Teraz jest 29 mar 2024, o 01:03

Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
 
Posty: 21
Dołączył(a): 11 sie 2018, o 18:19
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983

Post przez Ciichyy » 14 sie 2018, o 08:23

Łańcuch będzie sprawdzony, tak jak i inne rzeczy. Z tego co czytałem to jak na razie na słuch chyba jest ok z naciągiem , bo na wolnych obrotach ma ten charakterystyczny świst.

Ok Szopen, co do zdjęć to ogarnę to ;)

 
Posty: 443
Dołączył(a): 1 gru 2017, o 22:28
Lokalizacja: Wrocław
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez tomaszek_le » 14 sie 2018, o 21:49

to sprawdź koniecznie i nie na słuch tylko naocznie, 15 min i po sprawie, masz to w instrukcji obsługi którą każdy Ci tu podeśle w razie czego.

 
Posty: 21
Dołączył(a): 11 sie 2018, o 18:19
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez Ciichyy » 15 sie 2018, o 19:38

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś tu podesłał kwestię sprawdzenia rozrządu. Jeśli nie to dla pewności chyba dam do mechanika żeby sprawdził. Męczyła mnie dziś też pewna kwestia a mianowicie czasami cx ma zacięcie, a dokładnie muszę kilka razy kliknąć w starter żeby zatrybił. Przycisk na pewno jest sprawny. Olej dziś wymieniłem z filtrem. Pytanie numer dwa, czy powinna tam być między filtrem a pokrywą sprężyna? Bo nie było takiej. Ale olej czysty, bez żadnych opiłków. Zalałem Motulem 5100 10w40.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez szopen » 15 sie 2018, o 20:13

Co do rozrządu to:
viewtopic.php?f=12&t=627

czytaj analizuj pytaj, ogólnie przewertuj sobie forum, łańcuch będzie do wymiany w sprzęcie na pewno, pompa wody też, no ale nie wiem akurat czy nawet wyciągnięty łańcuch będzie ci powodował zamułkę, raczej będą to problemy na linii moduł/zapłon oraz gaźnik...

 
Posty: 21
Dołączył(a): 11 sie 2018, o 18:19
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez Ciichyy » 15 sie 2018, o 20:40

Co do mechanika z zielonej góry. Sam posiada dwa cx'y który jeden z nich ma zrobione już około 200 tys km. Urządzenie które mam podpięte jest przetestowane na jego własnych Hondach, a pracował nad tym długi czas. Moduły zapłonowe także sam produkuje. Przekonałem się, że człowiek ten to pod tym względem na prawdę kopalnia wiedzy. Ale już nie o to chodzi. Pod względem elektroniki jak na razie jest wszystko ok. To co wcześniej opisałem to może być kwestia rozrusznika, kończących się szczotek?

Dużo czytam na forum i staram się analizować, sprawdzać. I wielkie dzięki za wszelką pomoc, nie będę zakładał tematów w dziale warsztatu. Gdybym czegoś potrzebował będę pisał tutaj :)

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez szopen » 15 sie 2018, o 20:59

to musisz sobie sprawdzić, źle ciebie zrozumiałem, tam jest przekaźnik rozrusznika, przycisk sam w manetce i tak jak mówisz szczotki..... musisz po kolei sobie sprawdzać jeśli staje tobie rozrusznik, może też tulejki będzie trzeba dorobić nowe w rozruszniku, jak coś to jestem do usług mogę to tobie wykonać.

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez jerry » 15 sie 2018, o 21:34

miedzy filtrem oleju i pokrywką powinna być sprężyna i podkładka.
Katalog części i rozryski znajdziesz tutaj:
https://www.cmsnl.com/honda-cx500_model232/

W kwestii przekaźnika rozrusznika ja miałem ciekawy przypadek odpaliłem motor jakoś tak dziwnie chodził wyłączyłem zapłon silnik działa ki grzyb przełączyłem awaryjny wyłącznik ciągle działa .... Zaciął mi sie ten przekaznik w pozycjo ON.... trza go wymienic na nowy ...

 
Posty: 21
Dołączył(a): 11 sie 2018, o 18:19
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez Ciichyy » 15 sie 2018, o 22:54

Jerry, co do przekaźnika to to na pewno nie to samo. Problem leży raczej w rozruszniku, szczotkach. I jeśli chodzi o podkładke i sprężyne to zdziwiło mnie, że tego nie było cały czas.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez szopen » 15 sie 2018, o 23:02

szczotki są tanie, ale będą się blokować jeśli tulejki są wybite bo zacznie je blokować w skrajnych przypadkach, najczęściej jednak przypala się przekaźnik rozrusznika, on w środku składa się z dwóch blaszek stykowych które po latach się wypalają i niestety trzeba nowy...

 
Posty: 21
Dołączył(a): 11 sie 2018, o 18:19
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda CX 500 CUSTOM 1983 a'la cafe

Post przez Ciichyy » 6 wrz 2018, o 00:02

Cześć! Dawno nie pisałem. Po woli grzebię przy cx'ie, praca wieczorami przy nim idzie całkiem sprawnie.

Nie chce dawać kolejnego tematu w dziale "warsztat" więc spytam tutaj..

Ogólnie sytuacja jest taka, że trochę było słychać klepanie/pukanie pod kapami zaworów. Szczególnie na wolnych obrotach. No i stwierdziłem, że pewnie luzy trzeba ustawić. Tak też zrobiłem. Wyczytałem, że ssące 0.08 a wydechowe 0.10. Oczywiście znaki pokryte były, tłok na sprężaniu. Wszystko skręciłem i po odpaleniu okazało się, że stuki nadal słychać. Odpala, działa, jeździ, ogólnie nie ma problemów.. Czy cx'y tak mają że trochę tą pracę zaworów jednak słychać?

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości