Strona 5 z 8

Re: CX 500 78r na Cafe Racer

PostNapisane: 24 wrz 2018, o 13:44
przez zietara
Ok

Re: CX 500 78r na Cafe Racer

PostNapisane: 14 paź 2018, o 20:01
przez szopen
silnik już rozebrany w mak, na to dzisiaj ostatecznie spędziłem czas żeby rozkuć. skrzynia korbowa jutro wpada do myjki ultradźwiękowej. Dalszych niespodzianek juz nie ma, wał jest dobry panewki główne też. Na jednym cylindrze ślady zastania pierścieni oraz bardzo małe kropki rudawe ale to nie ma znaczenia, pójdzie w prace to się zgubi. Na początku możesz się spodziewać branka oleju zanim pierścienie się ułożą do cylindrów. Oczywiście musze wydrapać te cholerne uszczelki z pod głowicy, ale juz mało z nich zostało...

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Teraz tak zapytam, jaką koncepcje miałeś na pomalowanie?

Re: CX 500 78r na Cafe Racer

PostNapisane: 15 paź 2018, o 18:04
przez szopen
silnik po ultradźwiękach dzisiaj, czekam co powiesz o malowaniu i ewentualnie graty i jade dalej moge już go składać powoli...

Obrazek
ObrazekObrazekObrazek

Re: CX 500 78r na Cafe Racer

PostNapisane: 16 paź 2018, o 09:38
przez zietara
Chciałbym go malować tylko nie określiłeś się cenowo.
Daj znać ile?
Graty wysyłam dzisiaj.

Re: CX 500 78r na Cafe Racer

PostNapisane: 16 paź 2018, o 09:39
przez szopen
ale jak ty widzisz to malowanie jaką masz koncepcje co chcesz zebym zrobił ewentualnie na tym silniku?

Re: CX 500 78r na Cafe Racer

PostNapisane: 18 paź 2018, o 19:43
przez szopen
Zdjęcia z czyszczenia, telefon mam naprawdę do bani to wszystko ładnie wygląda telefon nie robi zdjęć jak należy. Cały silnik się paplał 2 dni w myjce... resztki farby odbiła myjka silnik teraz znowu leci do rafała na farbe proszkową.

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Re: CX 500 78r na Cafe Racer

PostNapisane: 18 paź 2018, o 20:41
przez terenowiecc
Jestem bardzo ciekawy efektu malowania proszkowego tego silnika. Czekam na fotki <spox>
Roboty z przygotowaniem tego będzie co niemiara ale chyba będzie warto.

Re: CX 500 78r na Cafe Racer

PostNapisane: 26 lis 2018, o 22:09
przez terenowiecc
I jak tam, będą jakieś fotki?

Re: CX 500 78r na Cafe Racer

PostNapisane: 31 gru 2018, o 20:25
przez szopen
W między czasie:

Zregenerowane osiowania, gotowe do założenia:
Obrazek

KOlejna sprawa to gaźnik, rozebrałem strupa i:
Obrazek
Obrazek

Super brudny nie był, widziałem gorsze, jednak na tubach emulsyjnych od dyszy "pomocniczej" była luźna rdza, celowo pokazuje to zdjęcie powyższe choć mało na nim widać... ale dla mnie widać to że jest to gaźnik w wersji z wprasowanymi dyszami wolnych obrotów, trochę walało się tam też luźnej korozji też więc nie wiem jak to będzie chodzić, gaźnik dwa dni był w myjce mam nadzieje że będzie wszystko ok bo już jeden taki miałem co się nie chciał umyć i strzelał i wtedy trzeba robić inne drastyczne kroki ale dopóki nie odpalisz to nie zobaczymy.

Obrazek
Obrazek


Teraz tak, trzeba będzie zdecydować co robimy.. czy polerujemy dekielki tłoczków czy nie??


Następna rzecz, zdecydowanie potrzebujemy zestawów naprawczych, membrany to już jest sito:
Obrazek

koreczki zamykające dolne obroty są spruchniałe:
Obrazek

zostały mi dwa koreczki ale masz pecha bo to nie do tego typu gaźnika:
Obrazek

trzeba z katalogu klasy zamówić nowe, ale tu też jest problem bo były dwa typy koreczków, o dużej średnicy i małej - te o małej sa dostępne, ale te o dużej średnicy to już nie... dla pocieszenia powiem że ty masz te o dużej średnicy.

na forum usa też mają z tym problem i często toczą własne koreczki na oring z aluminium:
Obrazek

Druga opcja jak można to zrobić to kupić gumowe korki od motocykli suzuki, one mają odpowiednią srednice ale mają niski łeb i wtedy nie dociska je komora pływakowa tak jak powinna ale ja już je montowałem i się spisują, innego wyjścia niestety nie widze.

Będziemy musieli jeszcze wytoczyć podkładki pod oringi dysz wolnych obrotów (orignów to w ogóle nie bylo i jednej podkładki też), druga podkładka jest pogięta w cholere nie ma sensu tego zakładać. Sorry że nie zrobiłem fotki, odeśle stare graty z powrotem w woreczku.

więc teraz wyślę Ci na PW co i jak z tym gaźnikiem i jak to wygląda w kosztach pozdro

Re: CX 500 78r na Cafe Racer

PostNapisane: 2 sty 2019, o 15:12
przez zietara
Cześć
Proszkowego malowania nie będzie silnik został pomalowany u lakiernika tradycyjnie ponieważ w dwóch lakierniach proszkowych odmówili grzecznie usługi ze względu na to, że aluminium, że silnik i może się przegrzewać bo gruba warstwa lakieru itp.
Natomiast to co mnie przekonało to argument, że podczas piaskowania coś się może dostać do środka i mogą być problemy po złożeniu silnika.
Więc silnik jest polakierowany podkładem odpornym na wysokie temperatury oraz czarnym satynowym. Całość będzie po złożeniu pociągnięta bezbarwnym półmat bo są zrobione miejsca polerowanego alu i tyle.