Teraz jest 28 mar 2024, o 20:26

Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez jerry » 6 wrz 2018, o 08:46

To sie nazywa SKS :)
A spróbuj odpalić na centralnej stopce, wrzuć jedynke, wciśniej sprzeglo i tylny hamulec i posłuchaj.

 
Posty: 21
Dołączył(a): 11 sie 2018, o 18:19
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez Ciichyy » 6 wrz 2018, o 10:40

No tak, starość k.... starość <luzik>
Tylko czy zużyte od starości czy raczej robione po staremu ale dobrze. Zawory słychać ale pracują prawidłowo, w pracy silnika nie ma problemów żadnych.


Na pewno sprzęgło mam do roboty. Co prawda biegi wchodzą jak w masło ale po zapięciu jedynki i wciśnięciu sprzęgła koło się nie zatrzymuje.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez szopen » 6 wrz 2018, o 21:45

Eee nie masz wyjebane dzwignie rozrzadu, to sa stare motocykle trzeba zrobic sobie przeglad zobaczyc co jest zuzyte i powoli jechac z tematem. jak cos to dzwignie rozrzadu regeneruje ale otworzysz zobaczysz... na forum jes wszystko tylko poczytac.

viewtopic.php?f=13&t=386

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez jerry » 7 wrz 2018, o 09:02

A koło po wbiciu jedynki powinno się zatrzymywać?
Tam jest sprzęgło "mokre" wiele tarcz to chyba zawsze trocheciągnie?
Sprzęgło na 90% też Ci sie tłucze. Ale o ile z osiowaniem w rozrządzie Szopen Ci pomoże, to sprzęgło już tak ma ...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez szopen » 8 wrz 2018, o 19:11

Na dniach dopilnuje Ci galerii. z tableta było mi to ciężko założyć....

PS.
Galeria założona
galeria/index.php?cat=2&page=4


To działa w następujący sposób, zdjęcia które pojawiły się w tym temacie zamieść w galerii, ja na dniach podmienie linki żeby na forum już się pojawiały zdjęcia z galerii bo ty po tak dlugim czasie już pierwszego tematu nie wyedytujesz.

Zauważysz że jak będizesz wrzucał fotki to galeria sama podaje ci gotowe linki do wklejenia.

Jeśli chodzi o inne kategorie forum to wrzucaj zdjęcia zgodnie z kategoriami, dokładnie jak napisane jest tu:
viewtopic.php?f=6&t=313

Czyli żeby nie mieszając, galeria CICHY jest tylko dla zdjęć zamieszczanych w twoim temacie w dziale Twój CX, reszte wrzucasz do kategorii ogólnych. Jak coś nie rozumiesz to pisz na PW.

 
Posty: 21
Dołączył(a): 11 sie 2018, o 18:19
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez Ciichyy » 10 wrz 2018, o 12:18

jerry, miałem Suzuki GSF 600 , tam ogólnie na zimnym silniku to była norma że sprzęgło ciągło, ale jak się rozgrzało to na centralnej nóżce po wbiciu jedynki może się koło kręcić tylko na tyle żeby można było koło zatrzymać nogą, w CX'ie niestety nie da rady i chyba tak nie powinno być (na rozgrzanym silniku).
A co do zaworów, będę obserwował. Ogólnie po regulacji wydaje mi się, że pracuje lepiej i nie stuka już tak jak wcześniej, ale nadal słyszę.
Wczoraj przejechałem nim 80km - na pewno za jakiś czas będę musiał popracować nad gaźnikami. Niestety co do sprzęgła czy sprawdzenia łańcuszka rozrządu będę musiał podjechać nim do kogoś kto się na tym lepiej zna :|

szopen dzięki za wyjaśnienie tematu "galerii", dostosuje się i zacznę na pewno korzystać ;)


Tak dopisze. Doszła do mnie ta blaszka napędzająca ślimak - 12 dni <rotfl> no i złożyłem wszystko, prędkościomierz pokazuje dobrze, ale od jakiegoś czasu zaczyna mi wariować wskazowka najbardziej przy wyższych prędkościach. Co myślicie, linka? Ślimak złożyłem raczej dobrze, a raczej na pewno bo jeszcze sprawdzałem dwa razy.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez szopen » 10 wrz 2018, o 18:15

ok wrzuć zdjęcia które wrzucałeś tu do galerii podmienie linki..

 
Posty: 21
Dołączył(a): 11 sie 2018, o 18:19
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez Ciichyy » 3 lis 2018, o 01:37

Witam! Dawno mnie tu nie było. Ogólnie mam trochę zmian co do CX'a. Nie miałem czasu co chwilę pisać o zmianach to dzisiaj się trochę pokuszę na opowiadania.

Ogólnie zacznę od tego (i od razu przepraszam wszystkich którzy są za oryginałem) - razem z ojcem stwierdziliśmy, że musimy poprawić pod nasze gusta wygląd. Dogłębnie obejrzałem stan CX'a i powiem tak.. lakier nieoryginalny tak i jak i felgi, zegary były brzydkie i zaniedbane, lampa także, a co do tyłu: błotnik, kierunki, lampa - osobiście po prostu mnie to odrzucało. Po woli i do przodu sam grzebię, co dla mnie dobre, to, że mam na czym się uczyć, a bardzo to lubię, niestety z wykształcenia mechanikiem nie jestem. Przechodząc do sedna...

zacznijmy od mechaniki:
- wyregulowałem zawory i wymieniłem uszczelniacze śrub pokryw zaworowych przy okazji;
- doszedł mi "zabierak" prędkościomierza i działa jak należy;
- wymieniłem po kilkuset kilometrach jeszcze raz olej na wydaje mi się, że lepszy - mineralny olej 10w40 firmy Yamalube, wydaje mi się, że działa ciszej, sprzęgło już tak nie ciągnie jak na motulu etc.
- świece wymienione były na dzień dobry;
- hamulec przedni zrobiony, bo nie działał w ogóle;
- olej w wale kardana wymieniony;
- linki gazu i sprzęgła nowe;
- serwis lag zrobiony (uszczelniacze, olej i konkretne czyszczenie)

Obrazek

- świeża sprawa GAŹNIKI , kupiłem myjkę ultradźwiękową i właśnie ostatnio rozebrałem gaźniki. Ogólnie w środku sam brud i szlam, śrubki regulacji ledwo co dało się ruszyć, poziom paliwa był tak ustawiony, że pływaki dobijały do końca korpusu (a z tego co wyczytałem w serwisówce powinno być 15,5mm i tak też zrobiłem).
ObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek

Teraz dysze i wszystkie szczeliny gaźnika jak nowe. Sprawdziłem też pompki przyspieszacza*, w jednym gaźniku stan idealny a w drugim lekka korozja. Ale membrany w obydwóch w takim stanie, że postanowiłem zamontować bez zmian, oczywiście wszystko wyczyszczone. Przepustnice obydwie trochę jak zatarte tłoki.. nie za piękne, ale nic nie zmieniam - wyczyszczone i wmontowane z powrotem. Ogólnie gaźniki jakaś mądra głowa pomalowała chyba bez zdejmowania srebrnym lakierem, masakra..

- pierwsza rzecz jaką zrobiłem przy moim CX'ie to elektornika.. od pewnej osoby dostałem kontakt do kogoś kto zna się na rzeczy, pojechałem około 150km bo sam nie dałem rady i Honda działa do dzisiaj. Elektronikę mam pod prawą pokrywą i częściowo pod kanapą. Wygląda to tak
Obrazek


Stator jest uszkodzony, więc na moduł nie szedł prąd, nie było iskry. Wiem, że tutaj zadziałał by moduł Ingitech czy coś w tym stylu, ale nie byłem pewien czy to na pewno to jest problemem. Zdecydowałem się na obejście statora takim sposobem, by na moduł prąd brany był z akumulatora (który oczywiście jest także nowy). Na razie działa i testuje dalej, ale jestem zadowolony.

- kwestia rozrządu itd. byłem u mechanika który gustuje w właśnie takich motocyklach. Posprawdzał, posłuchał i ogólnie stwierdził, że wszystko gra i nie ma co grzebać.


Z kwestii wizualnej:
- nowa kierownica
- nowe lusterka
- nowe wydechy
- błotnik przód docięty i pomalowany
- zegary odnowione i pomalowane
- lampa przód odnowiona i pomalowana, zamocowana na nowych akcesoryjnych uchwytach
- osłona chłodnicy pomalowana
- lagi pomalowane
- żarówki led w zegarach
- pokrywy zaworów pomalowane
- błotnik tył docięty i pomalowany (niestety musi i tak być inny nowy)
- nowe kierunkowskazy i lampa tył

Trochę zdjęć za niedługo dodam. Ogólnie do końca jeszcze sporo pracy. Mam problem teraz z kanapą - chciałem zrobić kanapę do oryginalnego mocowania, ale niestety jest to niemożliwe. Chcę teraz kupić akcesoryjną kanapę i jakoś ją wmontować, niestety rama będzie musiała być przerobiona, a co za tym idzie - nadkole i błotnik. Jak na razie szukam kogoś kto by mi w tym pomógł.

Oprócz kanapy mam takie plany:
- malowanie felg
- nowy lakier
- wywalenie zgniłej puszki/"katalizatora" i przerobienie rur wydechowych
Trzy główne rzeczy, a inne pierdoły same wejdą w obieg.


Powiem Wam tak, CX'em pojeździłem już trochę kilometrów, byłem na zlocie w Wolsztynie, gdzie nawet jeśli nie jest on dokończony wizualnie nawet w połowie to zainteresowanie na prawdę mnie zdziwiło, ale muszę przyznać, że chyba żaden inny motocykl nie ma takiego charakteru i jeszcze żaden mnie tak prawdziwie nie porwał. Choć mam zamiar kupić Kawasaki z750 to wiem, że największą przyjemność i tak będę czerpał z tej wyjątkowej poprzecznej V-ki <spoko>

Wiem, że jest tu wielu przeciwników przerabiania tych klasyków, ale sprowadziłem go zza granicy z myślą właśnie o przeróbce i zrobieniu go pod swoje gusta.

Chciałbym też zadać kilka pytań. A mianowicie:

1. czy ktoś mógłby wyjaśnić mi kwestię zatkanej gumowym korkiem jednej z 3 dysz?
2. po wyczyszczeniu puszki filtra - bo była w środku zarzygana, filtra powietrza, po wyczyszczeniu gaźników, ustawieniu pływaków na 15,5mm, ustawieniu śrubek regulacji na 2 pełne obroty (tak jak w serwisówce), odpalił od razu, trzyma obroty. Wiem, że potrzebne jeszcze synchro i zrobie to w najbliższym czasie, ale nieciekawi mnie jedna rzecz, a dokładnie - kopci siwo szczególnie z lewego wydechu . Co by poszło nie tak? Wcześniej nie było takiego problemu. A problem był wcześniej taki, że powyżej 6,5 tys obrotów go dusiło i palił dość dużo.
3. nawiązując do wcześniejszego pytania - normalne jest, że puszka filtra powietrza w środku jest zarzygana? Jest tam podłączona odma, ale czy aż tak by nią wywalało.
4. Co do odmy.. wymieniłem oring "odma-karter", zamówiłem specjalnie na wymiar i cholera ciągle się tamtędy poci.



Jeśli ktoś przeczyta ten wyczerpujący post to chylę czoła. Ale z racji, że długo mnie nie było to musiałem opisać sytuację. Liczę na odpowiedzi na moje pytania i pewnie srogi opierdal za niewiedze, ale choć mam 21lat to i tak dopiero się uczę, proszę o wyrozumiałość <luzik>
Ostatnio edytowano 3 lis 2018, o 01:50 przez Ciichyy, łącznie edytowano 1 raz

 
Posty: 21
Dołączył(a): 11 sie 2018, o 18:19
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez Ciichyy » 3 lis 2018, o 01:47

Nie mam aktualnych zdjęć, zrobię za jakiś czas jak już będzie rozwiązany problem z kanapą.
Na tych zdjęciach zrobiony jest przód i jeszcze bez kierunkowskazów i bez pomalowanych kap zaworów itd.

ObrazekObrazekObrazek

A tu zdjęcie ze zlotu z Wolsztyna. Obok brat na gsx 650 f <rotfl>

Obrazek

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez Przemowsky » 24 lis 2018, o 20:01

A ja tak z innej beczki - gdzie masz przednie kierunki?

Do airboxa najpewniej wali Ci olej przez odme. Możesz to wyeliminować zakładając filtr stożkowy na wyjście ze skrzyni korbowej.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości