tą świeca ustawia się skład i nic ponadto, miałem takie swiece i wedlug mnie nie są dużo warte, niektóre moto które ustawiałem czuły się dobrze w jasnym błękicie, niektóre w odcieniu ciemniejszym, CX np na pograniczu już niebieskiego i żółtego. W niektórych moto odczyt w ogóle nie był "czytelny" że tak to nazwę. W niektorych przypadkach ustawienie moto nawet na pograniczu blue-yellow dawało marny rezultat i moto trzeba było ustawić wręcz na żółty/pomarańćzowy. Miałem sytuacje że przyjechał znajomy, wrzuciliśmy świece mówię że wynika z tego że sporo można poprawić, po regulacji gość wyjechał i mówi ty nie jedzie ale lepiej pali na ciepło (norma) - ale dawaj mi to co było z powrotem bo nie jedzie to wole gaz odkręcić jak odpalam. Nie jest to taka oczywista sprawa tym ustawiać, choć pogranicze niebieskiego i żółtego jest zawsze wyraźnym punktem i od tego jakie obroty by już nie wyszły na śrubce na danym cylindrze można w jeździe pół do góry pół w dół - ale to już w czasie jazdy a jak się nie jeździ to się nie czuje motocykla to się i nie ustawi, przy okazji warto wozić klucz do świec i jadąc zgasić silnik, zjechać i odkręcić sprawdzić kolor świecy, już samo zejscie z prędkosci żeby się zatrzymać na poboczu może wpłynąć na kolor świecy dlatego warto jadąc trzymać obroty robocze i zgasić silnik i dopiero na pobocze i odkręcać świece. W mojej cbr pogranicze niebieski/żółty było o jeden obrót "dalej" na skrajnych gaźnikach - zanlezienie wspólnego punktu w 4ce jest dość istotne - może to wynika z długości kolektorów, może wraz z zużyciem silnika efektywność spalania zmienia się i nie trzyma "Stałej". W normalnej procedurze należy gaźnik ustawić na konkretną ilość obrotów na śrubce (serwisówka) następnie w obrębie konkretnego zakresu od tej nastawy (pół lub cały obrót) poszukiwać najwyższej wartości obrotów (tachometr). Od tej wartości znowuż należy wzbogacić o pół lub jeden obrót bo regulacja na maksymalne obroty dająca pełny błękit na świecy - bunson blue daje za ubogą mieszanke. Przy ustawianiu swieca potrafi pomóc, korelacja koloru świecy z uchem pomaga usłyszeć niuans w zmianie obrotów, samo ucho jakoś tego nie chce wychwycić a ze świecą staje się to bardziej oczywiste, bez świecy precyzyjne tacho może pomóc, doświadczenie może pomóc również - zapach spalin - wsłuchiwanie się w tłumik w suw pracy (pakanie), ale kolor świecy można skorelować z uchem jak się pokręca i dla mnie zmiana była bardziej wyraźniejsza, ale ostatecznie ja z tego zrezygnowałem. Warto też napisać że przy tej samej konfiguracji wartość obrotów wstępnych może się różnić od rynku na który szedł motocykl. Tak było właśnie w przypadku CBR - na SW motocykl szedł fabrycznie odchudzony bardzo i jeszcze dodatkowo dysza powietrza wtórnego na kolektorze żeby dopalić więc i temperatury większe. Nastawa dla GB była o obrót dalej motocykl walil paliwem na krzyżówce z tlumika ale za to jak ochoczo jechał
W dwusuwie może bardziej się przydadzą. W cxie regulacja składu ma wpływ na cały zakres obrotów zresztą tak jest w każdym gaźniku, skręć składy Kwasiu na 0 to zobaczysz jak CX przestanie jechać więc nie powiedziałbym że wpływ na obroty użytkowe jest mały - jest wręcz znaczący bo jak dasz za chudo to motocykl nie złapie max rpm i w ogóle złapie muła - choć to tylko skład i nic ponadto. Wymiana dysz paliwowych to również półśrodek bo nikt nie dobiera do nowych dysz emulsji oraz dysz powietrznych. Np gaźnik 20kw w CX różni się dyszami powietrznymi od wersji 37kw - paliwowe są takie same. TYlko tomasz ma motocykl w oryginale to raczej nie chodzi tu regulacje pod odzysk mocy raczej o fine tune.