Teraz jest 19 kwi 2024, o 12:23

Atebo GL500D INTERSTATE mój nowy członek rodziny. 15.12.2017

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Atebo GL500D INTERSTATE mój nowy członek rodziny. 15.12.

Post przez szopen » 21 sty 2018, o 19:43

pęknięcia to zobaczysz od środka jak go ściągniesz...

viewtopic.php?f=13&t=391

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Atebo GL500D INTERSTATE mój nowy członek rodziny. 15.12.

Post przez Atebo » 21 mar 2018, o 22:34

Zabrałem się dzisiaj do rozkręcenia silnika. Aura zmusiła mnie do zameldowania się w piwnicy.
Wygląda na to, że deklarowane przez sprzedającego 18 tys km jest prawdziwe.
W silniku nie widać śladów zużycia.
Kosz sprzęgłowy i tarcze w normie.
Na cylindrach brak wyczuwalnego kołnierza.
Mam pytania do forumowiczów:
Jak usuwacie stare uszczelki?
Czym odciąć i w jakim miejscu wałek rozrządu aby zamontować el. wentylator?
Gdzie przychodzą uszczelniacze z zestawu TourMax OSL-105R.
Oprócz usczelniacza pompy wody które jeszcze byłoby dobrze wymienić?
Czy to jest standardowy napinacz rozrządu w GL? Co sądzicie o jego stanie?
Jutro ciąg dalszy zabawy. a na tą chwilę studiowanie forum, serwisówki i opisów w necie.
ObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Atebo GL500D INTERSTATE mój nowy członek rodziny. 15.12.

Post przez szopen » 21 mar 2018, o 22:49

Atebo napisał(a):Wygląda na to, że deklarowane przez sprzedającego 18 tys km jest prawdziwe.


EEE, jesteś pewny 18 tys??? to po co te głowice zrzucałeś...... całkowicie niepotrzebnie, w jakim stanie jest osiowanie? silnik jest czysty ale wnętrze już trochę jest zażółcone olejem, ostatnio otwierałem czystszy tak mi się wydaje, 40 tys, wszystko wyglądało bardzo dobrze - najlepszy silnik jaki otwierałem do tej pory, na koszu nie było żadnych odgniotów, ale właściciel nie chciał sprawdzać osiowań:
https://photos.app.goo.gl/GVDs15bQoM2ET8R82

A w jakim położeniu była śruba napinacza na fasolce?? Po 18 tys powinno byc wszystko ok z naciągiem..

Atebo napisał(a):Kosz sprzęgłowy i tarcze w normie.


ale ten klucz do sprzęgła to przesada, w ogóle nie jest potrzebny, wręcz przeszkadza...

Atebo napisał(a):Jak usuwacie stare uszczelki?


Stare uszczelki usuwam skrobakami do uszczelek, rozpuszczam je DOUBLETT, pryskam kilku krotnie, skrobie, i znowu pryskam i powoli schodzą, bardzo współczuje przy czysczeniu głowic z "kleju" do żywego aluminium. Uszczelki głowicy musisz składać na reinzosil, inaczej puszczą... czyste alu i odtłuszczone:

galeria/albums/userpics/10002/IMG_20180117_144541_HHT.jpg

Atebo napisał(a):Czym odciąć i w jakim miejscu wałek rozrządu aby zamontować el. wentylator?


Wałek rozrządu tnij jak jest wszystko zamontowane ok 5mm od simeringu

Atebo napisał(a):Gdzie przychodzą uszczelniacze z zestawu TourMax OSL-105R.


Tzn jak gdzie przychodzą????

Atebo napisał(a):Oprócz usczelniacza pompy wody które jeszcze byłoby dobrze wymienić?


wymieniaj wszystkie origni na magistralach olejowych z przodu, na smoku pompy olejowej, i zestaw turmax cały załóż nowy... to bedą wtedy wszystkie usczelniacze.... uważaj na dysze cylinder głowica, tam też idą oringi.

Atebo napisał(a):Czy to jest standardowy napinacz rozrządu w GL? Co sądzicie o jego stanie?


Nie ma takiego czegoś, to jest mechaniczny, on się nie zużywa, zużywają się ślizgi... jutro zmierzę i podam grubość nowego oryginalnego w kilku miejscach żeby było na forum..

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Atebo GL500D INTERSTATE mój nowy członek rodziny. 15.12.

Post przez Atebo » 22 mar 2018, o 09:48

Mam od ciebie"szopen" komplet pięknie opisanych oringów. Więc z oringami nie będzie problemów.
A zestaw TourMAxa nie ma opisów jak twoje zimeringi więc będę musiał dochodzić który gdzie ma przyjść.
Ale jak porozbieram silnik dalej to wszystko powinno się wyjaśnić.
Sprężyny sprzęgła te od ciebie są twardsze od tych oryginalnych -ale to chyba nie powinno być problemem.
Dzięki za udzielone odpowiedzi.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Atebo GL500D INTERSTATE mój nowy członek rodziny. 15.12.

Post przez szopen » 22 mar 2018, o 10:17

Wszystko jest na forum, opis usczelniaczy po rozmiarze:

viewtopic.php?f=13&t=30

PS. uważaj na dysze oleju skrzyni biegów, pod przednim deklem. Każy praktycznie oring między pokrywą a blokiem ma tuleje prowadzącą, upewnij się że Ci nie brakuje.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Atebo GL500D INTERSTATE mój nowy członek rodziny. 15.12.

Post przez Atebo » 23 mar 2018, o 22:32

Działam dalej z silnikiem i kolejne pytanie:

Wałek rozrządu od strony pompy wody po wyczyszczeniu nalotów. Czas i chłodziwo dało mu popalić.
Obrazek

Jak wyciągnąć najlepiej ten biało czarny uszczelniacz z wirnika pompy wody?
Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Atebo GL500D INTERSTATE mój nowy członek rodziny. 15.12.

Post przez szopen » 23 mar 2018, o 22:34

Atebo napisał(a):Jak wyciągnąć najlepiej ten biało czarny uszczelniacz z wirnika pompy wody?


po co chcesz to robić??? tego się nie rusza, montuje się tak jak jest.... stary siedzi znaczy się w wirniku? podważ go jakąś "mini łyżką"...

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Atebo GL500D INTERSTATE mój nowy członek rodziny. 15.12.

Post przez Atebo » 24 mar 2018, o 08:51

Mam jeszcze jedno prozaiczne pytanie.
Jaki jest rozmiar klucza do świec w CX? Żaden z tych które mam nie pasuje.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Atebo GL500D INTERSTATE mój nowy członek rodziny. 15.12.

Post przez szopen » 24 mar 2018, o 09:57

18mm

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Atebo GL500D INTERSTATE mój nowy członek rodziny. 15.12.

Post przez Atebo » 24 mar 2018, o 22:31

Dzisiaj przyszedł czas na głowice - 30 letnie gumki uszczelniaczy zaworów to raczej plastikowe sztućce plastycznością przypominały.
Na szczęście nowe są zielone i nie da się pomylić jak wymieniasz po 1 zaworze.
Tak jak wielokrotnie pisał Szopen dokładna zabawa z CX-em zabiera dużo czasu. A pośpiech i nerwy należy odłożyć do innych pasji.
Wymiana zimeringów 2 głowic z delikatnym przetarciem gniazd razem z wykonaniem na szybko przyrządu do ściskania sprężyn - uciekło 6 godzin.
Obrazek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości