Teraz jest 27 kwi 2024, o 15:24

Honda Cx 500 Custom 1981r

Pochwal się swoją Hondą CX, relacjonuj postępy prac nad Twoją maszyną
Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 13 lut 2016, o 20:35

Wiem ale to jest niewymierne, jak przelejesz śrubą spustową to masz na 100%

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 13 lut 2016, o 21:11

No dobra to jaki poziom ma być na wężyku? Ile mm od górnej krawędzi? Bo na pewno będzie to inna wartość niż te 15,5mm mierzenia na sucho.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 13 lut 2016, o 21:14

okolice uszczelki po równo na dwóch...

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 15 lut 2016, o 22:16

Powoli zbieram wiedze i rzeczy potrzebne do odkręcenia koła magnesowego. Dzięki wszystkim którzy mieli cierpliwość mi to wytłumaczyć <tak> .
Dzisiaj kupiłem śrubę M20x1,5 w rolniczym sklepie:
Obrazek


Ponieważ czasem obrazy znaczą więcej niż 1000 słów wrzucam filmik opisujący zasadę zdejmowania koła magnesowego dla potomnych:
https://www.youtube.com/watch?v=qZ0ICmtH6Mo

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 15 lut 2016, o 22:19

a widzisz jacy u mnie są gamonie w rolniczym, mówiłem im o śrubie m20x1.5... to powiedzieli mi ze tylko szpilki dostępne... a tobie jednak udało się kupić i nie kombinować.

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 16 lut 2016, o 22:58

Kolega pożyczył mi mały akumulatorowy klucz udarowy więc zabrałem się za koło magnesowe. Pierwsza śrubka miód, druga większa miód. Wkręciłem śrubę z ursusa i.....zonk ona ma łep aż na klucz 40. Takiej nasadki nie miałem na udara. A próba odkręcenia ręczna spełzła na niczym. Dlatego jutro dospawam do niej mniejszą nakrętkę.
Obrazek

Zabrałem się za odkręcenie wentylatora ale siedzi dość mocno. Jaka śruba jest wymagana jako ściągacz wentylatora?
Obrazek

Zabrałem się za uszczelniacz pompy wody. Za prasę posłużyła śruba, nasadka 12mm, i rzeczy znalezione :) :
Obrazek

Stary uszczelniacz wyszedł ładnie, niestety mój nowy jest prawdopodobnie za duży ale jeszcze dobrze pomierzę. Na pewno nie wchodzi w otwór <uoee> .

Avatar użytkownika
 
Posty: 559
Dołączył(a): 27 lis 2015, o 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez jaca cx » 16 lut 2016, o 23:14

śruba do ściągania wiatraka to 19 x1.5 , pamiętaj żeby na koniec dokręcić wirnik pompy wody z siła 12Nm najlepiej na klej :) aha i posmaruj ro uszczelnienie wirnik - a to sprężynujące smarem teflonowym (albo mydłem :)
Jeśli nie żyjesz na krawędzi to zajmujesz za dużo miejsca!

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 16 lut 2016, o 23:29

Piterrrrr napisał(a):aż na klucz 40. Takiej nasadki nie miałem na udara


a szlifierkę kątową i tarcze do szlifowania masz? to z takiej 40stki zaraz zrobisz 32 <lol>, da się też dobrym polskim pilnikiem..


Jak wyprasowałeś uszczelniacz wody to zrób zdjęcie tam gdzie siedział, zwróć uwagę że nawet jeśli masz karter w tej że tak powiem rozwierconej fabrycznie wersji, to uszczelniacz ot tak po prostu nie wchodzi, jest z dycha na wcisk. U ciebie w karterze widać, że są że tak powiem dwa stopnie średnicy?

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez Piterrrrr » 19 lut 2016, o 16:29

Gaźniki poskładane. Nowe zaworki iglicowe, teraz poziom w miarę trzymają równo. Nowe dysze tak na zaś i nowe uszczelki komory pływakowej.
Koło magnesowe odkręcone i wentylator też. Zabrałem się za zdjęcie rozrządu. Taki oto widok zastałem:
Obrazek

Jak widać to były jego ostatnie chwile, dość mocno naciągnięty. No to siup zdjąłem wszystko:
Obrazek

Ślizgi wyglądają jeszcze w miarę ok. Na pewno zmienię ten dłuższy ślizg na nowy. Natomiast ten od strony napinacza zostawię stary bo ten nowy jest strasznie lichy.
I części na stole:
Obrazek

Teraz standardowo kilka pytań:
1.Rozumiem, że przed założeniem łańcucha pasowało by go zanurzyć w oleju jak i koła zębate też przesmarować.
2.W książce CLYMER pisze, że przy zakładaniu nowego łańcucha otwory w kole zębatym mają być poziomo na znaki. Tak ustawiam kręcąc wałem ale przy odkręceniu tego kółka zębatego wałek nierządu sam wraca pod pozycję ukośną (coś go mocno sprężynuje). Czy trzeba zrobić jeszcze jeden obrót wałem? Napiszcie mi jak założyć ten łańcuch i dobrze ustawić na znaki.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Cx 500 Custom 1981r

Post przez szopen » 19 lut 2016, o 19:40

sprężynuje ci rozrząd kolego, popuść śrubki zaworowe... albo ustawiaj w takiej pozycji gdzie wyczujesz "pełny luz", możesz przekręcić wałek o 180stopni... ja tam łańcucha nie maczałem w oleju, pociągnąłem go pędzelkiem i tyle, jak zalejesz olej to i tak się momentalnie wszystko nasmaruje, zębatki tam liźnij olejem i luz, jak się boisz to nasmaruj smarem molibdenowym zęby..

Niech Ci nie przyjdzie do głowy skręcać silnika jednym kluczem dynamometrycznym o zakresie 20-200nm... broń boże... do 30NM potrzebujesz małego klucza z zakresem 5-30nm, dużym kluczem pozrywasz wszystko...

a propo, nie rozumiem na czym polega ta lichość prawego ślizgu, mam swój stary oryginalny trochę podtarty oraz ten nowy.. i wygląda identycznie.. są z innego materiału, honda ma sztywny materiał ślizgu, te są gumowate ale na forum w usa powiedziano mi, że to jest specjalna guma samosmarna i że to działa....

PS.
ale widać masz zjedzoną ostro tą śrube od dekla...

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Twoja Honda CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości