Teraz jest 25 kwi 2024, o 16:48

Honda Cx 500 Custom 1981r

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
 
Posty: 66
Dołączył(a): 10 mar 2017, o 15:30
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Szynakolejowa » 7 kwi 2017, o 22:40

Piterrr piszesz coś o tulejach w latach zamiast krótkich sprężyn o co biega z tymi tulejami?
Rozebrałem dziś swoje lagi a tam tez jakieś tuleje ktoś zamieścił 6 cm mają i do tego po 2 nakrętki były razem zestaw ma 8 cm.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 7 kwi 2017, o 22:45

Ja nie widzę potrzeby wywalania tych krótkich sprężyn - one nadają charakterystykę progresywną, czyli czym bardziej zawias ściśnięty, tym sprężyny "twardsze" bo ta mała się ściska i pracuje jako dystans. Ale jak jedziesz sobie spokojnie, to jest odwrotnie... duża sprężyna pracuje mało, a ta krótka robi Tobie robotę, czyli wybiera Ci drobne nierówności zanim do akcji wkroczy duża sprężyna. Jeśli używać dystansu, to w rzucić tulejki 2 cm wraz z tymi sprężynami i wstępnie wszystko ścisnąć.

Masz tutaj jest wyjaśnione dokładniej po co jest druga sprężyna
http://www.sportjazda.pl/index.php/zawi ... vs-liniowe

 
Posty: 66
Dołączył(a): 10 mar 2017, o 15:30
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Szynakolejowa » 7 kwi 2017, o 23:12

Ja rozumiem nie chcę modyfikować czegoś na czym się nie znam mogły by być te krótkie sprężyny tyle że ich tam u mnie nie ma:(
Są za to tuleje i do tego niedbale przycięte ktoś je włożył a ja nie mam tych krótkich, nie mogę też nigdzie znaleźć info o długości jskie powinny mieć fabrycznie te długie sprężyny:(

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 7 kwi 2017, o 23:21

powiem tak, czasami elaboraty są niepotrzebne. Lepiej pojeździć na tym i na tamtym, i wtedy się przekonać na czym Tobie się najlepiej jeździ, nie zastąpią tego wyliczenia i wiedza w teorii... krzywdy nie ma jak zabierzesz te małe sprężyny, Piotr poczuł poprawę bo jego długie spreżyny i tak są wytrzepane więc dodał im sztywności, ten dystans po prostu zachowuje się tak jak ściśnięta mała sprężyna, a więcej siły jest potrzebne żeby łamać opory tej długiej to i wrażenia z jazdy mogą być lepsze. Dlatego zaworki powietrzne w pewien sposób załatwiają robotę bo "pomagają" tej małej sprężynie...

Nie wiadomo jak to było na nowym motocyklu, ale to co zrobił Piotr ma sens, bo jeśli małe są wytrzepane to motocykl jest wtedy już strasznie miękki....

Więc.. nie ma potrzeby wywalania, ale jak masz jak masz, przejedź się, jak pasuje.. to po co zaczepiać?

PS. wszystko jest w serwisówce
krótka sprężyna ma mieć min 90.1mm
Długa sprężyna 449.5 mm

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 8 kwi 2017, o 21:53

Dokładnie jak Szopen napisał, mój zawias z przodu był już tak miękki że mi dobijało na nierównościach. A jak hamowałem na nierównościach to już w ogóle tragedia.
Wiadomo lepiej kupić sprężyny nowe i jest cacy. Ja dałem zamiast tych małych sprężyn dystanse z rurek. Jest dużo lepiej. Olej chyba też dałem ciut gęstszy z tego co pamiętam. Nie jest twardo ale też nie jest za miękko. Teraz bym dal jeszcze ciut twardziej ale zostawiam póki co.

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 9 kwi 2017, o 20:40

Dzisiaj zrobione pierwsze 30km w tym sezonie. Raczej wszystko ok. Podregulowałem tylko rolgaz bo miał za duży luz.

Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 9 kwi 2017, o 20:46

Prezentuje się dobrze... dlugi weekend zwierzyniec czy znowu będziesz płakał że nie ma pogody?

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 11 kwi 2017, o 13:05

Chciałbym, się okaże w praniu :).

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 11 kwi 2017, o 13:59

NO toja Ciebie już drugi raz namawiać nie będę, poczekam tym razem na Twoją inicjatywę..

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 19 maja 2017, o 21:45

Dzisiaj zrobione po 18 godzinie po pracy koło 40km. Brakowało mi jazdy Cx-em. Gdy wracałem do domu przy wrzucaniu lewego kierunku robiło zwarcie na instalacji. Krótka diagnoza, lewa tylna oprawka żarówki. A dokładnie gdy była włożona żarówka, blaszka odpowiedzialna za środkowy bolec żarówki zwierała do masy. Pogmerałem trochę w oprawcę, ponaciskałem sprężynę i blaszka wróciła na swoje miejsce. Kierunki działają.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości