Teraz jest 28 mar 2024, o 15:31

Honda Cx 500 Custom 1981r

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
Avatar użytkownika
 
Posty: 815
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 12 lut 2016, o 22:47

Powitać.
Robiłem prawo jazdy na kategorię A i szukałem motocykla dla siebie. Kompletnie nie wiedziałem co kupić aż któregoś dnia przyszedł kolega co ogólnie lubi klasyki. Podał mi pomysł na Hondę Cx-500. Szukałem w ogłoszeniach i nie było nic blisko. Nawet myślałem czy by nie jechać po inny egzemplarz na Mazury. Nagle trafił się Custom w Rzeszowie. Pojechaliśmy oglądać i mimo kilku wad byłem raczej zdecydowany.
Kilka dni później był już pod domem. Tak wyglądał zaraz po zakupie w 2012r:

Obrazek

Nie miał świateł postojowych, świateł długich i palił bezpiecznik główny. Więc pierwsze co trzeba było ogarnąć to elektrykę.
Tu były przeboje, ogólnie była w masakrycznym stanie ale nie chce mi się opisywać. Cx dostał też w międzyczasie serwis gaźników, obszytą na nowo kanapę, nową linkę sprzęgła, regulację zaworów, regulację podciśnienia, nowe świece, nowe fajki zapłonowe, kilka nowych uszczelek, nowy prędkościomierz, naprawiłem wskaźnik płynu chłodzącego (regulator 7V ktoś wyrzucił), pospawany i odmalowany środkowy tłumik, pochromowane na nowo kolanka wydechowe i obejmy tłumika oraz osłony na nogi, dołożone stelaże i sakwy skórzane co by się dało coś przewozić, nowe lusterka oraz pewnie wiele pierdół o których zapomniałem. Przejeździłem nią trochę km. Przyjemny motocykl. Spalanie 5,5-6l/100km.

Kilka zdjęć mojego Cx-a na przestrzeni tych kilku lat:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kilka filmów mojego Cx-a i nie tylko:
https://www.youtube.com/channel/UCQTh42XymQ0pvUAgOIWak6Q/videos?view=57&flow=grid

Na dzień dzisiejszy wyglądała tak:
Obrazek

Na dzień dzisiejszy Cx ma następujące usterki:
-siadnięte zawieszenie z przodu, dobija dosyć znacznie - jeszcze nie wiem co padnięte, wycieków oleju nie zauważyłem - do zrobienia
-uszczelniacz na pompie wody - do zrobienia
-simering na wałku do kardana - do zrobienia
-przerywa przy nagłym dodaniu gazu od 6-9 tyś, obstawiam słaba iskrę i go zalewa (będzie Ignitech, powinien pomóc) - do zrobienia
-jeszcze raz sprawdzę poziom pływaków w gaźniku, zaworki iglicowe oraz dyszę paliwa ponieważ to spalanie wydaje mi się z deka za duże, być może słaba iskra tez tu ma znaczenie. Przy demontażu wydechu zobaczyłem strasznie okopcone kolanka wydechowe, dużo sadzy
-miałem wymieniać łańcuch rozrządu i ślizgi ale....

Tak wygląda mój silnik i napinacz, zdjęcia z dzisiaj:
Obrazek

Obrazek
Co zauważyłem:
-napinacz ugina się pod palcem tylko koło 1-2mm, czyli wychodziło by na to że łańcuszek jest prawie nowy (albo się mylę, proszę o podpowiedź czy jest sens go ruszać)
-długość sprężyny to 2cm
-uszczelniacz na pompie wody ktoś tez już wymieniał (czerwony silikon), więc możliwe, że otwór jest już poszerzony

Avatar użytkownika
 
Posty: 559
Dołączył(a): 27 lis 2015, o 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez jaca cx » 12 lut 2016, o 23:43

Pięknie zachowany oryginał panie Piotrze <okok> chromiki aż biją po oczach widać że z zamiłowaniem dbasz o tą maszynę <brawo>
Jeśli nie żyjesz na krawędzi to zajmujesz za dużo miejsca!

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 13 lut 2016, o 09:18

Kurcze nie widziałem że występowały CDIki z napinaczem automatycznym, byłem przekonany że u Ciebie jest już TI, wobec tego trzeba by Ci było inną uszczelkę dosłać pod tylny dekiel, w następnym tygodniu Ci ją puszcze, ale aż tak mocno nie gwarantuje za spasowanie będziesz musiał sprawdzić jak coś.

Napinacz masz wysunięty i to zdrowo, łańcuch definitywnie skończył żywot, jak będziesz zakładał nowy i cofniesz napinacz to sprawdź czy sam Ci wykasuje luz, czy wykasuje luz dopiero jak go ręcznie dopchasz. Bo ja u siebie założyłem to musiałem ręcznie pchać... drapię się po głowie czy one rzeczywiście wysuwają się jak tylko pojawia się najmniejszy luz, czy dopiero jak się zrobi luz że łańcuchem rzuca, i łeb śruby zaczyna zjadać tej od dekla po drugiej stronie. W moim łeb śruby był podjedzony, zerknij no u siebie...


Zużycie jest wtedy kiedy zaczyna się pojawiać ten otworek w trzpieniu:
Obrazek

Wtedy łańcuch jest do wymiany i otworek jest w odległości ok 21.5mm od początku trzpienia (u ciebie sie już pojawił, czy to ze względu na ślizgi czy łańcuch musisz sprawdzić).

Zakres pracy napinacza to ok 6 mm, na manualnym napinaczu jest to 12mm, ale nie wiadomo dlaczego honda zdecydowała się to tak poprawić, zdania się podzielone, że manual jest lepszy bo łańcuch dłużej wytrzymuje, z drugiej strony inni mówią że to źle, bo jeśli zęby łańcuszka tracą profil to niszczy zębatki. Zaś... u mnie jak pchnąłem trzpień to chyba mam na dzień dobry 16 albo 17 mm.... także albo zużycie zębatek, albo jakość łańcucha/ślizgów nie pozwala się się cofnąć napinaczowi do wyjściowej pozycji. Wydaje mi się że na swoim łańcuchu mam do przejechania jakieś 25tys.... czy to dużo czy mało nie wiem, jeśli silnik będzie działał to może przejdę na manual?


PS
porównaj dwa zdjęcia, przybliż sobie obecny mój i twój, popatrz jak zgrywa się wierzchołek ślizgu rozrządu, ze ślizgiem w napinaczu...
Zdj%C4%99cia%20do%20forum/03.11.2016/d327f03ac7cf2e8b.jpg
galeria/albums/userpics/10002/IMG_20160212_202918-1.jpg

U ciebie czubek ślizgu już jest wysunięty poza obrys ślizgu napinacza w stronę łańcucha... różnica w gęstości zwoju na napinaczu też jest zauważalna

Avatar użytkownika
 
Posty: 815
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 13 lut 2016, o 10:57

jaca cx dzięki dzięki staram się dbać jak mogę :) .

szopen dzięki za pomoc.
Z moim cx-em jest jeszcze inna sprawa. Dekiel jest stary bo ma ręcznie zaślepiony otwór pod manualny napinacz. Więc dekiel jest od manualnego napinacza. Możliwe że ktoś założył tylko automatyczny napinacz albo blok silnika jest pod automatyczny napinacz (na bloku silnika mam wybite PC02). Z tą uszczelka się wstrzymaj bo pewnie będzie pasować.

Po analizie zdjęć łańcuch na pewno zmienię na nowy. Ślizgi zobaczę w jakim są stanie. Teraz czeka mnie najgorsze czyli koło magnesowe <wnerw> .

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 13 lut 2016, o 11:04

PC02 silnik jest z silverwinga, musiałeś mieć wymieniany....

Avatar użytkownika
 
Posty: 815
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 13 lut 2016, o 11:15

Mało tego, wymieniany i "modzony"... Podałbyś mi jakiś tutorial bądź link jak się zabrać do koła magnesowego? Ponoć trzeba sobie zrobić specjalny klucz do jego odkręcenia?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 13 lut 2016, o 11:58

śrube kup w agrosklepie, szpilke od koła przyczepy, tylko widzisz nie pamietam jaki tam jest skok, to jest chyba m20x1.5. Kupujesz se szpilke, spawasz na górze śrubę albo szlifujesz ją pod klucz płaski żeby mieć czym kręcić i masz ściągacz...

Avatar użytkownika
 
Posty: 815
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 13 lut 2016, o 20:18

Korzystając z wolnego czasu rozebrałem częściowo gaźniki. Membrany Air-cut są dalej w bdb stanie. Dysze wyglądają ok. Natomiast gdy zdjąłem pokrywy komór pływakowych trochę się zdziwiłem:

Obrazek
Obrazek

Jeden pływak miał stan zdecydowanie za niski, drugi znowu za wysoki.
Miałem dwa nowe zaworki iglicowe ale nie idzie na nich ustawić takich samych poziomów. Albo jeden za nisko albo drugi za nisko. Porównując 3 zaworki z różnych miejsc każdy ma inny wymiar! Zakładając jeden nowy a drugi używany uzyskałem mniej więcej akceptowalne poziomy koło 16mm ale ten używany ma wyraźnie gorszą sprężynę. Zamówię jeszcze jeden z Larssona i się zobaczy :).

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 13 lut 2016, o 20:25

tak poziomu nie sprawdzisz, oczywiście sprężynki w zaworkach to inna rzecz, ale poziom sprawdzasz śrubą spustową gaźnika.

Obrazek
Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 815
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 13 lut 2016, o 20:34

Ależ ustawi a raczej zmierzy, bo ustawiać i tak się nie da bo pływaki plastikowe:
Obrazek

Następna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości