz automat, nie ma na zewnątrz śruby regulacyjnej. Zdjęcie zrobiłem telefonem, ale chyba za 20 razem się udało :P Czyli nie pakować się w te ślizgi z niemiec. Te Twoje to używki w dobrym stanie, czy jakieś zamienniki? Cenę podałeś za oba, czy sztukę? Rok 84, poniżej tabliczki:

ObrazekObrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez szopen » 15 lis 2017, o 14:36

silnik jest niby z customa, pewnie i masz juz zapłon transystorowy... dziwne... rocznik 1982, moje ślizgi to oryginał używka w dobrym stanie - 2 ślizgi...

trzeba i tak otworzyć silnik, zobaczyć ten bałagan, jak jest słabo to trzeba koniecznie sprawdzić napinacz, przygotować się na wymianę uszczelniacza pompy wody też, przód silnika otworzyć, łańcuch pompy oleju zmienić, ogólnie sprawdzić czystość silnika, można pokusić się o kontrolę rozrządu w zależności od tego jakie plany masz co do tego motocykla.. jeśli to kupiłeś to i w gaźnik zajrzeć bo potrafią być brudne....

Avatar użytkownika
 
Posty: 162
Dołączył(a): 14 lis 2017, o 09:48
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez Cyprys4 » 15 lis 2017, o 14:51

W papierach jest 84', ale wiadomo, jak to bywa... Ogólnie motor chodzi świetnie, hamulce, sprzęgło, przyjemnie się prowadzi. Odpala od strzała. Raczej jestem nastawiony, żeby go zostawić (mam jeszcze Nighthawka CB450SC, którego chciałem zastąpić CXem). Jak się zacznie rozbierać, to potem nie ma odwrotu:P A pytanie co do zakupu ślizgów - czy jest możliwość, żebyś mi je "przytrzymał" ze 2 tygodnie? Wtedy będę silnik rozbierał. Poniżej plik z cykaniem, o którym mówię:

Obrazek

Coś nie działa wklejenie mp3. Może tak:

galeria/displayimage.php?album=lastupby&cat=0&pid=2648&uid=440#top_display_media

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez szopen » 15 lis 2017, o 14:53

ślizgi moje zalegają w niemczech w paczce z innymi gratami więc... trzeba się zdecydować ewentualnie wpłacić i ja to musze rozgrywać jakoś. To jest CX panie.. to nie sklep... oczywiście możesz szukać lokalnie, ale jak rozbieżesz silnik i stwierdzisz to to i to potrzebne to dolicz tak ze 4 miesiące na czekanie szukanie... nie wiem jaką masz filozofie naprawy.. ja najpierw rozbieram, i dobrze Ci radzę zajrzyj sobie wszędzie... bo ewentualne szukanie części z racji zaniedbań rozpierdziela budżet domowy...

PS. filmy i dźwięki jedynie przez YT.... zresztą na filmiku to i ładnie pracujący CX potrafi klekotać...

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez jerry » 15 lis 2017, o 16:43

Co do napinacz HOODA potwierdzam, że troche strach, choć mamy jednego usera u którego działajá OK (Piter jakiego oleju używasz?).
Gdzieś na wschodzie jakaś firma mi odpisała, że jak dostaną wzór to napinacz zrobią za pare stówek. Ale mi poczta poszła.
P przy okazji - jak ktoś jest w stanie wyprodukować "piastę" do koła szprychowego to nie będzie w stanie zrobić napinacza? Mam na myśli ten element z bolcem i sprężynką.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9476
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Custom 84'

Post przez szopen » 15 lis 2017, o 16:47

jerry ja już mówiłem...... uważasz że to jest takie łatwe i że jak firma mówi że zrobi wszystko to zrobi wszystko? a dlaczego fabryka zrobiła moduł zapłonowy który prawie każdemu działa 30 lat, a ignitech robi i tu i tam usterka? a dlaczego .. "panie to trzeba oszlifować i zaazotować - tak fabryka zrobiła"... to czemu to się przytarło i nikt za to odpowiedzialności nie wziął?

Ja wiem że ślizg zrobię jak kupie frezarkę, ale dopóki nie zrobię sam, to cudzej roboty w silniku nie będzie.... a za kilka stów to ja ciebie proszę.... załóżmy.. 350 zł za czyjąś wydumkę a gdzieś jeszcze na ebay nowy oryginał za 550 zł do ściągnięcia tutaj??? chce Ci się jeszcze próbować z prywaciarskim tworem i słuchać - Panie.. sprzedaliśmy 100... musiał być zły montaż...


jak kogoś nie przekonują zdjęcia co wyciągnąłem z silnika to niech kupuje tą taiwańską kopie, która od dotykania ręką robi się miękka... Piotrowi mówiłem kilka razy, sprawdź.. on ma gdzieś...

Następna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość